  • 1. Data: 2010-11-13 10:31:18
    Temat: okap i kociol
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    aktualnie w kuchni posiadam kocioł (co i cwu) z otwartą komorą spalania.
    Pod sufitem znajduje się kratka wentylacji grawitacyjnej (komin). Mam
    również kratkę z doprowadzeniem powietrza z wewnątrz pomieszczenia (kanał
    wentylacyjny przy podłodze).

    Nad kuchenką mam na razie pochłaniacz, czy mogę zamienić go na okap
    wyciągający mechanicznie powietrze poza pomieszczenie (na dwór) przez
    dziurę w ścianie (dodatkowy kanał wentylacyjny - na razie go jeszcze nie
    ma)?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2010-11-13 13:31:11
    Temat: Re: okap i kociol
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    § 148. 2. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub
    klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej. Wymaganie to nie dotyczy
    pomieszczeń z urządzeniami klimatyzacyjnymi niepobierającymi powietrza zewnętrznego.

  • 3. Data: 2010-11-13 23:57:51
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 13 Lis, 14:31, "William Bonawentura"
    <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    pomieszczeń z urządzeniami klimatyzacyjnymi niepobierającymi powietrza zewnętrznego.

    tu bardziej chodzi o niebezpieczeństwo stworzenia podciśnienia w
    pomieszczeniu z kotłem z otwartą komora spalania, nie znam dokładnie
    paragrafu, ale przepisy tego zabraniają, zdrowy rozsądek też
    podpowiada, że może to być niebezpieczne, ja wiem, ze kanał
    doprowadzający powietrze teoretycznie do tego nie dopuści, ale kanał
    raz może się zatkać i to wystarczy...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-11-14 13:43:56
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 14-11-2010 o 00:57:51 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > ja wiem, ze kanał
    > doprowadzający powietrze teoretycznie do tego nie dopuści, ale kanał
    > raz może się zatkać i to wystarczy...

    no właśnie miałem nadzieję, że istnienie takiego kanału powoduje iż
    możliwy jest wyciąg mechaniczny.