  • 1. Data: 2012-05-14 09:40:53
    Temat: jakiego producenta i z czego wykonac hydraulike w domu?
    Od: "actuar" <a...@y...com>

    Witam. W ciagu 2 tygodni przyjdzie hydraulik zrobic instalacje w domu CO i
    wody. Prosze o porade jakiego producenta system i z czego najlepiej na dzien
    dzisiejszy wykonac taka instalacje? Dziekuje i pozdrawiam. J.

  • 2. Data: 2012-05-14 09:52:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    actuar wrote:
> [...]
    > CO i wody. Prosze o porade jakiego producenta system i z czego
    > najlepiej na dzien dzisiejszy wykonac taka instalacje? Dziekuje i

    ja zawsze poleca TECE alupex lub jak chcesz taniej to można stosować rurę
    sieciowaną.

    lub inny renomowany system zaciskany np Wavin czy Purmo.

    nie polecam systemów zakręcanych oraz systemu Geberita.

    Jeśli masz duże środki to zastosuj system zaprasowywany woda stal nierdzewna
    reszta rura ocynkowana.

  • 3. Data: 2012-05-14 11:01:54
    Od: "actuar" <a...@y...com>

    czesc,

    czyli mowisz o TECE FLEX?

  • 4. Data: 2012-05-14 11:03:20
    Od: "actuar" <a...@y...com>

    > Jeśli masz duże środki to zastosuj system zaprasowywany woda stal
    > nierdzewna
    > reszta rura ocynkowana.

    tzn na czym to polega - chodzi o zaprasowanie...?

    Pozdr.

  • 5. Data: 2012-05-14 11:46:08
    Od: "actuar" <a...@y...com>

    Witam ponownie.

    Wykonawca zaproponowal mi PRANDELLI - czy slyszeliscie o tym producencie
    instalacji?
    j.

  • 6. Data: 2012-05-14 12:45:29
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-14 11:46, actuar pisze:
    > Witam ponownie.
    >
    > Wykonawca zaproponowal mi PRANDELLI - czy slyszeliscie o tym producencie
    > instalacji?
    > j.

    Tak. Ja mam wszystko w tym systemie.
    Mój wykonawca b. chwali ten system.
    alupexy mają kołnierz aluminiowy spawany plazmowo.

  • 7. Data: 2012-05-14 13:16:57
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > alupexy mają kołnierz aluminiowy spawany plazmowo.

    A coś więcej można prosić? Gdzie ten kołnierz się znajduje?

    mcs

  • 8. Data: 2012-05-14 13:33:58
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-14 13:16, mcs pisze:
    > A co? wi?cej mo?na prosi?? Gdzie ten ko?nierz si? znajduje?

    alupexy mają 3 warstwy - pex-alu-pex.
    Warstwa aluminium w środku w prandelli jest spawana plazmowo, chodzi o
    to łączenie.
    Ponoć, tak słyszałem, w gorszych rurach to łączenie potrafi się rozszyć
    i rura pęka w tym miejscu.
    Mój wykonawca pokazywał mi fotki z awarii do których jezdził oraz
    przekroje gorszej rury, która nie miała takiego spawu i miejsce łączenia
    aluminium miało lekkie zgrubienie.

  • 9. Data: 2012-05-14 14:10:56
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Warstwa aluminium w środku w prandelli jest spawana plazmowo, chodzi o to
    > łączenie.

    aaaa, rozumiem.

    Miałem także ofertę na prandelli i oferent informował, że trzeba stosować
    również złączki tej firmy, bo są różnice wymiarowe mogące powodować
    rozszczelnienia. Nie zgłębiałem tematu, bo cena nie odstawała od innych bez
    takich obwarowań.

    mcs

  • 10. Data: 2012-05-14 14:45:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    actuar wrote:
    > Witam ponownie.
    >
    > Wykonawca zaproponowal mi PRANDELLI - czy slyszeliscie o tym
    > producencie instalacji?
    > j.

    prendelli plus, jakaś podróba TECE... tak na oko.