  • 1. Data: 2011-01-30 23:29:32
    Temat: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    W temacie o jakości powietrza ktoś dał linka
    http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
    z-dzialania-gwc
    Na końcu jest tabelka. W dużym obiekcie ( 240 razy większym od domku)
    oszczędnośći pochodzące z rekuperacji byly najmniejsze w porównaniu z innymi
    metodami oszczędzania ciepla. Wynosily tylko 7,5%. Co dalo oszczędność calych
    27 ton węgla na rok. Jak by przeliczyć proporcjonalnie do malego domku( wiem
    ze to naciągane) to oszczędność byłą by na poziomie 150 kilo węgla na sezon
    grzewczy. Bóg widzi moją krzywdę. Pól tony więcej trzeba spalić bez
    rekuperatora. To z 400 złotych rocznie. Koszt amortyzacji przy założeniu (
    sami żeście podawali takie dane) 25 letniej amortyzacji bez napraw i awarii i
    cenie w granicach 10 tysięcy = 400 złotych rocznie. Koszt eksploatacji przy
    poborze 100W przez cały rok ponad 400 złotych. Nawet jak by to bylo 50W to i
    tak nie ma znaczenia bo dalej występuje strata. No i nie ma się 10 tysięcy w
    kieszeni. A gdyby instalacja jest robiona na kredyt to dużo więcej. Myślę ze
    ten link zakończy wszystkie spory dotyczące oplacalności stosowania
    rekuperatora w domu i przekieruje zainteesowanie tych co chcą oszczędzać
    ciepło na inne tory. Chociażby takie ze wentylacja polegająca na mieszaniu
    powietrza wyrzucanego z pobieranym daje dwa razy większe oszczędności.

  • 2. Data: 2011-01-31 00:45:00
    Temat: Re: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 00:29, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > metodami oszczędzania ciepla. Wynosily tylko 7,5%. Co dalo oszczędność calych

    Pominales (mniemam, ze swiadomie) jedna "malutka" sprawe. Ze tam sa
    zainstalowane gruntowe wymienniki ciepla (element wentylacji
    mechanicznej) i dlatego to im, a nie rekuperatorom przypadla
    najwieksza oszczednosc, bo az 28,4%. Tak wiec rekuperator z GWC
    lacznie pozwolil oszczedzic 35,8%. Gdyby nie bylo GWC, to wlasnie
    rekuperatory "przejelyby" gro tych procentow (znacznie nizsza
    temperatura nawiewu = wyzsze sprawnosci, wiec i oszczednosci).

    A do co recyrkulacji to chyba postradales zmysly - chcesz recyrkulowac
    w domu zapach gotujacej sie kapusty w kuchni ? :D

    Oj kogucik ciagle ci nie wychodzi :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2011-01-31 00:54:59
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Oj kogucik ciagle ci nie wychodzi :D
    pozdr.
    =============

    On dobrze pisał. Chodzi o CAŁE OSZCZĘDNOŚCI. Sumę tych z rekuperatorów, z
    GWC i pompy ciepła. Suma tych oszczędności to 372 tony na rok. Przeliczając
    stosunek kubatury na typowy domek wychodzi około TONA WĘGLA NA ROK. Przy
    inwestycji w PC, GWC, reku i inne gadżety. Czyli mamy 600-800 zł
    oszczędności rocznych przy inwestycji 40 000. Okres zwrotu 50 lat. :-)

    A Ty robisz sobie znowu obciach nie rozumiejąc tabelek.

    Poprzednio pisałeś że wolisz używać drogiego prądu G11 do grzania domu
    zamiast drugiej taryfy G12, bo Ci się dzięki temu szybciej rekuperator
    zwraca.
    ROTFL

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2011-01-31 01:03:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 01:54, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > On dobrze pisał. Chodzi o CAŁE OSZCZĘDNOŚCI. Sumę tych z rekuperatorów, z

    Nie, on sie przyczepil tylko do 7,5% z rekuperatora, a udaje ze nie
    wie, ze slaba oszczednosc wynika z uzycia tutaj GWC.
    Moja instalacja jak juz liczylem to 4k pln. Plus GWC 1,5k pln = 5,5k
    pln. Oszczednosc 35% - nawet jakbym spalal 5t wegla to jest 1200 pln /
    sezon, wiec instalacja zwraca sie w 4,5 roku. Przy zalozeniu opalania
    TANIM WEGLEM! Przy gazie, pradzie, czy nawet PC - wyjdzie krotszy
    okres zwrotu.

