  • 1. Data: 2010-02-13 15:48:00
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hl61e4$159e$1@news2.ipartners.pl...

    A przy okazji, jaka masz temp. na kolektorze w pochmurny dzien, taki ze
    zarys slonca przez chmury jest prawie niewidoczny lub zupelnie niewidoczny?
    Wiem, ze to rzecz bardzo wzgledna, ale chodzi bardziej o dzien pochmurny niz
    chmury z przebijajacym sie sloncem, ale tez nie ciezkie sniegowe chmury. U
    mnie to temp. ponizej 30C, temp. zasobnika ok. 15C, przeplyw ponizej
    1,5L/min.
    Bede badal sytuacje i jakby latem bylo tak sobie, to dorzuce pewnie Hevalexa
    plaskiego skoro tak zachwalasz. Nie wiem jak wyrobie sie z miejscem, bo to
    kawal kolektora.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-02-15 17:42:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Bede badal sytuacje i jakby latem bylo tak sobie, to dorzuce pewnie
    > Hevalexa plaskiego skoro tak zachwalasz. Nie wiem jak wyrobie sie z

    Różnie bywa. Przy najniższym nasłonecznieniu jest 40% z maksymalnego
    przepływu czyli 1,2l/min z tym że u mnie powierzchnia czynna absorbera to
    5,4m2
    Przy takich chmurach kiedy nie widać gdzie jest słońce temperatura kolektora
    bywa do 35stC ale bywa także ledwo 19stC lub nawet poniżej. .
    Wczoraj był taki dzień że słońca nie było własnie można zlokalizować ale też
    chwilami sypał śnieżek - taka kaszka drobna. Uzysk dzienny wczoraj to "aż"
    2kWh.
    Czasem w celach późniejszych własnych analiz robię zdjęcia nieba z okna oraz
    wskazania sterownika. Mam zdjęcia w pochmurny dzień stycznia 2009 kiedy też
    nie mozna było słońca zlokalizowac a na kolektorze dochodziło do 40stC.

    Marek

  • 3. Data: 2010-02-15 21:45:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Różnie bywa. Przy najniższym nasłonecznieniu jest 40% z maksymalnego
    > przepływu czyli 1,2l/min z tym że u mnie powierzchnia czynna absorbera to
    > 5,4m2

    Tak wiem, biore na to poprawke. Porownujac z Twoim wynikiem i moim pewnie ze
    trzy razy mniejszym kolektorem nie mam tak najgorzej. Wczoraj znow byla
    dostawa swierzego sniegu i ze dwa tygodnie sie zejdzie jak kolektor ponownie
    ozyje.
    Przeplyw regulujesz za kazdym razem, czy pompa ma modujacje i steruje nia
    sterownik?

    > Przy takich chmurach kiedy nie widać gdzie jest słońce temperatura
    > kolektora bywa do 35stC ale bywa także ledwo 19stC lub nawet poniżej. .

    A no wlasnie, trudno sprecyzowac co znacy jakies tem zachmurzenie. :-)

    Pozdro.. TK