  • 1. Data: 2009-05-07 08:07:49
    Temat: jakiej klasy pręty gwintowane do mocowania murłaty?
    Od: mites <m...@o...pl>

    witam! i prosze o radę: do mocowania murłaty (trzpień co 1,2m) dać
    pręty (długość 0,5m) fi 16 klasy 4,8 czy 8,8? robi to jakąś różnicę
    (poza ceną)?
    dzięki i pozdr. Rafał

  • 2. Data: 2009-05-08 03:33:21
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > witam! i prosze o radę: do mocowania murłaty (trzpień co 1,2m) dać
    > pręty (długość 0,5m) fi 16 klasy 4,8 czy 8,8? robi to jakąś różnicę
    > (poza ceną)?
    > dzięki i pozdr. Rafał

    Pierwsza cyfra to minimalne wytrzymałość na rozciąganie Rm w N/mm2 podzielona
    przez 100.

    Druga cyfra to stosunek granicy plasyczności Re (lub umownej granicy
    plastyczności R0,2) do wytrzymałości na roziąganie Rm podzielony przez 10.

    Przykład.

    Klasa wytrzymałości 4.8

    Pierwsza cyfra: 4 x 100 = 400 N/mm2 minimalna wytrzymałość na rozciąganie;
    Druga cyfra: 8 x 10 = 80% z 400 = 320 N/mm2 granica plastyczności.

    Jak taka sruba ma srednice 16 mm to jej powierzchnia rowna sie 200 mm2 zatem
    jej minimalna wytrzymalosc na zerwanie wynosi 400 x 200 = 80000 N czyli 8 ton.
    Nie sadze aby nawet huraganowy wiatr Ci te sruby pourywal.
    Te klasy 8.8 maja 2 razy wieksza wytrzymalosc.
    Natomiast zwrocilbym ew. uwage na to aby te sruby byly ocynkowane czyli
    biale, zabezpieczone przed korozja. Ale murlata bywa pod dachem wiec jakas
    szybka korozja tez im nie grozi.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-05-08 08:44:35
    Od: mites <m...@o...pl>

    On 8 Maj, 05:33, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

> [...]
    > biale, zabezpieczone przed korozja. Ale murlata bywa pod dachem wiec jakas

    dzieki wielkie! w sumie wybrałem klasę 5.8 i oczywiscie ocynk. jeszcze
    raz dzieki i pozdrawiam! mit