  • 1. Data: 2011-01-01 11:55:16
    Temat: odpowietrznik automat
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam z Nowym Rokiem,

    Odpowietrznik automatyczny do zamontowania na końcu pionu ma w górnej części
    obudowy kapturek z uszczelką kub w innej wersji wkręcany plastikowy korek.
    Zgłupiałem jużś i mam pytanie. W czasie normajnej eksploatacji to ma być
    dokręcone do oporu czy trochę poluzowane?

    Bogdan

  • 2. Data: 2011-01-01 13:00:07
    Temat: Re: odpowietrznik automat
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > korek. Zgłupiałem jużś i mam pytanie. W czasie normajnej eksploatacji to
    > ma być dokręcone do oporu czy trochę poluzowane?

    Poluzowany.

  • 3. Data: 2011-01-03 06:43:25
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 1 Sty, 14:00, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
    > U ytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisa w wiadomo
    cinews:ifn4mn$eed$1@news.onet.pl...

    > Poluzowany.

    Teoretycznie tak
    Niestety u mnie zapowietrzanie następowalo właśnie przez odpowietrznik
    Nie wiem jak to możliwe, ale faktem jest że po zakręceniu "wętylka"
    problemy zniknęły.
    U mnie odpowietrznik jest przy za kotłem a przed pompą, może to ta
    bliskość pompy powodowała problemy.
    W sumie jak się na tym zastanowić to rzeczywiści ciąg pompy mógł być
    taki że zaciągała powietrze przez odpowietrznik.
    W ogóle miałem dziwne efekty bo przy próbie odpowietrzania grzejników
    powietrze było wciągane.
    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2011-01-03 08:29:23
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    1. Naczynie wzbiorcze - całe? - odpowiednio napompowane?
    2. Ciśnienie w instalacji odpowiednie?
    3. Odpowietrznik na sztycy? w odpowiednim miejscu instalacji?
    jagr

  • 5. Data: 2011-01-03 09:06:00
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > W sumie jak się na tym zastanowić to rzeczywiści ciąg pompy mógł być
    > taki że zaciągała powietrze przez odpowietrznik.

    Tylko za niskie ciśnienie w układzie może to spowodować.

    Ja się spotkałem z czymś podobnym ale nie bezpośrednio z winy za niskiego
    wstępnego ciśnienia. Czasem jest tez tak że jakiś fragment układu z jednej
    strony odcinany jest np. jakiś zaworem trójdrogowym albo termostatycznym a z
    drugiej strony jest sobie zawór zwrotny. Wszystko jest OK gdy układ pracuje
    ale gdy obieg stanie czynnik się wychłodzi w tej odciętej części więc się
    skurczy i ciśnienie spadnie do zera albo nawet poniżej powodując
    zaciągnięcie powietrza przez odpowietrznik. Dlatego gdy czegoś takiego się
    spodziewamy powinno się stosować mikrobypasy po to tylko aby stabilizować
    ciśnienie we wszystkich częściach.

    Marek

  • 6. Data: 2011-01-04 07:06:15
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 3 Sty, 09:29, "jagr" <j...@W...fm> wrote:
> [...]
    > problemy znikn y.
    > U mnie odpowietrznik jest przy za kot em a przed pomp , mo e to ta
    > blisko pompy powodowa a problemy.
    > W sumie jak si na tym zastanowi to rzeczywi ci ci g pompy m g by
    > taki e zaci ga a powietrze przez odpowietrznik.
    > W og le mia em dziwne efekty bo przy pr bie odpowietrzania grzejnik w
    > powietrze by o wci gane.

    > 1. Naczynie wzbiorcze - ca e?  - odpowiednio napompowane?
    > 2. Ci nienie w instalacji odpowiednie?
    > 3. Odpowietrznik na sztycy?  w odpowiednim miejscu instalacji?

    1. Układ jest otwarty
    2. jw
    3. sztyca? odpowietrznik jest praktycznie na trójniku, od dołu kocioł,
    woda idzie w bok a na górze odpowietrznik, poźniej zawór 4D a dalej
    pompa.

    QbaB

  • 7. Data: 2011-01-04 07:08:05
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 3 Sty, 10:06, "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
> [...]
    > spodziewamy powinno się stosować mikrobypasy po to tylko aby stabilizować

    U mnie jest tylko zawór 4D a termostaty na grzejnikach i to nie
    wszystkich, właśnie na tym który się zapowietrzał - nie ma.

    QbaB

  • 8. Data: 2011-01-04 13:41:40
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
[...]

    Wg mnie są dwa rodzaje odpowietrzników. Te, które niejako wyciągają
    powietrze z całego układu c.o. Dla takiej funkcji wybiera się optymalne
    miejsce na sieci, w którym jest szansa na odgazowanie wody i skuteczne
    odseparowanie powietrza. Przy działającej pompie, która porywa wraz z wodą
    pęcherzyki powietrza nie jest to takie proste. Wymaga przemyślenia, gdzie i
    jak.
    Drugi rodzaj, to miejsce, w którym woda nie szaleje, płynie wolno, ale z
    racji budowy układu powietrze jest niejako uwięzione (najwyższy punkt w
    danym miejscu). Tam można odpowietrznik wyciągnąć ponad to miejsce na
    odcinku rury pionowej i będzie działać.
    Jest jeszcze jedna rzecz. Pompa. Raczej nie stosuje się pomp w małych
    układach otwartych, a woda przemieszcza się grawitacyjnie.
    Jeśli zastosowałeś pompę o podnoszeniu większym niż wysokość słupa wody, to
    na sieci mogą dziać się cuda.
    jagr