  • 1. Data: 2011-06-25 08:45:19
    Temat: kabina(prysznic) ze szkła
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Prawdo to , ze starsznie widac zacieki i ciagle trzeba pucować czy tez jest
    jakies specjalne szklo do kabin, po kotrym wszzytsko splywa jak po
    woskowanym lakierze?:-)

  • 2. Data: 2011-06-25 12:13:11
    Temat: Re: kabina(prysznic) ze szkła
    Od: "Ptok" <p...@o...pl>

    Np. Huppe ma w ofercie takie szkło "antiplack" - tez kupiłem i może zacieka
    mniej ale i tak zacieki zostaja. Zależy też od wody jaka masz. jak cie stać
    to sobie dopłać i kup to "lepsze szkło" ale nie oczekuj cudów.

    Ptok

  • 3. Data: 2011-06-25 22:05:22
    Temat: Re: kabina(prysznic) ze szk?a
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-06-25 14:13, Ptok pisze:
    > Np. Huppe ma w ofercie takie szk?o "antiplack" - tez kupi?em i mo?e zacieka
    > mniej ale i tak zacieki zostaja. Zale?y te? od wody jaka masz. jak cie sta?
    > to sobie dop?a? i kup to "lepsze szk?o" ale nie oczekuj cud?w.

    Ja od wielu lat używam drzwi do kabiny prysznicowej z gładkiego szkła.
    Wodę mam twardą. Jedyny sposób żeby się nie narobić przy czyszczeniu to
    na koniec prysznica wziąć ściągaczkę do wody i po prostu trzema ruchami
    zebrać nadmiar wody żeby wysychając nie zostawiła kamienia na szybie.
    Bez tego po kilku użyciach kabiny prysznicowej miałem ciężkie mycie
    szyby. Polecam również jednoczesne wytarcie z nadmiaru wody wszelkich
    elementów błyszczących/chromowanych.

    Marek

  • 4. Data: 2011-06-26 09:49:36
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Prawdo to , ze starsznie widac zacieki i ciagle trzeba pucować czy tez
    > jest jakies specjalne szklo do kabin, po kotrym wszzytsko splywa jak po
    > woskowanym lakierze?:-)
    Zmiękczacz wody rozwiaze problem kamienia

  • 5. Data: 2011-06-27 09:22:11
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "LUKAS" <q...@o...pl> wrote:
    > Prawdo to , ze starsznie widac zacieki i ciagle trzeba pucować czy tez jest
    > jakies specjalne szklo do kabin, po kotrym wszzytsko splywa jak po woskowanym
    > lakierze?:-)

    Ja mam kabinę z jakąś powłoką anticalc czy jakoś tak. Nic to nie daje. Wodę mam
    twardą, ok. 38 stopni niemieckich, i co tydzień muszę kabinę myć octem. To
    wystarcza na 2 mycia. W planach mam zakup zmiękczacza, który problem rozwiąze
    definitywnie.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-06-27 10:31:49
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid>

    Stosuję tę samą metodę, nawet po 2 tygodniach szyba wygląda przyzwoicie.
    Niestety jeden raz bez użycia ściągacza mocno zabrudza szybę.
    A faktycznie użycie ściągacza to góra 10-15 sekund.

  • 7. Data: 2011-06-27 11:46:13
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Zamierzasz mieć całkowicie gladkie czy w jakieś wz\orki. Być może
    szkło z faktórą rozwiązuje ten problem. Mam błyszczące krany i baterie
    od prysznica, jedno użycie którego kolwiek i ślady widać jak diabli.
    Podobnie będzie ze szkłem.

    KADAR

  • 8. Data: 2011-06-27 11:53:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-06-27 11:22, Bartek wrote:
    > Ja mam kabinę z jakąś powłoką anticalc czy jakoś tak. Nic to nie daje.
    > Wodę mam twardą, ok. 38 stopni niemieckich, i co tydzień muszę kabinę
    > myć octem. To wystarcza na 2 mycia. [...]

    Imho znacznie wygodniejsze i tańsze jest użycie rozpuszczonego kwasku
    cytrynowego. Kilogram kosztuje coś koło 10 złotych i starcza na długo.
    Już nie mówiąc o tym, że tak nie jedzie jak po użyciu octu.

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-06-27 12:19:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Imho znacznie wygodniejsze i tańsze jest użycie rozpuszczonego kwasku
    > cytrynowego. Kilogram kosztuje coś koło 10 złotych i starcza na długo. Już nie
    > mówiąc o tym, że tak nie jedzie jak po użyciu octu.

    MOże i tańsze... ja dolewam ocet do preparatu z lidla, który sam z siebie już
    kamień usuwa. Napsikuję na kabinę, czekam 3 minuty i gąbką przecieram. Potem
    spłukuję (samo spłukanie juz niestety zostawia ślady).

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-06-27 13:25:36
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Chyba bez mycia szyb się nie da. Mam swiecące krany i wystarczy tylko
    raz użyć a ślady widać jak by nigdy nie były myte. Może jakieś mleczne
    szkło by pomogło.

    KADAR