  • 1. Data: 2010-02-05 12:02:00
    Temat: nieodśniezony balkon sąsiadki zalanie
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Witam,
    Sąsiadka nie odśnieżała swojego balkonu i własnie mnie zalało. I woda, i
    krew, bo jestem 2 miesiące po remoncie.
    Łaskawie własnie odśniezyła balkon, ale stwierdziła, że nie poczuwa się do
    tego obowiązku ani nie odpowiada za powstałe u mnie szkody.
    Czy macie pod ręką przepis, który nakłada obowiązek odśnieżania balkonów?
    Rozmawiałem z administracją (mamy w spółdzielni bardzo porządną, byli 10
    minut po tym jak zgłosiłem u nich, że mi cieknie z sufitu) i potwierdzili,
    że dachy leżą w ich gestii, ale balkony są częścią lokalu i do własciciela
    należy obowiązek utrzymania ich w stanie nie narażającym innych na szkody.
    Nie mam ochoty na głupie pyskówki z sąsiadką, dlatego chciałbym jej dać na
    piśmie co trzeba i skończyć dyskusję.
    Pozdro,
    Przem

  • 2. Data: 2010-02-05 12:08:33
    Temat: Re: nieodśniezony balkon sąsiadki zalanie
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Konstrukcyjnie balkon ma byc tak wykonany, ze nie wazne ile jest na nim
    sniegu, to nie ma prawa zaciekac do mieszkania ponizej.
    Tak wiec mimo wszystko administracja.
    S.

  • 3. Data: 2010-02-05 12:32:30
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Konstrukcyjnie balkon ma byc tak wykonany, ze nie wazne ile jest na nim
    > sniegu, to nie ma prawa zaciekac do mieszkania ponizej.
    > Tak wiec mimo wszystko administracja.

    W takim przypadku okazałoby się, że całe budynki należałoby izolować po
    sufity, bo nie daj Bóg 2m śniegu spadną. Moim zdaniem na logikę nie ma
    możliwości, zeby zarządca odśnieżał balkony, bo nie ma jak na nie wejść.
    Własicicielem balkonu jest własciciel mieszkania i IMHO on ma taki
    obowiązek.
    Tylko moje IMHO to jedno a potwierdzenie tego, to drugie.
    Przem

  • 4. Data: 2010-02-05 12:40:26
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > Konstrukcyjnie balkon ma byc tak wykonany, ze nie wazne ile jest na nim
    > sniegu, to nie ma prawa zaciekac do mieszkania ponizej.

    Dzieki mojej Spółdzielni nie mam już wątpliwości, załączam dla innych
    szukających:
    http://www.przemek.acx.pl/balkony.jpg
    Przem

  • 5. Data: 2010-02-05 12:44:17
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Przemek pisze:
> [...]
    > Nie mam ochoty na głupie pyskówki z sąsiadką, dlatego chciałbym jej dać
    > na piśmie co trzeba i skończyć dyskusję.

    Nie musisz wdawać się w żadne spory z sąsiadką.

    Jeżeli ty masz ubezpieczone mieszkanie zgłoś się do swojego
    ubezpieczyciela on powinien zlikwidować szkodę, a może i pewnie tak
    zrobi ściągnie sobie od sąsiadki koszty o ile ona nie jest ubezpieczona
    lub od jej ubezpieczyciela.

    Ariusz

  • 6. Data: 2010-02-05 12:59:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > piśmie co trzeba i skończyć dyskusję.

    Zgłos szkodę do ubezpieczyciela mieszkania
    Ubezpieczyciel jak zechce to w ramach regresu rozliczy sie z sąsiadką
    Albo może sprawczyni szkody ma OC to z jej polisy pójdzie

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-02-05 13:02:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dzieki mojej Spółdzielni nie mam już wątpliwości, załączam dla innych
    > szukających:
    > http://www.przemek.acx.pl/balkony.jpg

    No to musisz być szczęsliwy, ze nie masz już wątpliwości. Bo ja mam ogromne
    wątpliwości. Już widziałem takie bzdury wyprodukowane przez pseuoprawników
    na zlecenie spółdzielni. Po pierwsze to balkon nie jest pomieszczeniem, więc
    nazywanie go pomieszczeniem pomocniczym to bzdura. Po drugie to niedorobiony
    prawnik nie rozróżnia kto jest właścicielem budynku, mieszkania czy tez
    balkonu. Jeśli jest to spółdzielnia, gdzie funkcjonuje jeszcze spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu to uprzejmię informuję, że to spółdzielnia jest
    właścicielem całego budynku, balkonu i wszystkich mieszkań, więc to ona
    odpowiada za jego konstrukcję i konserwację. Dalej nie masz żadnych
    wątpliwości?

  • 8. Data: 2010-02-05 13:12:34
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    wiadomości news:hkh4tl$rep$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wszystkich mieszkań, więc to ona odpowiada za jego konstrukcję i
    > konserwację. Dalej nie masz żadnych wątpliwości?

    Dokladnie. Poza tym majac wlasnosciowe spoldzielcze mieszkanie za balkon
    przeciez nie place? :-)
    Na dodatek uslyszalem w spoldzielni ze ja nie jestem wlascicielem murow a
    tylko tego co pomiedzy nimi heh (to czemu tych murow "w srodku" mi
    spoldzielnia nie maluje? hehehe)

  • 9. Data: 2010-02-05 13:25:43
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

> [...]
    > jest właścicielem całego budynku, balkonu i wszystkich mieszkań, więc to
    > ona odpowiada za jego konstrukcję i konserwację.

    A najemca / spółdzielca niby nie ma żadnych obowiązków
    i może hodować syf w mieszkaniu / piwnicy / na balkonie
    przez 40 lat np. ?

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2010-02-05 13:42:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > spółdzielnia jest właścicielem całego budynku, balkonu i wszystkich
    > mieszkań, więc to ona odpowiada za jego konstrukcję i konserwację.

    I za sprzatanie MIESZKAN tez?

    8-)

    MJ