  • 1. Data: 2009-05-12 13:02:04
    Temat: nieterminowe rozpoczęcie poboru gazu - jak w praktyce z karami?
    Od: c...@p...onet.pl

    mam zawartą "umowę o przyłączenie do sieci gazowej" i w niej klauzulę,
    że mam podpisać umowę o dostawę gazu do lipca br i kupić rocznie
    2500m3. W przypadku nie dotrzymania terminu mam płacić karę 1 %
    dziennie wartości opłaty za przylączenie.

    Ta opłata to 1300zł

    Przyłącz wykonała mi właśnie gazownia. w tym roku się nie wprowadzę -
    dopiero w przyszłym.
    Czy samo podpisanie umowy wystarczy aby uniknać kary? jak to jest w
    praktyce?

    chodzi o Karpacką Spółkę Gazownictwa.

  • 2. Data: 2009-05-12 21:00:04
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    c...@p...onet.pl pisze:

    > Czy samo podpisanie umowy wystarczy aby uniknać kary? jak to jest w
    > praktyce?

    Pytając się, czy będę obarczony karą w przypadku, gdy gazu zużyję mniej
    niż jest to w umowie (ja tej liczby m3 nie wymyśliłem i tak na prawdę
    nie wiem ile gazu rocznie zużyję), powiedziano, że w praktyce nie
    stosuje się tych kar... Ale było to tylko słowne zapewnienie.

    Przydało by się, by jeszcze ktoś się na ten temat wypowiedział.

    Sławek Th.

  • 3. Data: 2009-05-13 07:36:16
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    <c...@p...onet.pl> wrote in message
    r.googlegroups.com...
[...]

    PRZYŁĄCZE!!! nie przyłącz, na litość boską ;-)

    Mam podobny zapis w umowie zarówno z ZE jak i z gazownią. Gazową
    podpisywałem później i po prostu zadbałem o odpowiednio odległy termin
    rozpoczęcia poboru, natomiast w przypadku ZE mimo ustnych zapewnień, że to
    tylko taki formalny zapis i że nie robią problemów, złożyłem "na dziennik"
    pismo z prośbą o zmianę tego terminu na późniejszy, ponieważ z powodów (i tu
    wpisana dowolnie długa lista kataklizmów, nieszczęść i plag egipskich) nie
    jestem w stanie się wywiązać z pierwotnie zakładanego. Za jakiś miesiąc
    przyszedł pocztą do podpisu aneks do umowy i byłem kryty.

    J.

  • 5. Data: 2009-05-13 07:38:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jarek P. pisze:

    > <c...@p...onet.pl> wrote in message

    > PRZYŁĄCZE!!! nie przyłącz, na litość boską ;-)

    Jak on jest 'celuloz' to chyba ma prawo pisać 'przyłącz'?
    ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-05-13 11:27:24
    Od: c...@p...onet.pl

    On 13 Maj, 09:38, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Jak on jest 'celuloz' to chyba ma prawo pisać 'przyłącz'?
    > ;)
    >
    > --
    > spp

    jak nie masz nic do powiedzenia do przynajmniej nie czepiaj się
    literówek geniuszu.

  • 7. Data: 2009-05-13 11:48:36
    Od: Pankracy <p...@p...pl>

    Witam

    Też jestem z Podkarpacia.
    Ja podpisałem swoją umowę z gazownią 2 lata temu (czerwiec 2007), a
    termin "poboru" gazu miałem na grudzień 2007. Jak na razie jeszcze nie
    używam gazu i zanosi się że będę to robił dopiero końcem tego roku.
    Ze strony gazowni żadnych problemów, nie składałem żadnych wniosków o
    aneks do umowy, ani nic takiego - po prostu na razie nie ma u mnie
    zużycia gazu.
    Co trzy miesiące z gazowni przychodzi rachunek, na którym jedyną pozycją
    jest abonament (czy jak się to nazywa).
    Podobnie robiło mój znajomy, który teraz się wprowadza.
    Tak że możesz spać spokojnie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-05-13 12:02:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    c...@p...onet.pl pisze:

    > jak nie masz nic do powiedzenia do przynajmniej nie czepiaj się
    > literówek geniuszu.

    Dobrze że nie ma kar umownych za brak poczucia humoru. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-05-13 15:11:54
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <c...@p...onet.pl> wrote in message
[...]

    nie podpisuj takich umów. Grzej czym innym, niech spadają na drzewo :-/

  • 10. Data: 2009-05-14 06:50:42
    Od: c...@p...onet.pl

    On 13 Maj, 17:11, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
> [...]
    > dziennie  wartości opłaty za przylączenie.
    >
    > nie podpisuj takich umów. Grzej czym innym, niech spadają na drzewo :-/

    wydaje mi sie ze to uczciwy uklad z monopolista - zrobili mi PRZYŁĄCZ
    220m a ja sie zobowiazalem do zakupów gazu - niektorzy ludzie moga
    pomarzyc o takim ukladzie, wieć raczej warto bylo