  • 1. Data: 2010-05-19 19:38:09
    Temat: masa samopoziomujaca
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam

    u mojej Mamy trwa remont. Jednym z elementow remontu jest polozenie
    paneli w przedpokoju i sypialni (w sumieok 30m2).
    Wiekszosc prac wykonuje polecona ekipa.
    Panele poloze sam, robilem to juz i robota przyjemna. "Fachowcom"
    zlecilem wyrownanie podlog masa samopoziomujaca. Kazali mi zamowic
    Atlas 100 (chyba od 5 mm grubosci, z tego co pamietam).
    No i zrobili wylewke w przedpokoju. Przylozylem dzisiaj 2m late i jestem
    zalamany. lata sie kiwa w gore i w gol, w niektorych miejscach po
    przycisnieciu do podloza jednego konca drugi odstaje od podlogi na 1 cm :(.
    Lekko sie wkurzylem i jutro bede z nimi rozmawial na ten temat.
    Zastanawiam sie, czy pokoju nie zrobic na zasadzie "ja ze szwagrem".
    Moze jak sie przylozymy to wyjdzie lepiej?
    Prosze o rady jak sie za to zabrac. Pocxztalem juz troche w sieci na ten
    temat ale sugestie tych , ktorzy to robili osobiscie mile widziane.
    Chodzi glownie o takie sprawy jak:
    - jakimi porcjami przygotowywac zaprawe aby zdazyc ja polozyc przed
    utrata wlasciwosci samopoziomujacych
    - w jaki sposob przygotowac sonie jakies znaczniki wyznaczajace grubosc
    wylewanej warstwy
    - czy pokoj (ok 20m2) podzielic na jakies mniejsze fragmenty i czy je
    odseparowywac jakimis deskami czy czyms tam?
    - w jaki sposob wylewac i jak rozprowadzac mase? Poradniki mowia o
    jakims walku specjalnym, Warto?
    - inne sugestie mile widziane
    - ten atlas moze byc? Co jesli gdzieniegdzie wyjdzie mniej niz 5 mm
    wylewki?

    Nawet jesli sam tego nie bede robil to przynajmniej sprawdze, czy
    fachowcy robia to wlasciwie

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-05-19 19:57:09
    Temat: Re: masa samopoziomujaca
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Laphroaig" <m...@v...pl> wrote in message
    > Witam

    Ja ci dokladnie powiem, bo gonilem wykonawców z kijem. Jednemu w ogóle nie
    zaplacilem i potracilem z innych wynagrodzen za materialy. Jak przyszlo do
    placenia to mu wreczylem paragony za wylewke akurat mapei zamiast kasy.

    > Chodzi glownie o takie sprawy jak:
    > - jakimi porcjami przygotowywac zaprawe aby zdazyc ja polozyc przed utrata
    > wlasciwosci samopoziomujacych

    Masz miec w wiadra. W jednym rozrabiasz worek i 6L wody (o ile nie inaczej)
    Mieszasz
    Czekasz 5 minut i
    PONOWNIE MIESZASZ !

    Majac 2-4 wiadra mozesz przyspieszyc wylewanie ale pamietaj zeby byla
    kolejka "FIFO" okolo 5 minut.

    Dopiero po drugim zamieszaniu wylewka robi sie taka aksamitna i uplynniona.
    jezeli nie mieszali drugi raz to jest to jeden z powodów.

    Dalej jak wylewasz to natychmiast rozprowadzasz walkiem kolczastym. Sa takie
    o szerokosci od 50cm w góre.

    > - w jaki sposob przygotowac sonie jakies znaczniki wyznaczajace grubosc
    > wylewanej warstwy

    Mysmy dodatkowo na laser rotacyjny zrobili sobie markery dzien wczesniej z
    kleju do glazury i kawalka ceramiki. Tak co kilka metrów.

    > - czy pokoj (ok 20m2) podzielic na jakies mniejsze fragmenty i czy je
    > odseparowywac jakimis deskami czy czyms tam?

    lac w calosci.

    Dobrze wylac to szybko. Na 2-3-4 wiadra z tym odczekaniem. Ale trzeba miec
    2-3 osoby. Jedna robi mase, druga leje trzecia rozprowadza.
    Dasz rade.

