  • 1. Data: 2013-04-30 15:24:18
    Temat: kiedy kupić materiały budowlane?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Tak, wiem, pytanie do wróżki, ale może jaki prorok siedzi na grupie...

    Budowa pełną parą ruszy w przyszłym roku, jak dobrze pójdzie w tym roku
    stan "0", mając trochę czasu chciałbym kupić materiały po
    najkorzystniejszych cenach.

    i teraz tak...

    -sezon budowlany w pełni, więc i ceny wysokie(a może nie?)
    -podobno jest zastój w budownictwie(tak gdzieś słyszałem) więc ceny mają
    spadać.
    -ten rok jest ostatni, kiedy można odliczyć VAT, ceny na koniec roku
    pewno poszybują w górę, bo ludzie będą wykupywać.
    -Jak już tego VATu nie będzie można odliczyć, to ludzie przestaną
    kupować, nałoży się to na zimowy przestój i ceny spadną, ale czy będzie
    taniej niż bez tego "dodatkowego" VATu
    -A może ludzie czekają aż ceny spadną na zimę żeby kupić taniej i
    odliczyć VAT, więc teraz ceny są na "optymalnym" poziomie

    więc kiedy kupować materiały?

    A może jakieś rozróżnienie, jakieś jedne teraz a inne potem?

  • 2. Data: 2013-04-30 15:34:20
    Temat: Re: kiedy kupić materiały budowlane?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 15:24:18 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > więc kiedy kupować materiały?
    W miare potzreb w trakcie budowy

  • 3. Data: 2013-04-30 15:40:10
    Od: Pies Pan Kracy <p...@b...pl>

    W dniu 2013-04-30 15:24, Albercik pisze:

    hej,

    Jeżeli zaczniesz odliczanie w tym roku (złożysz chociaż jeden
    formularz), to możesz odliczać przez 5 lat (bieżący w którym złożysz,
    oraz 4 kolejne lata).
    Aby zacząć odliczać kup sobie kilka cegieł/bloczków/etc - i złóż wniosek
    o zwrot VAT.

    Gdybym był wróżką to doradził by Ci poczekać do końca roku - bo na pewno
    pod koniec ludzie się rzucą - i zacząć robić zakupy w styczniu lutym. Co
    zyskasz:
    - prawdopodobnie będzie taniej - a przynajmniej nie powinno być drożej
    (tak myślę)
    - odliczanie rozpoczniesz w tym roku, więc w kolejnych będziesz mógł
    kontynuować
    - gdyby jednak coś się stało/zmieniło (przez ten rok) i nie będziesz
    budował, to nie będziesz też miał kasy zamrożonej w materiałach budowlanych

  • 4. Data: 2013-04-30 15:41:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Albercik wrote:

    > więc kiedy kupować materiały?

    Odpowiem Ci jak certyfikowany analityk giełdowy:
    kupuj teraz, bo na pewno ceny wzrosną. No chyba, że spadną.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2013-04-30 16:04:51
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 30.04.2013 15:40, Pies Pan Kracy pisze:

> [...]
    > oraz 4 kolejne lata).
    > Aby zacząć odliczać kup sobie kilka cegieł/bloczków/etc - i złóż wniosek
    O kurcze, faktycznie, a już byłem pogodzony z faktem że mnie ten zwrot
    VATu może w dużym stopniu ominąć.

> [...]
    > (tak myślę)
    > - odliczanie rozpoczniesz w tym roku, więc w kolejnych będziesz mógł
    Przy nowym(dla mnie) fakcie, że będę mógł odliczać jeszcze przez 5 lat,
    to diametralnie zmienia postać rzeczy i powyższe rozwiązanie wydaje się
    być najsensowniejsze.

    > - gdyby jednak coś się stało/zmieniło (przez ten rok) i nie będziesz
    > budował, to nie będziesz też miał kasy zamrożonej w materiałach budowlanych

    No mam nadzieje że nic się nie wydarzy, sprawa przesądzona.

  • 6. Data: 2013-04-30 16:09:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > więc kiedy kupować materiały?

