  • 1. Data: 2011-06-08 12:07:33
    Temat: kociol 2f z zasobn. 2x21L - dobry pomysl?
    Od: quent <x...@x...com>

    Zobaczcie ten kociol:
    http://www.saunierduval.pl/produkty/kotly-gazowe/kot
    ly-kondensacyjne/isotwin-cds/

    Potencjalny wykonawca zaskoczył mnie w sumie, bo polecił mi do co i cwu
    (dom 133m2 parter, 2 dorosle os. + 2 dzieci) 2-funkcyjny kociol
    kondensacyjny wiszący z zasobnikiem 2x21 litrów.
    Twierdzi ze mój wybór (1-funkcyjny z zasobn. 120L) będzie droższyw
    zakupie i mniej ekonomiczny bo będzie grzał te 120L czy chce czy nie.
    Do tego ten wiszący niby bez problemu obsluzy 2 lazienki na raz.

    Nie wiem co o tym sądzić.
    Dobry to pomysł?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-06-08 12:33:08
    Temat: Re: kociol 2f z zasobn. 2x21L - dobry pomysl?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Nie wiem co o tym sądzić.
    > Dobry to pomysł?

    Hej Quent,

    O ile nie przeszkadza Ci mało precyzyjne sterowanie
    temperaturą wody jaka leci z kranu... to jeszcze...

    Ale mnie irytuje w tych rozwiązaniach to, że na początku
    leci woda letnia, potem gorąca... albo na odwrót.
    A może trafiałem na same badziewne modele.

    Duży zasobnik daje stablilność temperatury i ja jestem
    zwolennikem takiego rozwiązania (piec jednofunkcyjny).

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 3. Data: 2011-06-08 12:38:44
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > zakupie i mniej ekonomiczny bo będzie grzał te 120L czy chce czy nie.

    Kocioł grzeje wtedy, kiedy potrzeba tzn. zużyjesz wodę a nie wtedy kiedy
    ktoś czy coś chce :). Ekonomia zasobnika zależy od jego strat na izolacji a
    nie na ilości wody. Obłóż zasobnik 20cm styropianu i straty są
    zaniedbywalne.

  • 4. Data: 2011-06-08 13:28:58
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-08 14:07, quent pisze:
> [...]
    > zakupie i mniej ekonomiczny bo będzie grzał te 120L czy chce czy nie.
    > Do tego ten wiszący niby bez problemu obsluzy 2 lazienki na raz.

    Bardzo dobry wybór - pod warunkiem rezygnacji z cyrkulacji - czyli krany
    blisko pieca (zasobników) i chwilę zimna woda w kranie - zależy od
    odległości. Choć w zasadzie 40 l wody będzie więc i cyrkulacja może by
    się udała.

    Drugie rozwiązanie zasobnik 120 litrów - jeżeli zrobisz porządnie
    cyrkulację straty będą niewielkie.

    Same otuliny z pianki to za mało - u siebie "zgodziłem się" na
    cyrkulację położoną pod styropianem - woda wraca zimna - a pompa miała
    co 15 minut się włączać. Więc ta izolacja to za mało. Przerobić nie
    przerobię, jedyne co mi się udało by zminimalizować straty to: ustalić
    godziny w jakich zazwyczaj korzystamy z wody i tak: pompa włącza się na
    poranne mycie, potem do 16 nie ma nas w domu, więc kolejne włączenie
    około 16 i następne około 19 do 24. Niestety w innych godzinach woda w
    kranie zimna.
    Muszę jeszcze przetestować włączenie pompy nonstop - może będzie lepiej

    Jeżeli kładziecie rury od ciepłej wody to tylko w warstwie ocieplenia.

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-06-08 14:23:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-08 15:28, Ariusz wrote:
> [...]
    > blisko pieca (zasobników) i chwilę zimna woda w kranie - zależy od
    > odległości. Choć w zasadzie 40 l wody będzie więc i cyrkulacja może by

    Cyrkulacja być musi bo mam daleko do kranów.
    Myślałem o sterowniku do tej cyrkulacji aby pracowało to tak jak u
    Ciebie czyli tylko w pewnych zakresach czasowych.

