  • 1. Data: 2011-01-01 12:36:48
    Temat: szalunek kartonowy - czy da sie wykorzystac wiecej niż raz ?
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    witam

    sasiad budowlaniec mowi ze jedna tuba kartonowa wyatrczy na wylanie 4 filarów
    ? czy to możliwe ?

    dzieki za pomoc
    rt

  • 2. Data: 2011-01-01 13:26:56
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > sasiad budowlaniec mowi ze jedna tuba kartonowa wyatrczy na wylanie 4
    > filarów
    > ? czy to możliwe ?

    Jeśli ma metodę na jej bezszkodowy demontaż, to w sumie czemu nie?
    W sumie możnaby się pokusić o jej ostrożne rozcięcie wzdłuż (choćby
    szlifierką) i późniejsze sklejenie taśmą "crocodil tape", wewnętrzną stronę
    też pewnie trzebaby pokryć jakims hydrofobem przed ponownym użyciem.
    Ale szczerze mówiąc czarno to widzę.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-01 13:31:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.01.2011 14:26, Jarek P. pisze:

> [...]
    > szlifierką) i późniejsze sklejenie taśmą "crocodil tape", wewnętrzną
    > stronę też pewnie trzebaby pokryć jakims hydrofobem przed ponownym użyciem.

    A jakby ją czymś wysmarować od środka - nie dałoby się jej ściągnąć z
    betonu?

  • 4. Data: 2011-01-01 14:11:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    wiadomości news:4d1f2cca$1@news.home.net.pl...

    > A jakby ją czymś wysmarować od środka - nie dałoby się jej ściągnąć z
    > betonu?

    W sensie do góry? A w żyyyciuuu!
    Przynajmniej przy realnych możliwościach wysmarowania owym czymsiem, bo
    gdyby nałożyć równą i grrruuubą, przynajmniej kilkumilimetrową warstwę
    poślizgową, to być może by się to udało, inaczej zakleszczenie w trakcie
    ściągania pewne.

    J.

  • 5. Data: 2011-01-01 16:38:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > gdyby nałożyć równą i grrruuubą, przynajmniej kilkumilimetrową warstwę
    > poślizgową, to być może by się to udało, inaczej zakleszczenie w trakcie

    Jakos sobie tego niewyobrażam. Beton w słupie, który ma 4m wysokości,
    powoduje nacisk na każdy 1dm kwadratowy tego szalunku ok. 100kg (zakładam że
    1 litr betonu waży 3kg). Jeśli słup ma 30cm średnicy, to kartonowy pierścień
    przy podstawie tego słupa, o wysokości 10cm, jest "rozpierany" z naciskiem
    900kg.
    Wg mnie, zdjęcie tego górą jest niemożliwe :)

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-01-01 20:01:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

> [...]
    > przy podstawie tego słupa, o wysokości 10cm, jest "rozpierany" z naciskiem

    Trochę mniej. Taki nacisk (a i też mniejszy bo beton, podobnie do
    wszelkich glinokrzemianów ma gęstość ok.2.5Mg/M^3) wywierał beton
    płynny. w stałym przestaje się przenosić parcie wyższych warstw zaś sam
    beton ma trochę skurczu - średnica szalunku pod wpływem ciśnienia słupa
    betonu trochę na dole wzrosła ale przy wiązaniu słup betonu zmniejszył
    swoją średnicę wyluzowując częściowo szalunek.
    Ale tylko częściowo, na dokładkę ten beton ciut szorstki jest, przy
    próbie ciągnięcia od góry dodatkowo taki szalunek ma tendencję do
    zmniejszania średnicy i obciskania się na wypełnieniu - ile tego nacisku
    by tam nie było to i tak o ściągnięciu należy zapomnieć, Bez rozcięcia
    wzdłuż nie zejdzie.

    --
    Darek