    IMO nie ma znaczenia. Kilka lat temu gdy był boom budowlany to fabryki nie
    nadążały z produkcją. Ludzie ceramikę wozili z Czech a beton komórkowy z
    Niemiec. Teraz wszyscy mają wolne moce produkcyjne i konkurują o klienta,
    więc ceny są ciągle atrakcyjne. Nie sądzę aby boom pod koniec roku
    przewyższył moce produkcyjne fabryk :-)

    > A może jakieś rozróżnienie, jakieś jedne teraz a inne potem?

    Nie wszystkie materiały da się kupić w zimie. Np. Jak chciałem kupić papę w
    styczniu to nikt z okolicznych hurtowni nie miał na magazynie takiej ilości
    i nie chciał sprowadzić bo musi sprowadzić cały samochód a aż do wiosny nic
    nie sprzeda. To samo jak w zimie próbowałem kupić profile do zabudowy.
    Dostępne były tylko tanie, a markowe dopiero od marca - bo wtedy zdaniem
    sprzedawców zaczyna się sezon wykończeniowy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-04-30 18:42:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 15:24:18 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > więc kiedy kupować materiały?

    w środku zimy kupowałem okna i styropian. Upusty takie o których we wrześniu mogłem
    tylko pomarzyć.

    b.

  • 8. Data: 2013-05-02 09:29:42
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2013-04-30 15:24, Albercik pisze:

    > więc kiedy kupować materiały?

    Jak będą potrzebne na budowie. Materiały są teraz dostępne praktycznie
    od ręki, przyjedzie HDS, rozstawi palety tam gdzie materiał będzie
    używany i nikt nie będzie musiał tego targać po placu budowy.

    --
    Gregorius

  • 9. Data: 2013-05-02 09:34:36
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.05.2013 09:29, Gregorius pisze:

    > Jak będą potrzebne na budowie. Materiały są teraz dostępne praktycznie
    > od ręki, przyjedzie HDS, rozstawi palety tam gdzie materiał będzie
    > używany i nikt nie będzie musiał tego targać po placu budowy.

    Zgadza się, ale pod warunkiem że nie liczysz kasy podczas budowy.
    Nie jest tajemnicą, że hurtownie muszą na zimę zmniejszyć ceny aby w
    ogóle funkcjonować, bo w przeciwnym wypadku nikt nic by nie kupował.
    A skoro można taniej(mając czas) to czemu nie? Towar może leżeć na placu
    w hurtowni, przywiozą mi go dopiero jak będę potrzebował.

  • 10. Data: 2013-05-02 18:12:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 maja 2013 09:34:36 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

> [...]
    >
    > A skoro można taniej(mając czas) to czemu nie? Towar może leżeć na placu
    >
    > w hurtowni, przywiozą mi go dopiero jak będę potrzebował.

    Trochę nie tak.
    Piszemy zapewne o materiałach na SSO(czyli bloczki, materiał na ściany, ew styro) bo
    nikt rozsądny glazury przed rozpoczęciem budowy nie będzie kupował;)
    A bloczki, porotherm czy inna silka + styro to w sumie znikomy koszt w całkowitych
    kosztach budowy, ceny ich sa w miarę stabilne(no styro ostatnio zdrozał) więc nie
    warto kupować na zapas. ,
    Materiął na ściany to pewnie przy dzisiejszych cenach z 6tys,+ bloczki i styro to
    razem pewnie niewiele 10tys przekroczy. Moim zdaniem niewarto magazynować tym
    bardziej że nie ma przesłanek ku temu aby drożało.
    Betonu z betoniarni nie da się na zapas kupić, drewno na więżbę tez lepiej zamawiać
    już jak mury stoją pod konkretne wymiary wtedy, okna to samo.
    Pamiętam sytuacja z 2007/2008 gdy ja SSO robiłem- panika na rynku ludziska najgorszy
    porotherm za kosmiczne pieniądze kupowali a za kilka miesięcy ceny poszybowały ostro
    w dół
    Znajomy który ma hurtownię budowlaną do dzisiaj na nogi stanąć nie może bo wtedy
    zapasów narobił w górce a później ceny w dół i ledwo sprzedał a i tak sporo poniżej
    kosztów zakupu