  • 1. Data: 2012-05-14 17:25:21
    Temat: odległość między puszkami w ścianie
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    robię instalację elektryczną i miałbym prośbę o podpowiedź w następującej
    kwestii: jaką dać odległość między dwiema sąsiadującymi puszkami w ścianie?
    Przykładowo jedna puszka to gniazdo elektryczne a druga puszka to gniazdo
    komputerowe. Idealnie gdyby po zamontowaniu osprzętu obydwa gniazda były
    obok siebie (np. we wspólnej ramce).

    A może zastosować puszkę podwójną?

    W tym momencie nie wiem jakiego producenta będę miał osprzęt.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-05-14 17:37:53
    Temat: Re: odległość między puszkami w ścianie
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jor852

    > W tym momencie nie wiem jakiego producenta będę miał osprzęt.

    no to sie zdecyduj bo puszki , takie łączone, musisz osadzić pod osprzet w
    odpowiedniej odległosci.

    b.

  • 3. Data: 2012-05-14 17:44:16
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > no to sie zdecyduj bo puszki , takie łączone, musisz osadzić pod osprzet w
    > odpowiedniej odległosci.

    Puszki łączone (rozumiem zespolone czyli dwie w jednej) mam osadzić w
    odpowiedniej odległości? To, że są połączone, nie zapewnia stałej odległości
    między nimi?

  • 4. Data: 2012-05-14 17:48:40
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jor98h$4a1$1@usenet.news.interia.pl...
    > Puszki łączone (rozumiem zespolone czyli dwie w jednej) mam osadzić w
    > odpowiedniej odległości? To, że są połączone, nie zapewnia stałej
    > odległości między nimi?

    Nie było pytania. Chodziło Ci o puszki pojedyncze a nie łączone.

  • 5. Data: 2012-05-15 09:45:59
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jor852$2cg$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    >
    > A może zastosować puszkę podwójną?
    >
    > W tym momencie nie wiem jakiego producenta będę miał osprzęt.

    Pojechałem wczoraj wieczorem do Castoramy, bo mi ten "problem" nie dałby
    zasnąć :) Pooglądałem puszki, ramki, gniazdka... Wiem teraz już wszystko :)

    Otóż rozstaw puszek jest znormalizowany i taka puszka zespolona podwójna
    albo potrójna idealnie pasuje do ramki, niezależnie od producenta (spośród
    4-5 które oglądałem wczoraj). Można dawać albo puszkę zespoloną, albo łączyć
    ze sobą kilka puszek pojedynczych (takich które są do tego przystosowane i
    mają z boku takie wystające wypustki). Stabilniej będzie jednak zastosować
    puszki zespolone podwójne, potrójne.

    Tak więc tam gdzie będzie gniazdko elektryczne i komputerowe dam puszkę
    podwójną zespoloną. Jednak gniazdko elektryczne będzie pojedyncze, chyba nie
    da się w ramce osadzić gniazdka podwójnego, zresztą to nie wyglądałoby
    estetycznie. Dotychczas zakładałem, że wszystkie gniazda elektryczne będą
    podwójne...

    Ceny puszek w Castoramie są bardzo wysokie. Potrójna puszka kosztuje ponad
    6zł.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 6. Data: 2012-05-15 09:58:04
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Jednak gniazdko elektryczne będzie pojedyncze, chyba nie da się w ramce
    > osadzić gniazdka podwójnego, zresztą to nie wyglądałoby estetycznie.

    są gniazda podwójne mieszczące się w pojedynczej ramce:
    http://www.dobregniazdka.pl/asortyment/hager-polo/ha
    ger-polo-gniazdo-podwojne-fiorena/2071
    http://www.ceneo.pl/8651024
    a jak to ma być do zestawu tv+dvd+amplituner to pokusiłbym sie nawet o coś
    takiego:
    http://www.nokaut.pl/pozostala-elektryka/gniazdo-pot
    rojne-euro-plaskie-wtyczki-impresja.html

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-05-15 10:11:44
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jot1jn$v05$1@usenet.news.interia.pl...

    Czesc ;-)

> [...]
    > podwójne...
    >
    > Ceny puszek w Castoramie są bardzo wysokie. Potrójna puszka kosztuje ponad

    Kupuje sie puszki laczeniowe, za 6zl masz 10, czyli 2 zestawy po 3
    i jedna czworka ;-)

    Zespolone to luksus i karton gips ;-)

    W ramce osadzisz gniazdko podwojne elektryczne, ale nie kazda seria
    produktow takie gniazdko ma.

    Osobne puszki laczeniowe maja te zalete ze niejako izolujesz rodzaje
    gniazd miedzy soba czyli antenowe osobno, lan osobno, prad osobno
    itp itd.
    Osobne laczeniowe puszki maja te zalete ze w wypadki brakujacej
    puszki (co sie zdarza) dokladasz nastepna , kupujesz wieksza ramke

    Ogolnie spoko, wybor nalezy do Ciebie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-05-15 10:59:27
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > są gniazda podwójne mieszczące się w pojedynczej ramce:
    > http://www.dobregniazdka.pl/asortyment/hager-polo/ha
    ger-polo-gniazdo-podwojne-fiorena/2071
    > http://www.ceneo.pl/8651024

    Faktycznie. Ale zastanawiam się czy będzie estetycznie wyglądało takie
    podwójne gniazdo i obok gniazdo komputerowe... Robił tak ktoś i mógłby
    pokazać fotki? Może lepiej dać trzy gniazda obok siebie: 2 elektryczne i
    komputerowe... Oj ciężki orzech...

    > a jak to ma być do zestawu tv+dvd+amplituner to pokusiłbym sie nawet o coś
    > takiego:
    > http://www.nokaut.pl/pozostala-elektryka/gniazdo-pot
    rojne-euro-plaskie-wtyczki-impresja.html

    Jeśli gdzieś schowane za szafką to jak najbardziej tak.

  • 9. Data: 2012-05-15 11:03:47
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Kupuje sie puszki laczeniowe, za 6zl masz 10, czyli 2 zestawy po 3
    > i jedna czworka ;-)

    Nawet taniej da się kupić te łączeniowe. Chyba po 38groszy za sztukę...
    Oczywiście głębokie.

    > Zespolone to luksus i karton gips ;-)

    Spróbuję na razie bez zespolonych, bo cena mnie odstrasza.

    > W ramce osadzisz gniazdko podwojne elektryczne, ale nie kazda seria
    > produktow takie gniazdko ma.

    Tak jak pisałem wcześniej, nie wiem czy to będzie dobrze wyglądać...

> [...]
    > Osobne laczeniowe puszki maja te zalete ze w wypadki brakujacej
    > puszki (co sie zdarza) dokladasz nastepna , kupujesz wieksza ramke

    O tak, to jest ich zaleta. Ale trudniej się je osadza i są mniej stabilne w
    ścianie.

  • 10. Data: 2012-05-15 11:16:02
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    to ja mam pytanko z innej bajki:

    - czym kujesz dziury pod puszki ? ja mam koronowe wiertła ale idzie to
    tragicznie?

    - zdazylo wam sie robic puszki/gniazdka na wylot przez scianę ?

    ogolnie jakies zlote rady bo ja zaczynam

    pozdr i dizeki za pomoc
    rt