  • 11. Data: 2011-01-31 09:23:13
    Temat: Re: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-01-2011 o 00:29:32 kogutek <s...@n...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > W temacie o jakości powietrza ktoś dał linka
    Nie ktoś tylko JA.
    Link miał zobrazować zyski z GWC, jakie tam są rekuperatory to nie wiadomo
    dlatego trudno mówić o ich sprawności, poza tym wentylacja działa tam tylko
    gdy pomieszczenia są używane czyli tylko ułamek doby.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-01-31 10:00:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    >Pominales (mniemam, ze swiadomie) jedna "malutka" sprawe. Ze tam sa
    >zainstalowane gruntowe wymienniki ciepla (element wentylacji
    >mechanicznej) i dlatego to im, a nie rekuperatorom przypadla
    >najwieksza oszczednosc, bo az 28,4%. Tak wiec rekuperator z GWC
    >lacznie pozwolil oszczedzic 35,8%. Gdyby nie bylo GWC, to wlasnie
    >rekuperatory "przejelyby" gro tych procentow (znacznie nizsza
    >temperatura nawiewu = wyzsze sprawnosci, wiec i oszczednosci).

    Adam miałes to zweryfikowac w OZC.
    Bo podałes wczesniej ze wg wyliczeń OZC w Twoim przypadku wentylacja
    mechaniczna obniza o 30 procent koszty ogrzewania w stosunku do kosztów z
    wentylacją grawitacyjną.
    I moje pytanie brzmi czy te 30% to realnie tak wychodzi?
    Może osoby które mają wprowadzone swój budynek do OZC podadzą
    zapotrzebowanie z grawitacyjna i zapotrzebowanie z wentylacją mechaniczna.
    Bo szczerze mówiąc nie bardzo wierze w to że po ząłozeniu went mech koszty
    ogrzewania spadna o 30%.

    >A do co recyrkulacji to chyba postradales zmysly - chcesz recyrkulowac
    >w domu zapach gotujacej sie kapusty w kuchni ? :D

    Kogucik słynie z ciekawych pomysłów(podgrzewanie posadzki w łazience woda z
    wanny itp)

    Krzysiek

  • 13. Data: 2011-01-31 10:17:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > Bo podałes wczesniej ze wg wyliczeń OZC w Twoim przypadku wentylacja
    > mechaniczna obniza o 30 procent koszty ogrzewania w stosunku do kosztów z

    Znalazłem dużo wersji tego programu. Której wersji OZC używacie? Skąd
    ściągnąć wersję darmową?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2011-01-31 10:59:07
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Dnia 31-01-2011 o 00:29:32 kogutek <s...@n...gazeta.pl> =
    >
    > napisa=C5=82(a):

    > Nie kto=C5=9B tylko JA.
    > Link mia=C5=82 zobrazowa=C4=87 zyski z GWC, jakie tam s=C4=85 rekuperato=
    > ry to nie wiadomo
    > dlatego trudno m=C3=B3wi=C4=87 o ich sprawno=C5=9Bci, poza tym wentylacj=
    > a dzia=C5=82a tam tylko
    > gdy pomieszczenia s=C4=85 u=C5=BCywane czyli tylko u=C5=82amek doby.

    To ze nie podalem że to Twój link nie było spowodowane niczym innym niż
    lenstwem. Nie było w tym zlośliwości itp. Link miał pokazać zysk z GWC a
    pokazał przy okazji coś innego. Nie naciągaj wynikow tamtego eksperymentu. Bez
    względu na to jakiej klasy jest tam rekuperator, na pewno wysokiej, zysk
    wynosi tylko 27 ton weglą na 800 ton. Bez przesady z oszczędnościami
    związanymi z ograniczaniem ogrzewania w nocy. To 50 ton na 800. Pewno po
    przecinku by sie coś zmienilo przy rekuperatprze jak by tej pozycji nie było.
    Dużo ciekawych wnioskow można jeszcze wyciągnąć z tamtej tabelki. Można sie
    nawet pokusić o policzenie sprawności energetycznej rekuperatora. Tylko czy
    warto? To może być szok dla szukających w tym rozwiązaniu oszczędności.

  • 15. Data: 2011-01-31 11:24:01
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > A do co recyrkulacji to chyba postradales zmysly - chcesz recyrkulowac
    > w domu zapach gotujacej sie kapusty w kuchni ? :D

    Jak przeszkadza Ci przewentylowanie dużą ilością ciepłego powietrza z salonu
    malej kuchni, zanim to powietrze i zmagazynowane w nim ciepło wyrzucisz. To
    znaczy że zwyczajnie głupi jesteś. Ciekawe jaki teraz argument ukujesz w głowie.

  • 16. Data: 2011-01-31 11:30:24
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    >W temacie o jakości powietrza ktoś dał linka
    > http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
    z-dzialania-gwc

    > Na końcu jest tabelka. W dużym obiekcie ( 240 razy większym od domku)
    > oszczędnośći pochodzące z rekuperacji byly najmniejsze w porównaniu z innymi
    > metodami oszczędzania ciepla. Wynosily tylko 7,5%. Co dalo oszczędność calych
    > 27 ton węgla na rok. Jak by przeliczyć proporcjonalnie do malego domku( wiem

    7 proc. to podejrzanie malo. Tylko co za "niziniery" to liczyly, ze im te
    procenty tak dokladnie powychodzily?
    Ze reku drogi zgoda. Tylko co zaproponujesz w zamian, skoro grawitacyjna +
    szczelne okna to porazka?

    --
    pozdr Z.

  • 17. Data: 2011-01-31 12:02:29
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    ATZ Rzeszow <a...@P...pl> napisał(a):

> [...]
    > procenty tak dokladnie powychodzily?
    > Ze reku drogi zgoda. Tylko co zaproponujesz w zamian, skoro grawitacyjna +

    To ile powinno im wyjść zeby pasowało do Twojej ideologii? Czy ty normalny
    jesteś. 7% to nie kreatywana księgowość tylko wynik uzyskany z odczytu z
    liczników. Rok spisywali i tyle im wyszło. A że wyszło inaczej niż spamerzy
    sobie życzą. Takie życie.

  • 18. Data: 2011-01-31 18:16:04
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-31 10:23, janusz_kk1 pisze:

    > Link miał zobrazować zyski z GWC, jakie tam są rekuperatory to nie wiadomo
    > dlatego trudno mówić o ich sprawności, poza tym wentylacja działa tam tylko
    > gdy pomieszczenia są używane czyli tylko ułamek doby.

    To zupełnie jak u Werbińskiego. Wietrzy otwierając dwa razy na dobę
    drzwi i kąpie 4-osobową rodzinę w 80l wody. :-) Przy takich założeniach
    to dziwię się, że cokolwiek mu się opłaca.

    M.

  • 19. Data: 2011-01-31 19:02:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Bo szczerze mówiąc nie bardzo wierze w to że po ząłozeniu went mech koszty

    Alez wyjdzie. Wyjdzie i wiecej, zalezy jaka wymiane przyjmiesz w
    obliczeniach. :-) Mozna zalozyc i calkowicie otwarte okna co tam.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-02-01 08:49:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > obliczeniach. :-) Mozna zalozyc i calkowicie otwarte okna co tam.

    Coraz wiecej osób tu na grupie pisze że w praktyce stosują przepływy ok
    50m3/godz i dla np takich przepływów ciekaw byłbym wyników

    Krzysiek