  • 1. Data: 2010-02-21 20:38:47
    Temat: Re: kratka wentylacyjna z silniczkiem
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Aga K R napisal:
    > Wentylacje posiadac bedziemy grawitacyjna,
    > zastanawiamy sie czy jest dostena kratka
    > do wentylacji, która mozna by zamykac
    > lub otwierac wedle potrzeb np wlacznikiem?
    > A jeszcze lepiej, zeby dalo sie sterowac uchylem.
    > Niestety nie mozemy czegos takiego znalezc na allegro i w sieci,
    > czy ktos moze podac nazwe lub linka?

    Cos z takiego asortymentu?
    http://sklep.dospel.com/index.php?cPath=1_20

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-02-21 22:49:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "Aga K R" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > A jeszcze lepiej, zeby dalo sie sterowac uchylem.
    > Niestety nie mozemy czegos takiego znalezc na allegro i w sieci,

    Firma Dospel z Czestochowy produkuje takie wentylatory, które posiadaja
    zaluzje otwierana malym silowniczkiem. Zaluzja otwierana jest wtedy, kiedy
    zaczyna pracowac wentylator. Wentylatory te s aponadto wyposazane w czujniki
    wigotnosci oraz swiatla. Dzieki nim wentylator moze sie uruchamiac
    automatycznie po przekroczeniu okreslonego poziomu wilgotnosci (kuchnia,
    lazienka) lub po zapaleniu sie oswietlenia (lazienka). Ponadto moga posiadac
    wylacznik czasowy, który powoduje, ze od chwili pobudzenia któregos z
    czujników wentylator pracuje przez okreslony czas.

  • 3. Data: 2010-02-22 05:14:09
    Temat: kratka wentylacyjna z silniczkiem
    Od: "Aga K R" <a...@g...pl>

    Witam!

[...]

    pozdrawiamy
    Aga i Tomek

  • 4. Data: 2010-02-22 07:20:29
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    A ja, korzystajac z okazji, spytam o cos innego...

    Czy znacie jakies wentylatory nascienne z plynna regulacja obrotów tudziez
    z baaardzo malymi obrotami?

    Mam problem z wentylacja kotlowni (w ogóle mam problem z wentylacja -
    wszedzie jest grawitacyjna, a ze wzgledu na niski budynek i kiepsko
    usytuowane kominy, czesto z wywiewnej staje sie nawiewna). Problem nie bylby
    dokuczliwy, ale akurat do kanalu wentylacyjnego z kotlowni wpiete jest
    odpowietrzenie kanalizacji - nie pytajcie dlaczego - tak wychodzilo
    najprosciej i najrozsadniej. Niestety, przy duzych wiatrach zdarza sie, ze
    ów wentylacja zaciaga powietrze z zewnatrz, a co za tym idzie takze smród z
    odpowietrzenia kanalizacji. Wymyslilem, ze wystarczyloby zamontowac na stale
    wentylator z bardzo malymi obrotami i zostawic go na stale wlaczonego. Male
    obroty (na poziomie ciagu grawitacyjnego) nie powodowalyby problemów z
    ciagiem kanalu spalinowego, a przy okazji rozwiazywalyby problem z
    niechcianymi zwrotami w kanale wentylacyjnym :)

    Nie widzialem jednak takich wentylatorów, które pracowalyby na malutkich
    obrotach.

    A moze jakis zewnetrzny regulator obortów?

    Aha! No i taki wentylator musialby byc odporny na kurz (kotlownia).

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2010-02-22 07:38:15
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Lut, 08:20, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
> [...]
    >
    > A moze jakis zewnetrzny regulator obort w?
    >
    > Aha! No i taki wentylator musialby byc odporny na kurz (kotlownia).

    Wentylator nie pomoze. Zastanow sie dlaczego przez komin jest
    zaciagane powietrze. Moim skromnym zdaniem wynikiem tego zjawiska jest
    za szczelny dom, wtedy jedna z kratek wentyl. staje sie nawiewem do
    domu.
    jesli zainstalujesz w kotlowni wentylkatorek to w innej kratce ppojawi
    sie nawiew.

  • 6. Data: 2010-02-22 07:50:12
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal

[...]

    -----------------

    Podcisnienie w domu nie jest przyczyna - w kotlowni mam zawsze otwarte okno.

  • 7. Data: 2010-02-22 08:32:04
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Cos z takiego asortymentu?
    > http://sklep.dospel.com/index.php?cPath=1_20

    Tylko pytanie, czy taki wentylator można całkiem zamknąć,
    chodzi o wentylację np w salonie, czy w salonie wogole warto robić
    wentyalcję?
    wielkosc salony ok 40m2?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-02-22 14:12:51
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Nie widzialem jednak takich wentylatorów, które pracowalyby na malutkich
    > obrotach.
    >
    > A moze jakis zewnetrzny regulator obortów?

    Z regulatorami jest problem przy takich małych mocach silniczków, ale ja
    sobie radzę z obrotami dobierając do wentylatora odpowiedni statecznik (taki
    najzwyklejszy, indukcyjuny od świetlówek) i wpinam go w szereg z
    wentylatorem.

    > Aha! No i taki wentylator musialby byc odporny na kurz (kotlownia).

    Takich nie ma w rozsądnej cenie. Jeżeli chcesz, żeby był w miarę czysty to
    musisz wtłaczać do kotłowni powietrze, a nie wyciągać.
    Jednak tak jak napisano ,już wcześniej - szukaj problemu na kominie. Załóż
    nasadę kominową tzw. "strażak" zapobiegającą ciągowi wstecznemu. Nasady
    posiadają samonastawne owiewki lub turbiny poprawiające ciąg kominowy.

  • 9. Data: 2010-02-22 17:52:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Lut, 08:50, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
> [...]
    >
    > -----------------
    >
    > Podcisnienie w domu nie jest przyczyna - w kotlowni mam zawsze otwarte okno.

    Zima tez. Skoro masz zacigane powietrze to znaczy ze w domu cos nie
    tego.
    jesli masz kanalizacje wpieta w szyb wentylacyjny to go zaslep dla
    pomieszczen. Ja tak mam. Dwa kanaly wentylacyjne sa przeznaczone dla
    kanlizy i odciete calkowicie od domu.

  • 10. Data: 2010-02-22 18:23:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Amir napisal:
    > Tylko pytanie, czy taki wentylator można całkiem zamknąć,
    > chodzi o wentylację np w salonie, czy w salonie wogole warto robić
    > wentyalcję?
    > wielkosc salony ok 40m2?

    Mozna. Mialem taki sterowany higrometrem, tyle ze ten higrometr
    jakos dziwnie dzialal, bo za cholere nie reagowal na zmiany
    wilgotnosci. Wiec w koncu wywalilem go w cholere, zrobilem
    otwarta kratke i odzalowalem straty ciepla. Lepsze to niz
    niekontrolowany grzyb.

    Zastrzegam sie, ze bylo to w roku 2000. Przypuszczam, ze od tego
    czasu posuneli jakosc detektorow do przodu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek