  • 1. Data: 2009-05-12 16:38:11
    Temat: przepustnica kanalizacji
    Od: Miki <M...@g...com>

    Witam
    Mam już szambo, ale pojawiła się możliwość założenia oczyszczalni z
    dużą dotacją.
    Oczyszczone ścieki będą rozsączane po działce (nie chcę zbierać ich w
    zbiorniku), ponadto ze względu na częste braki prądu nie chcę
    rezygnować z szamba, tylko w razie dłuższego wyłączenia przełączać
    odpływ ścieków do szamba - żeby mi się sączki ni zatykały ani żeby nie
    zatruwać świata ;-)
    Potrzebuję jakiegoś trójnika z przełączaniem lewo/prawo albo
    pojednczych przepustnic na rury PCV (te brązowe) o średnicy 200 mm.
    Gdzie można coś takiego dostać i ile muszę zapłacić?
    Szukałem po necie, ale wszystko to jest do instalacji ciśnieniowej i
    kosztuje majątek.
    Moglibyście coś podpowiedzieć?
    TIA
    Miki

  • 2. Data: 2009-05-12 17:19:22
    Temat: Re: przepustnica kanalizacji, a bardziej o dotacje...
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Miki pisze:
    > Witam
    > Mam już szambo, ale pojawiła się możliwość założenia oczyszczalni z
    > dużą dotacją.

    Móglbys pare słów o dotacji? Jakaś wspólnota sasiedzka?
    Gmina daje czy powalczyliscie np o dotacje z Unii?

    pozdro
    --
    A S

  • 3. Data: 2009-05-12 17:35:46
    Temat: Re: przepustnica kanalizacji
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Miki" <M...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    Witam

    > Moglibyście coś podpowiedzieć?

    Zasuwa burzowa, szt. 1, wyposażona w ręczne zamknięcie. Przed zasuwą dajesz
    studzienkę z dwoma odpływami - na dole po kinecie do zasuwy (z zasuwy rura
    do oczyszczalni), wyżej w studzience przelew do szamba.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2009-05-12 21:01:24
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Miki wrote:
> [...]
    > zbiorniku), ponadto ze względu na częste braki prądu nie chcę
    > rezygnować z szamba, tylko w razie dłuższego wyłączenia przełączać

    Masz oczyszczalnię na prąd? Taką małą? Domową?

    pozdrawiam Piotr

  • 5. Data: 2009-05-12 21:15:07
    Od: Miki <M...@g...com>

    > Móglbys pare słów o dotacji? Jakaś wspólnota sasiedzka?
    > Gmina daje czy powalczyliscie np o dotacje z Unii?

    Gmina daje - mają duże wpływy z ochrony środowiska, i na to muszą
    wydać - a ile można sadzić lasów?

    Pozdrówka
    Miki

  • 6. Data: 2009-05-12 21:25:27
    Od: Miki <M...@g...com>

    > Masz oczyszczalnię na prąd? Taką małą? Domową?

    Jeszcze nie, ale może już w czerwcu.
    Jest na prąd - pompka napowietrza zawartość jednego ze zbiorników,
    żeby jakieś tam bakterie nie pozdychały
    Firma która wygrała gminny "przetarg" (a może lepiej została
    "jednogłośnie" wskazana przez zainteresowanych mieszkańców gminy) to
    Bioclar-Szkilnik z Zapolic. Mają nawet swoją stronę!! (BTW: jestem
    jedynie potencjalnym klientem, i poza tym nie mam z nimi nic
    wspołnego)
    Pozdrówka
    Miki

  • 7. Data: 2009-05-13 15:16:38
    Od: Longus <g...@w...pl>

    Jezeli nie musisz kupowac od tej konkretnej firmy i chcesz sie
    uniezaleznic od wylaczen pradu to kup oczyszczalnie z rozsaczaniem w
    gruncie (o ile masz odpowiednie warunki gruntowe) bez tych bajerow
    napedzanych energia elektr.
    Niedawno sam zakladalem oczyszczalnie firmy sotralentz i tam nie ma
    takich "gadzetow elektrycznych" :-)

    pozdr.
    Greg

  • 8. Data: 2009-05-13 19:56:33
    Od: Miki <M...@g...com>

> [...]
    > napedzanych energia elektr.
    > Niedawno sam zakladalem oczyszczalnie firmy sotralentz i tam nie ma

    No właśnie w tym problem, że mieszkańcy "jednogłośnie" wybrali...
    Kontroferta była jeszcze gorsza, a już na pewno finansowo.
    Gdy na zebraniu padło pytanie, czy można sobie samemu znaleźć firmę -
    wójt oczywiście wyraził pełną aprobatę, ale miał wątpliwości, czy
    sprawy dokumentacji się da załatwić... nikt więcej już nie pytał.

    Pozdrówka
    Miki

  • 9. Data: 2009-05-13 20:26:45
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Miki wrote:

    > Jeszcze nie, ale może już w czerwcu.
    > Jest na prąd - pompka napowietrza zawartość jednego ze zbiorników,
    > żeby jakieś tam bakterie nie pozdychały

    A! :) taki prąd. Myślałem o innych rozwiązaniach.
    Jak Ci taka pompka stanie, nawet na parę godzin, to nie będzie poważnych
    szkód.

    pozdrawiam Piotr

  • 10. Data: 2009-05-13 20:38:10
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

    > A! :) taki prąd. Myślałem o innych rozwiązaniach.
    > Jak Ci taka pompka stanie, nawet na parę godzin, to nie będzie poważnych
    > szkód.

    To jeszcze jedno pytanie - skąd masz wodę - bo jak z hydroforu to probjem
    sam się rozwiazuje - nie ma napowietrzania ale też scieki nie dopływają ;)
    --