  • 21. Data: 2009-11-24 20:49:31
    Temat: Re: koszt kursu dla elektrykow
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:heh4th$t36$1@inews.gazeta.pl...
    > Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    >>
    > Jest i to jest zawarte w projekcie przylacza.
    Ale skrzynke z licznikiem ZE postawilo u mnie chyba w lutym, wtedy pewnie
    zrobili jej odbiór(nie wim co za Reksio z jakimi uprawnieniami im pieczatke
    postawil) wtedy tez podpisali ze mna umowe. Ja dopiero w kwietniu chyba
    pociagnelem docelowy przewód od skrzynki do rozdzielni. wczesniej wpinalem
    sie przewodem tymczasowym do zacisków i przedluzaczem dociagalem prad gdzie
    potrzebowalem.
    Ale mniejsza o to.
    Jak widac jednak ja jako inwestor nie potrzebowalem nikogo z zadnymi
    uprawnieniami(oprócz pomiarowca).
    Pewnie tak jak piszeszwszystkie wymagane prawem pieczatki zalatwil ZE i tak
    powinno byc.
    Powtórze: jak dotad nikt z ZE nie przekroczyl nawet granicy mojej posesji-
    nie interesuje ich widac za bardzo co sie dzieje za licznikiem. I dobrze w
    sumie. Jestem przeciwnikiem wiekszosci pozwolen, uprawnien, ertyfikatów
    itp.

    Kris

  • 22. Data: 2009-11-26 08:03:12
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Bzdura.

    Chyba zależy gdzie. Co ZE to inne widzimisie i to jest chore.
    Mam uprawnienia SEP oraz tytuł mistrzowski w zakresie instalacji elektrycznych i
    automatyki przemysłowej. Co prawda w Polsce wykonałem niewiele instalacji ale za
    to mam doświadczenia w wykonywaniu ich na zachodzie. Pomyślałem więc że sam
    sobei zrobię instalację nie wiedząc ze napotkam na drobne biurokratyczne
    problemy które wynikają tylko z pazerności państwa na nasza kasę. Przyłącz u
    mnie wykonała firma z przetargu z ZE, WLZ wykonałem sam zgodnie z projektem
    całego przyłącza + WLZ i za który zapłaciłem, instalację w budynku wykonałem sam
    także na podstawie projektu znajdującego się w projekcie budowlanym ale jak
    zwykle bywa z modyfikacjami. Podczas odbioru budynku zarówno ZE jak i PNIB nie
    chcieli wogóle ze mną rozmawiać. Musiałem więc pofatygować się do znajomego
    który ma zarówno SEP oraz uprawnienia budowlane. Znajomy przyjechał, sprawdził
    sobie dla własnego spokoju czy mam instalację i pomiary OK i dopiero z jego
    pieczątkami i kserokopiami uprawnień ZE założyl licznik a PINB odebrał budynek.

    Marek

  • 23. Data: 2009-11-26 08:05:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Jest i to jest zawarte w projekcie przylacza.

    To jest WLZ a nie przyłącz.
    Że jest w projekcie przyłącza to inna sprawa.

    Marek

  • 24. Data: 2009-11-26 16:51:10
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisal w wiadomosci
    > U?ytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Chyba zale?y gdzie. Co ZE to inne widzimisie i to jest chore.

    Z tego co slysze i czytam to praktycznie wszystkie wymagaja na dzis UB i
    jednokreskowego projektu WLZ oraz rozdzielnicy mieszkaniowej.