  • 1. Data: 2015-10-03 14:43:54
    Temat: jakim roztworem "zasilac"?
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    sprawa dotyczy cuda o nazwie "zamiokulkas zamiolistny",ale zdaje sie, ze
    pytanie ma nature ogolną.
    Otoz w wiki pisza:
    "[...] wrażliwy na jałowienie gleby. Poza okresem zimowym wymaga zasilania
    roztworem nawozów wieloskładnikowych co 2-3 tygodnie. [...]"

    Jakim (nazwa) roztworem zasilac (rozumiem,że wzbogacac nim *wode* do
    podlewania)?
    I dodatkowo: *bezwglednie* poza okresem zimowym?

  • 2. Data: 2015-10-03 20:27:22
    Temat: Re: jakim roztworem "zasilac"?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@1...pl> napisał w wiadomości

    > sprawa dotyczy cuda o nazwie "zamiokulkas zamiolistny"
    >
    > Jakim (nazwa) roztworem zasilac

    Hejka. Kupuję co roku ze względu na zawartość mikroelementów. Szukam
    zawsze najtańszego nawozu wieloskładnikowego w płynie. W tym roku kupiłem w
    Liedlu (NPK po 8% + mikroelementy) po około 5 zł za 500 ml.
    Pozdrawiam oszczędnie Ja...cki

  • 3. Data: 2015-10-03 20:54:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Oct 2015 20:27:22 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    > zawsze najtańszego nawozu wieloskładnikowego w płynie. W tym roku kupiłem w
    > Liedlu (NPK po 8% + mikroelementy) po około 5 zł za 500 ml.

    A wody w tym ile kupiłeś?
    3-]

  • 4. Data: 2015-10-03 21:00:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Oct 2015 20:54:16 +0200, Ikselka napisał(a):

    > A wody w tym ile kupiłeś?
    > 3-]
    > --
    > XL https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

    ...a raczej NA ILE litrów roztworu to wystarcza?

  • 5. Data: 2015-10-03 21:43:23
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W tym roku
    > kupiłem w Liedlu (NPK po 8% + mikroelementy) po około 5 zł za 500 ml.

    Mała poprawka i uzupełnienie. Nawóz jest firmy "Grandiol" w opakowaniu
    1000 ml a nie o połowę mniejszym jak napisałem powyżej. Producent informuje:
    "for all green and flovering house, balcon and garden plants" od 1/4 do 1
    nakrętki (około 15ml) na 5 litrów wody - nawozić raz w tygodniu.
    Pozdrawiam Ja...cki

  • 6. Data: 2015-10-03 21:57:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Oct 2015 21:43:23 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    > "for all green and flovering house, balcon and garden plants" od 1/4 do 1
    > nakrętki (około 15ml) na 5 litrów wody - nawozić raz w tygodniu.

    Czyli na 333 litry roztworu. Może być.

  • 7. Data: 2015-10-13 04:41:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czyli na 333 litry roztworu. Może być.

    Prawie dobrze, pani psorko...
    Walnęłaś się o ponad litr roztworu, ech - niech będzie trójka bo Cię lubię.

  • 8. Data: 2015-10-13 07:48:45
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-10-13 o 04:41, Pszemol pisze:
    >>> 1000 ml a nie o połowę mniejszym jak napisałem powyżej. Producent

    > Prawie dobrze, pani psorko...
    > Walnęłaś się o ponad litr roztworu, ech - niech będzie trójka bo Cię
    > lubię.

    Jeśliby podejść do sprawy oszczędnyściowo, to nawet o 1001 litrów. ;-P

    Ewa

  • 9. Data: 2015-10-13 07:55:18
    Od: FEniks <x...@p...fm>

  • 10. Data: 2015-10-13 14:29:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > Jeśliby podejść do sprawy oszczędnyściowo, to nawet o 1001 litrów.

    Zgadza się!
    Oszczędnyściowość ważna, jesteś bardziej krakowska ode mnie! :-)
    Biorąc pod uwagę rozpiętość dozwolonej dawki od 1/4 do 1 całej nakrętki to
    masz 100% rację. Uzyskujesz od (1+333.3) do (1+4x333.3)=1334 litrów
    roztworu.