  • 1. Data: 2012-06-28 14:11:58
    Temat: jakie uszczelki...
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    dostałem wreszcie w łapy te rurki miedziane do podłączania baterii...:-)
    podpowiedzcie, jakie uszczelki (1/2, 3/8 cala) najlepiej stosować do tego i
    podobnych wężyków przy łączeniu z baterią? czarna guma (takie często są na
    stałe w wężykach elastycznych), fibra, białe silikonowe?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2012-06-28 22:01:12
    Temat: Re: jakie uszczelki...
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 28 Cze, 14:11, "s_13" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > podobnych wężyków przy łączeniu z baterią? czarna guma (takie często są na
    > stałe w wężykach elastycznych), fibra, białe silikonowe?

    Jak chcesz mieć pewność to uszczelki miedziane. IBP connex banninger.
    Rurki masz pewnie miękkie więc pamiętaj o tulejkach wzmacniających do
    środka.

    Pozdrawiam Piotr

  • 3. Data: 2012-06-29 10:08:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jak chcesz mieć pewność to uszczelki miedziane. IBP connex banninger.
    > Rurki masz pewnie miękkie więc pamiętaj o tulejkach wzmacniających do
    > środka.

    rurki mam takie:
    http://archiwumallegro.pl/rurka_miedziana_m10_wezyk_
    nigdy_nie_peknie-910371136.html
    a co się ich naszukałem... :-)
    na razie testowo podłączyłem spłuczkę kibelka, wygląda estetycznie,
    trzyma pewnie,
    uszczelki dałem z fibry, w sklepie są jako do gorącej wody, ale chyba
    zimna im nie zaszkodzi,
    zaworek wymieniłem z noneima na schella z zaciskiem do takiej rurki...
    jak już cię tu mam, to zapytam jeszcze o jedno...:-)
    czy kształtki typu mufka, trójnik, kolanko, takie ładne chromowane, to
    taki sam mosiądz jak te "gołe" żółte? w sklepie te chromowane były
    wyraźnie grubsze niż żółte, potrzebuję taki trójnik, solidny, do
    zrobienia dodatkowego odejścia przed zaworem z mufki PP w ścianie,
    czyli w tę mufkę wkręcam trójnik, dalej zawór do baterii, a w odejście
    złączka wkrętna od pexa...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-06-29 13:38:41
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 29 Cze, 10:08, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > rurki mam takie:http://archiwumallegro.pl/rurka_miedziana_m10_
    wezyk_nigdy_nie_peknie-...

    podobają mi się :)

    > zrobienia dodatkowego odejścia przed zaworem z mufki PP w ścianie,
    > czyli w tę mufkę wkręcam trójnik, dalej zawór do baterii, a w odejście
    > złączka wkrętna od pexa...

    Ocena kolorowych kształtek jest trudna. Np. są gatunki mosiądzu nie
    odporne na odcynkowanie i korozję. Bezpieczny jest brąz, tyle że sporo
    więcej kosztuje.
    Kupując patrzę na markę. Na rynku jest kilka porządnych.

    pozdrawiam Piotr