  • 3. Data: 2010-05-20 06:38:16
    Od: " g-jaro" <j...@N...gazeta.pl>

    Laphroaig <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > zalamany. lata sie kiwa w gore i w gol, w niektorych miejscach po
    > przycisnieciu do podloza jednego konca drugi odstaje od podlogi na 1 cm :(

    Wiesz,

    Wydrukuj ze strony ATLAS'u
    "Posiada zdolność samopoziomowania &#8211; pozwala uzyskać poziomą i gładką
    powierzchnię nawet w dużych pomieszczeniach, bez konieczności stosowania
    listew prowadzących i ściągania masy łatami." pokaż "fachowcom" i grosza nie
    płać, a jeszcze obciąż za zmarnowany materiał.

    Sam też to poczytaj
    http://www.atlas.com.pl/posadzki-i-podkady-podogowe/
    43938-atlas-sam-100.html
    bo jest tam wszystko "jak chłop krowie..."

    Pozdrawiam,
    g-jaro

  • 4. Data: 2010-05-20 19:01:41
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Laphroaig wrote:
    > Witam

    Dzieki Yaro i Kiki za rady.
    Dzisiaj rozmawialem z "fachowcami". Jak tooni , tlumaczyli sie metnie.
    Beda poprawiac. Mam wrazenie, ze nie chcialo im sie tego robic i
    liczyli, ze klient to kupi tak jak to jest.

    Tak na marginesie, niedawno robilem "remont" mojego nowego mieszkania,
    teraz remont mieszkania Mamy. I po tych remontach i po nadzorowaniu
    "fachowcow" wiem, dlaczego nie chce zabierac sie za budowe domu, ktorego
    sam, ze wzgledu na brak czasy, nie moglbym budowac sam lecz przy pomocy
    ekip "fachowcow".
    Przepraszaam prawdziwych fachowcow bo wiem, ze tacy tez sa.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 5. Data: 2010-05-21 09:09:35
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 19 Maj, 21:38, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > wylewki?
    >
    > Nawet jesli sam tego nie bede robil to przynajmniej sprawdze, czy

    Lata moze sie kiwac, ale miarodajny jest przeswit pod lata, ktory nie
    powinien byc wiekszy, niz 2 mm.

  • 6. Data: 2010-05-21 18:48:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    >Lata moze sie kiwac, ale miarodajny jest przeswit pod lata, ktory nie
    >powinien byc wiekszy, niz 2 mm.

    Bez sensu. Przeswit czyli wglebienie niedopuszczalne a kiwanie laty czyli
    górka ok?
    Tak to wykonawcy tlumaczyc sie moga.

    Kris

  • 7. Data: 2010-05-21 20:01:29
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    .googlegroups.com...

    > Bez sensu. Przeswit czyli wglebienie niedopuszczalne a kiwanie laty czyli

    Samopoziom ma byc jak tafla szkla. Jak jest inaczej to nie placic.

  • 8. Data: 2010-05-22 06:49:17
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 21 Maj, 22:01, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    d.googlegroups.com...

    > Samopoziom ma byc jak tafla szkla. Jak jest inaczej to nie placic.

    Nie zrozumiales.
    Lata na gorce moze sie kiwac bardzo mocno - w zaleznosci od tego w
    jakim punkcie ta lata bedzie podparta. Dlatego nie jest to miarodajne.
    Natomiast mierzenie przeswitu pod lata jest miarodajne, poniewaz
    trzeba miec dwa punkty podparcia - to jest geometria z 5 klasy
    podstawowki !

    Poza tym - norma, dotyczaca posadzek betonowych ( jastrychowych),
    rowniez tych z wylana na nich masa samopoziomujaca - no wiec ta NORMA
    mowi, ze "maksymalny, dopuszczalny przeswit pod lata dlugosci 2m to -
    2milimetry" .

    Nikt nie jest w stanie wykonac posadzki "jak tafla szkla" , poniewaz
    ta masa jest jedynie "samopoziomujaca".
    Trzebaby wylac bardzo grubo ( 6-8 mm), oraz szybko na calej
    powierzchni.

    Prawdziwa mase samopoziomujaca widzialem w Holandii, ale jej worek
    (25kg) kosztowal ponad 100 zl.

    Przy niewielkich nierownosciach mozna sobie pomoc maszyna szlifujaca
    (Columbus, lub inna ).

  • 9. Data: 2010-05-22 07:53:55
    Od: M <M...@w...pl>

    kiki pisze:

    > "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > Samopoziom ma byc jak tafla szkla. Jak jest inaczej to nie placic.

    Bo ???? Jaki jest powód?
    Czyli wg ciebie, jaka powinna być tolerancja (maksymalne nierówności na 2m):
    a) 2mm
    b) 1mm
    c) 0,1 mm
    d) 0,01 mm