    Martwi mnie jeszcze jedna sprawa - ciśnienie wody. AFAIK przy 2f
    ciśnienie zawsze jest dławione.

  • 6. Data: 2011-06-08 15:19:02
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > czyli tylko w pewnych zakresach czasowych.
    >
    > Martwi mnie jeszcze jedna sprawa - ciśnienie wody. AFAIK przy 2f ciśnienie
    No to nie daj się w to wpuścić. Przy cyrkulacji, te małe zasobniczki będą
    ciągle wyziębiane. Duży zasobnik zapewni dobrą dostępność ciepłej wody na
    długo.
    Dla zobrazowania sytuacji powiem, że wczoraj uruchamiałem kocioł 2f
    przepływowy w niedużej restauracji. Klient przejął lokal i ten kocioł tam
    był. Lokal parterowy o powierzchni około 150-170 m.kw. Czas oczekiwania na
    ciepłą wodę był TRAGICZNY. Przy takich długościach rur przy zastowoaniu
    cyrkulacji te 21 litrów z zasobnika poszłoby w rury. zużywając cały zapas
    ciepłej wody. Tu sytuacja była akurat ekstremalna bo kocioł wisiał w
    dokładnie przeciwnym rogu lokalu niż punkty poboru wody co wynikało z
    lokalizacji wyznaczonego dla tego kotła komina (parter starej kamienicy)
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-06-08 18:15:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > mniej ekonomiczny bo będzie grzał te 120L czy chce czy nie.
    > Do tego ten wiszący niby bez problemu obsluzy 2 lazienki na raz.

    Zdaje się, że Saunier duval nie ma zbyt rozbudowanego sterowania CWU. Po prostu
    ustawiasz temp. i już. Kocioł grzeje wodę do zadanej temp. 24/h dobę. W
    vaillancie możesz zdefiniować okresy kiedy ciepła woda ma być. Poza tymi
    wyznaczonymi okresami, kocioł wody podgrzewać nie będzie.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-06-08 20:49:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > (dom 133m2 parter, 2 dorosle os. + 2 dzieci) 2-funkcyjny kociol
    > kondensacyjny wiszący z zasobnikiem 2x21 litrów.

    Sąsiad ma taki na 3 osoby i nie wyrabia mu z ciepłą wodą.

    > Twierdzi ze mój wybór (1-funkcyjny z zasobn. 120L) będzie droższy

    Nie wiem jakie teraz są ceny, ale ja kupiłem Viessmann Vitopend 100 +
    zasobnik 120l za 4500zł, a więc taniej niż ten z linku powyżej.
    Mam cyrkulację, 2 łazienki i kuchnia daleko od pionów wody i jeszcze nigdy
    nie brakło mi ciepłej wody (2 os.).
    Ponadto jak masz twardą wodę to szybko zakamieni Ci się wymiennik w 2-f. W
    1-f woda przepływająca przez wymiennik jest ta sama, a więc uzdatniona,
    można wlać inhibitory korozji.
    Jak chcesz mieć komfort ciepłej wody to tylko 1-f + zasobnik. :-)
    I po co Ci kondensacyjny w ogóle?
    Kup niekondensacyjny turbo (z zamkniętą komora spalania), jest tańszy w
    eksploatacji i zakupie.

  • 9. Data: 2011-06-08 23:22:17
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-08 16:23, quent pisze:

    > Cyrkulacja być musi bo mam daleko do kranów.
    > Myślałem o sterowniku do tej cyrkulacji aby pracowało to tak jak u
    > Ciebie czyli tylko w pewnych zakresach czasowych.

    Może być jeszcze na pilota. :-)
    Chcesz iść do łazienki to pilotem włączasz cyrkulację i za chwilę
    wyłączasz. Powinno starczyć.

    M.

  • 10. Data: 2011-06-09 06:02:18
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-08 22:49, nom pisze:
    > I po co Ci kondensacyjny w ogóle?

    Ogrzewanie będę miał jedynie podłogowe, stąd kondensacyjny.