  • 1. Data: 2009-11-06 16:46:59
    Temat: jaki to kwiatek, i co mu dolega?
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Prośba o identyfikację kwiatka doniczkowego, jak na zdjęciu. Rośnie mi
    to już 4 rok, a nie wiem jak się toto nazywa :)
    http://testowy.wox.org/pub/DSC_0547.jpg

    I druga sprawa... Roślinka owa zaczęła pod koniec lata mieć dolegliwość
    jak na obrazku.
    http://testowy.wox.org/pub/DSC_1335.jpg
    Pojawiają się brązowe zasychające plamy, liść żółknie, i odpada. Nic
    biegającego po liściach nie stwierdziłem, za to na wyschniętych
    miejscach jest niebieskawy nalot. Wygląda na grzyby, prysnąłem
    dwukrotnie, raz Score i raz Amistar. Na trzy tygodnie rozwój choroby
    przyhamował. Ale diabelstwo nie zginęło, liście dalej zamierają. Co
    byście radzili z tym dalej robić?

    --
    DJ

  • 2. Data: 2009-11-07 07:58:19
    Temat: Re: jaki to kwiatek, i co mu dolega?
    Od: Szymonias <s...@g...com>

    On 6 Lis, 17:46, DJ <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > DJ
    >
    > PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu

    Hej,

    to Pilea peperomioides. Co do choroby, która go toczy, to nie
    pomogę...

    Szymon

  • 3. Data: 2009-11-07 13:38:23
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-07 08:58:19 +0100, Szymonias <s...@g...com> said:

    > Hej,
    >
    > to Pilea peperomioides.

    Faktycznie to jest to. Dzięki :)

    > Co do choroby, która go toczy, to nie
    > pomogę...

    Wygooglałem że lubi zapadać na szarą pleśń. Objawy by się zgadzały.
    No to chwytam ponownie za amistar. Jak mu nie przejdzie to trzeba
    będzie kupić inny środek na zmianę.

    --
    DJ

  • 4. Data: 2009-11-07 15:34:43
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:hd3t8e$2jd$2@news.dialog.net.pl DJ
    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wygooglałem że lubi zapadać na szarą pleśń. Objawy by się zgadzały.
    > No to chwytam ponownie za amistar. Jak mu nie przejdzie to trzeba
    > będzie kupić inny środek na zmianę.

    Hejka. Zacznij od usuwania liści, na których wystąpiły objawy choroby.
    Potem możesz przeczytać: http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=2037
    Pozdrawiam hasłowo Ja...cki

  • 5. Data: 2009-11-07 17:03:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-07 16:34:43 +0100, "Dirko" <i...@g...com> said:

    > W wiadomości news:hd3t8e$2jd$2@news.dialog.net.pl DJ

    > Hejka. Zacznij od usuwania liści, na których wystąpiły objawy choroby.

    Liście z objawami na bieżąco idą do śmieci.

    > Potem możesz przeczytać: http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=2037

    Dzięki za linka :)

    --
    DJ