    > GWC i pompy ciepła. Suma tych oszczędności to 372 tony na rok. Przeliczając

    Czytales ten tekst wogole ? Cytuje:

    "Suma oszczędności energii uzyskana na poszczególnych elementach
    zastosowanego systemu ogrzewania w stosunku do powszechnie stosowanych
    rozwiązań tradycyjnych sięga 50% to jest około 400 ton paliwa umownego
    rocznie."

    Oszczedzaja dokladnie polowe. Jezeli wiec grzanie chaupy kosztuje 3k
    pln, to dzieki tym wszystkim instalacjom bedzie kosztowalo 1,5k pln.
    Reku+GWC to 5,5k pln. Roznica miedzy PC z poziomym zrodlem (20k pln),
    a kotlem weglowym (8k pln) to 12k pln. Suma: 17,5k pln. Zwrot po 12-tu
    latach uzytkowania. Przy okazji mamy prawie darmowa klime w lato,
    zupelnie bezobslugowe ogrzewanie (porownujemy przypominam do
    wegla!!!!) i porzadna wentylacje domu.

    > A Ty robisz sobie znowu obciach nie rozumiejąc tabelek.

    Kto robi ten robi.

    > Poprzednio pisałeś że wolisz używać drogiego prądu G11 do grzania domu
    > zamiast drugiej taryfy G12, bo Ci się dzięki temu szybciej rekuperator
    > zwraca.
    > ROTFL

    Wiesz, nie chcialem tego pisac ale jestes tak samo glupi jak kogucik.
    Nigdzie tak nie napisalem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2011-01-31 01:33:16
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    > Poprzednio pisałeś że wolisz używać drogiego prądu G11 do grzania domu
    > zamiast drugiej taryfy G12, bo Ci się dzięki temu szybciej rekuperator
    > zwraca.
    > ROTFL

    Bez przesady zeby zaraz się śmiać. Logika w tym jest. Policz jak szybko zwroci
    się rekuperator jeśli palić w piecu brylantami.

  • 6. Data: 2011-01-31 01:38:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 02:33, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:

    > Bez przesady zeby zaraz się śmiać. Logika w tym jest. Policz jak szybko zwroci
    > się rekuperator jeśli palić w piecu brylantami.

    Ty o logice lepiej nic nie pisz. Tylko papo smerfa jeszcze brakuje w
    tym watku!!
    Ide spac, szkoda klawiatury :)
    EOT.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-01-31 01:40:18
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Kto robi ten robi.

    > ania domu
    >
    > Wiesz, nie chcialem tego pisac ale jestes tak samo glupi jak kogucik.

    Jak by tam był tylko rekuperator to oszczędność na nim by wynosila 100%. Tylko
    że w dalszym ciągu było by to 37 ton węgla.

  • 8. Data: 2011-01-31 01:40:49
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    > zwraca.
    > ROTFL

    Wiesz, nie chcialem tego pisac ale jestes tak samo glupi jak kogucik.
    =======================

    Czego nie napisałeś? Że nie grzejesz G11? Mam cytować???

    Oszczędzają przy takiej skali 1 tonę na domek. W małej instalacji wydajność
    będzie znacznie mniejsza.

  • 9. Data: 2011-01-31 01:43:13
    Od: " " <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > ybko zwroci
    >
    > Ty o logice lepiej nic nie pisz. Tylko papo smerfa jeszcze brakuje w
> [...]
    Miękka kita jesteś

  • 10. Data: 2011-01-31 08:33:32
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > innymi
    > metodami oszczędzania ciepla. Wynosily tylko 7,5%.

    Spraw znana od lat. Nic nowego.
    Były już tu poruszane tematy opłacalności
    odzysku ciepła ze ścieków więc mnie nic nie zdziwi.
    kuzyn ma duży rekuperator (w stosunku do kubatury)
    ale zainstaalował go z uwagi na dom w technologii
    Thermomur a nie z uwagi na oszczęności.
    U mnie wymiana powietrza jest aż nadto z uwagi na
    kocioł z otwartą komorą w kuchni i nawiew w salonie pod
    kominkiem.
    T.