  • 1. Data: 2009-03-30 11:06:40
    Temat: jaki to kwiat?
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    Od dawna podobają mi się wiejskie, kolorowe ogródki i kupuję, sadzę,
    sieję rośliny w nich spotykane. Chodzi mi po głowie kolejna, ale nie
    znam, a może nie pamiętam nazwy. Może mi ktoś przypomni?

    Są to kwiaty na dość długich łodygach, chyba do około metra wysokości,
    ma pierzaste liście, prawie jak koperek, lecz większe. Kwiaty duże, z
    7-9 cm średnicy, płaskie. Płatki delikatne, białe lub różowe, czasem
    cyklamenowe, na jednej roślinie kilka-kilkanaście łodyg z kwiatami.
    Kwitnie w lecie i niemal do mrozów. "Oczko" ciemne, prawie czarne, chyba
    coś żółtego wokół niego. Nie pachną, ale są kolorowe i wesołe.
    Wystarczająca precyzja opisu?
    --
    Basia

  • 2. Data: 2009-03-30 11:14:58
    Temat: Re: jaki to kwiat?
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    Bbjk pisze:
    > "Oczko" ciemne, prawie czarne, chyba coś żółtego wokół niego.

    Ups, raczej żółte, ciemne ma gailardia, którą też posieję.
    --
    B.

  • 3. Data: 2009-03-30 12:43:25
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Bbjk napisał:

> [...]
    > Kwitnie w lecie i niemal do mrozów. "Oczko" ciemne, prawie czarne, chyba
    > coś żółtego wokół niego. Nie pachną, ale są kolorowe i wesołe.

    Wystarczająca :) To kosmos czyli onętek, regionalnie warszawianka.
    bardzo wdzięczna roślinka. Jest jeszcze w wersji pomarańczowej,
    siarkowy chyba się nazywa.
    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 4. Data: 2009-03-30 12:44:25
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Bbjk wrote:
> [...]
    > Kwitnie w lecie i niemal do mrozów. "Oczko" ciemne, prawie czarne, chyba
    > coś żółtego wokół niego. Nie pachną, ale są kolorowe i wesołe.

    Czyżby kosmos pierzasty zwany też onętkiem?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 5. Data: 2009-03-30 12:52:32
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > Czyżby kosmos pierzasty zwany też onętkiem?

    Dziękuję serdecznie Krysi i Tobie, właśnie o to mi chodziło.

    A może jeszcze jakieś sugestie w wiejskim stylu? Kwiaty rosną luźno, w
    kępach, a nie w równych rabatkach.
    Jedyny warunek: nie najbogatsza gleba, delikatnie mówiąc.
    --
    Basia

  • 6. Data: 2009-03-30 12:58:47
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Bbjk napisał:

    > A może jeszcze jakieś sugestie w wiejskim stylu? Kwiaty rosną luźno, w
    > kępach, a nie w równych rabatkach.
    > Jedyny warunek: nie najbogatsza gleba, delikatnie mówiąc.

    Mam podobnie. Wsadziłam dużo bylin, są mniej wymagające. Niezapominajki,
    fiołki, przylaszczki, paprocie. Niezapominajki co prawda nie byliny,
    ale same się wysiewają. Konwalie, peonie, rudbekie. Michałki/marcinki
    i pewnie jeszcze sporo, o których tak od ręki nie pamiętam.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 7. Data: 2009-03-30 13:06:54
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale same się wysiewają. Konwalie, peonie, rudbekie. Michałki/marcinki
    > i pewnie jeszcze sporo, o których tak od ręki nie pamiętam.

    No i malwy!!!

  • 8. Data: 2009-03-30 15:53:10
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Panslavista wrote:
    > Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > No i malwy!!!

    I łubin. I dalie.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 9. Data: 2009-03-30 18:03:30
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    Krystyna Chiger pisze:

    > Mam podobnie. Wsadziłam dużo bylin, są mniej wymagające. Niezapominajki,
    > fiołki, przylaszczki, paprocie. Niezapominajki co prawda nie byliny,
    > ale same się wysiewają. Konwalie, peonie, rudbekie. Michałki/marcinki

    Dzięki. Właśnie pojawiło teraz się mnóstwo w trawę jesienią poupychanych
    cebulowych wiosennych, narcyzy, żonkile, przebiśniegi, szafirki,
    cebulice, tulipany, krokusy, a najwięcej hiacyntów.
    Teraz powoli zapełniam wiejski ogródek. Są już piwonie, łubiny, malwy,
    nasturcje, nagietki, marcinki-michałki, konwalie pod krzakami, cynie,
    maki, słoneczniki... i niezapominajki z zeszłego roku. Szukam ładnych
    georginii.

    Z krzewów jest dużo jaśminów i bzów, z ulubionych drzew spora,
    wieloletnia lipa i brzoza. Brakuje mi wiejskiej róży - jak się nazywa
    mocno kolczasta odmiana o małych, pełnych białawo-kremowych płatkach
    bardzo słodko pachnących? Kwiatki wyglądają jak bezy. Prawie.
    Co by tu jeszcze?
    --
    Basia

  • 10. Data: 2009-03-30 18:06:17
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Krystyna Chiger napisał:

> [...]
    > ale same się wysiewają. Konwalie, peonie, rudbekie. Michałki/marcinki
    > i pewnie jeszcze sporo, o których tak od ręki nie pamiętam.

    Chaber białawy i len trwały też sobie poradzą

    Pozdrawiam, Barbara