  • 1. Data: 2009-05-06 13:39:08
    Temat: Bejca wodna
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,
    potrzebuje kupic 1-2 litry zwyklej, najzwyklejszej bejcy wodnej, po 10
    pln/litr (maks).
    Gdzie dokonac tej sztuki w Warszawie ? Gdzie nie zadzwonie, to proponuja mi
    jakies kosmiczne 10 w jednym, za cene atronomiczna :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-05-06 14:48:23
    Temat: Re: Bejca wodna
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > Gdzie dokonac tej sztuki w Warszawie ? Gdzie nie zadzwonie, to proponuja
    > mi jakies kosmiczne 10 w jednym, za cene atronomiczna :)

    w każdym markecie przecierz są... więc o co chodzi?
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 3. Data: 2009-05-06 15:33:29
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > w każdym markecie przecierz są... więc o co chodzi?

    Nie bardzo. Zwyklej wodnej bejcy nigdzie nie widzialem
    (w markecie).

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-05-06 19:29:09
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo. Zwyklej wodnej bejcy nigdzie nie widzialem
    > (w markecie).
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    castorama, obi,...
    wodna bejca za dlugo schnie i sie maze po drewnie, lepsza rozpuszczalnikowa.

  • 5. Data: 2009-05-06 19:30:21
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo. Zwyklej wodnej bejcy nigdzie nie widzialem
    > (w markecie).

    w zeszłym roku kupowałem taką w Leroyu - nie było problemu.... cała półka bejc
    stała

  • 6. Data: 2009-05-07 07:42:02
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > w zeszłym roku kupowałem taką w Leroyu - nie było problemu.... cała półka
    > bejc
    > stała

    po 30 pln za pol litra :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-05-07 08:22:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > po 30 pln za pol litra :)

    ja kupiłem taką w proszku - kosztowała grosze

  • 8. Data: 2009-05-07 14:50:00
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > ja kupiłem taką w proszku - kosztowała grosze

    Ok, moze patrzylem na zle polki.
    Przejade sie jeszcze raz.
    dzieki
    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-05-07 17:39:58
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Gdzie dokonac tej sztuki w Warszawie ? Gdzie nie zadzwonie, to proponuja mi
    > jakies kosmiczne 10 w jednym, za cene atronomiczna :)

    Zwykla, najzwyklejsza bejca nigdy nie jest wodna. Wodna to moze byc farbka,
    ktora pomalujesz drewno. Bejca robiona jest na bazie rozpuszczlnikow
    organicznych glownie terpentyny i tzw. spirytusu drzewnego czyli metanolu i
    innych tyzw. ciezszych.
    Teraz kiedy i po co sie jej uzywa. Glownie do barwienia drewna przed
    lakierowaniem lakierem bezbarwnym. Ale rowne rozprowadzenie, wtarcie tamponem
    bejcy bezbarwnej rowniez daje efekty wizualne polegajace na tym, ze sloje
    drewna niejako wychodza na wierzch i sa dobrze widoczne. W te miekkie
    miedzyslojowe warstwy wnika jej wiecej a w te twarde minimalnie i to daje ten
    efekt prawie trojwymiarowy.
    Powierzchnie drewna musi miec idealnie jednorodna teksture gdyz po
    wyszlifowaniu powierzchni np. grubym glancpapierem beda widoczne wszystkie
    rysy. Ponadto zanieczyszczenie powierzchni klejem do drewna, olejem czy nawet
    woda pozostawi na niej plamy nie do usuniecia. Jest to swoista sztuka zapewne
    dobrze znana meblarzom.
    Co prawda mialem raz bejce, chyba "wodna" miala wyglad mleka zatem mogla to
    byc dyspersja podobna do farb lateksowych, w ktorej te czastki bejcy byly
    zdyspergowane i zawieszone jak kropelki tluszczu w mleku ale musialem nia
    bejcowac dwukrotnie.
    Cena kwarty bejcy tradycyjnej (0.9 l) tu w Usa wynosi chyba kolo 10 dolarow.
    Z tym, ze ona ma dosc duza wydajnosc, litrem pokryjesz spoko kolo 6-8 m2.
    Sa tez bejce mieszane z lakierem, producenci chwala je ze wystarczy tylko raz
    nimi pomalowac ale ja mam z nimi niezbyt udane doswiadczenia; to sie jakos
    maze, nierowno pokrywa a naprawa jakich wiekszych plam czy odcieni to sztuka
    jaka.
    Pzdr.

  • 10. Data: 2009-05-08 17:07:10
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > Zwykla, najzwyklejsza bejca nigdy nie jest wodna. Wodna to moze byc
    > farbka,

    Ależ bejca wodna była kiedyś podstawą w branży meblarskiej i jest napewno
    najtańsza więc jak najbardziej można ja nazwać najzwyklejszą .Obecnie unika
    sie bejc wodnych ze wzgledu na to że inne np spirytusowe,rozpuszczalnikowe
    są łatwiejsze w stosowaniu np.lepiej i rowniej kryją ,krótszy proces
    suszenia itp. itd.

    pozdrawiam
    meblarz ;)