  • 1. Data: 2011-02-21 01:29:07
    Temat: okna u=0,6 czy u=1 - czy oplaca sie lepsze?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak w temacie. musze wymienic 7 okien w starym budynku (stare drewniane
    rozpadajace sie produkty komunizmu). budynek nieocieplony i oczywiscie
    bolaczka z kosztami ogrzewania. powierzhcnia ok 120m kw.
    pytanie cyz oplaca sie dorzucic troche kasy na lepsze okna czy montowac
    najzwyklejsze?
    dziury na okna 145 na 143 jesli to ma znaczenie.

    to juz nie mnozac nastepnego watku. jak ocieplic wlaz na nieogrzewany
    strych? wlazu jeszcze nie ma i dopiero bede szukal wiec moga byc jakies
    gotowe rozwiazania.
    priorytet ekonomia.

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-02-21 08:41:59
    Temat: Re: okna u=0,6 czy u=1 - czy oplaca sie lepsze?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    On 21 Lut, 02:29, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
    > jak w temacie. musze wymienic 7 okien w starym budynku (stare drewniane
    > rozpadajace sie produkty komunizmu). budynek nieocieplony i oczywiscie
    > bolaczka z kosztami ogrzewania. powierzhcnia ok 120m kw.

    Nie opłaca się , no chyba że różnica w cenie jest symboliczna ...

    Ja sam myślałem nad dopłatą do okien 3-szybowych (u=0,7) zamiast 2
    szybowych (u=1.0).

    I po policzeniu okazało sie że mimo że dopłata wynosiła tylko około
    1500zł okna "zwracały" by mi się około 15-20lat a dodatkowo okna 3-
    szybowe jako że sa dużo cieższe wymagają dużo lepszych profili o
    okuć , bo jak będą na niskiej jakości to szybko okno może się
    zdeformować ...
    U mnie mimo że będzie nowy dom okazało się że przeszklenia mało i się
    nie opłaca ...

    A u Ciebie tym bardziej ...

  • 3. Data: 2011-02-21 09:48:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:322afd1d-e507-489f-8630-
    >Nie opłaca się , no chyba że różnica w cenie jest symboliczna ...

    potwierdzam :) Ja dałem 3szybowe ale tez i celuje w energooszczedny dom. W
    starym to nie ma sensu.

    b.

  • 4. Data: 2011-02-21 09:50:56
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 21.02.2011 02:29, Michał Gut wrote:
> [...]
    >
    > to juz nie mnozac nastepnego watku. jak ocieplic wlaz na nieogrzewany
    > strych? wlazu jeszcze nie ma i dopiero bede szukal wiec moga byc jakies

    Wg mnie sie oplaca - aktualnie jest promocja tzn. doplata do 3 szyby to
    1PLN / m2.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2011-02-21 11:04:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Wg mnie sie oplaca - aktualnie jest promocja tzn. doplata do 3 szyby to
    > 1PLN / m2.

    Każdy producent ma inne ceny ...

    U mnie mimo że mam budowany nowy dom i dość oszczędny dopłata wynosiła
    jeśli dobrze pamietam 1300-1500zł ...
    Dodatkowo u mnie było bardzo mało "przeszklenia" ..
    Dodatkowo u mnie głównym paliwem będzie ekogroszek ...

    W moim przypadku dopłata była duzo wyższa niż 1zł/m2 i dodatkowo
    dopłata nie przewidywała lepszych profili/okuć ,a te same co w
    pakiecie 2-szybowym.

    Gdybym chciał okna 3-szybowe z lepszym profilem dopasowanym do okien 3-
    szybowych , U=0.6 to musiałbym dopłacić "jedyne" 4000-5000zł ...

    Więc wszystko zależy jaka dopłata , jak taka symboliczna jaka piszesz
    1zł/m2 to czemu nie , pytanie tylko czy to cena za standowe tanie okna
    czy jakieś luksusowe , bo w większości te promocje dotyczą tylko
    "wybranych" okien ...

  • 6. Data: 2011-02-21 14:47:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marras wrote:

    > Wg mnie sie oplaca - aktualnie jest promocja tzn. doplata do 3 szyby
    > to 1PLN / m2.

    tylko jest pyatnie czy ten producent ma siadomość z czym sie łaczy
    zastosowanie pakietu 3 szybowego...

    skrzydła są sporo cięższe i trzeb acałkiem innych profili oraz innych okuć.

  • 7. Data: 2011-02-21 15:07:33
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > tylko jest pyatnie czy ten producent ma siadomość z czym sie łaczy
    > zastosowanie pakietu 3 szybowego...
    >
    > skrzydła są sporo cięższe i trzeb acałkiem innych profili oraz innych okuć.

    Jestem pewien ze wie co robi. Konkretnie chodzi o MS, na profilu
    Brügmanna ze wzmocnieniem kompozytowym zamiast stali. Ogladalem te okna
    i znajomych i naprawde sa solidne.
    Dla siebie zreszta tez je zamowilem.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2011-02-23 09:13:33
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    dziekuje za podpowiedzi
    decyzja podjeta

    schody tez rozkminily sie same przy okazji:)

  • 9. Data: 2011-02-23 10:15:52
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Prawdopodobnie się nie opłaca, natomiast bardzo się opłaca jak najstaranniej
    oprawić te okna w ościeżnicach, wyciągnąć izolację cieplną aż nieco na
    ramiaki, dobrze uszczelnić przed przenikaniem powietrza (a nie smarknąć od
    niechcenia pianką gdy inwestor się odwróci).
    Podobnie z parapetami zewnętrznymi i wewnętrznymi.