  • 1. Data: 2011-02-21 11:53:40
    Temat: Poradźcie coś na ten osad na domkach
    Od: Popik <s...@w...pl>

    Witam taki osad porobił mi sie na domkach na wiosne chce to czyms zmyć ,
    czy da rade jezeli tak to jaka metoda i jakim srodkiem
    http://problem123.prv.pl/
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-21 14:30:23
    Temat: Re: Poradźcie coś na ten osad na domkach
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Witam taki osad porobił mi sie na domkach na wiosne chce to czyms zmyć ,
    > czy da rade jezeli tak to jaka metoda i jakim srodkiemhttp://problem123.prv.pl/
    > Pozdrawiam

    z tego co widzę, to glony i grzybek się rozwija na tym drewnie... :-(
    pytanie pierwsze: czy przed malowaniem tym woskiem dałeś impregnat
    jaki zalecają w instrukcji?
    drugie pytanie: ile warstw wosku dałeś?
    ... moja odpowiedź niezależnie od powyższych pytań: ten impregnat
    widocznie jest do dupy... teren trudny, bo las, więc wilgotno i w
    cieniu drzew... trzeba czegoś solidniejszego, niż delikatny wosk
    zrobiłbym to tak: poczekał do pełnej wiosny, kiedy będzie sucho i
    słonko już przygrzewa, wymył to karcherem lub szczotka ręczna na
    mokro, poczekał aż przeschnie i zaaplikował, nie żałując, tikkurila
    valti base, a potem tikkurila valti expert nadając być może jakiś
    ciekawszy kolor, potem co kilka lat poprawic tym drugim i masz spokój
    do końca życia...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-02-21 17:11:13
    Od: Popik <s...@w...pl>

    W dniu 2011-02-21 15:30, s_13 pisze:

> [...]
    > valti base, a potem tikkurila valti expert nadając być może jakiś
    > ciekawszy kolor, potem co kilka lat poprawic tym drugim i masz spokój

    Witam dzieki za odpowiec
    Na samym początku był Baoramon C potem wosk ile warstw nie pamiętam ,
    zależy mi zeby zachować ten naturalny kolor
    Czym zmyc ten osad /

  • 4. Data: 2011-02-21 19:25:18
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Witam dzieki za odpowiec
    > Na samym pocz tku by Baoramon C potem wosk ile warstw nie pami tam ,
    > zale y mi zeby zachowa ten naturalny kolor
    > Czym zmyc ten osad /

    podtrzymuję tezę o kiepskości tego impregnatu co użyłeś... zrobiłem
    latem drewniany plac zabaw, część pomalowałem tikkurilą (dom drewniany
    też mam tym machnięty), niektóre elementy kupiłem gotowe, były
    impregnowane pewnie czymś tanim... i teraz płotek malowany
    własnoręcznie wygląda idealnie, obok piaskownica impregnowana
    fabrycznie nie wiem czym już zrobiła się czarna... nie pokażę na
    fotce, bo pół metra śniegu właśnie napadało... :-(

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-02-22 08:18:38
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > własnoręcznie wygląda idealnie, obok piaskownica impregnowana
    > fabrycznie nie wiem czym już zrobiła się czarna... nie pokażę na
    > fotce, bo pół metra śniegu właśnie napadało... :-(

    Bo baaaaaaardzo często impregnacja to zwykła ściema ...

    Zamiast impregnatu maluje/zanurza się drewno w ... farbie która ma
    "udawać" impregnat ...

    Jest to dużo tańsze a klient zadowolony bo drewno zielone ...

    Tyle że taka "impregnacja" zupełnie nic nie daje ...

    Ale tartak więcej zarabia , bo farba jest dużo tańsza od
    impregnatu ...
    Poza tym aby impregnat zaczął działać i być skuteczny trzeba by
    zanurzyć w impregnacie drewno na wiele godzin aby drewno wchłonęło
    impregnat a w 99,9% przypadków drewno jest wkładane do impregnatu i po
    chwili wyjmowane ..

    Jedynie impregnowane ciśnieniowo drewno to inna bajka , ale też dużo
    droższa więc mało kto się na takie drewno decyduje ...

  • 6. Data: 2011-02-22 09:23:03
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Popik wrote:
    > Witam taki osad porobił mi sie na domkach na wiosne chce to czyms
    > zmyć , czy da rade jezeli tak to jaka metoda i jakim srodkiem
    > http://problem123.prv.pl/
    > Pozdrawiam

    Podepnę się do tematu. Czym radzicie pomalować taras z desek dębowych. Taras
    od ok 11 do 19 narażony jest na słońce. Sąsiad pomalował jakims Altacinem i
    własnie zauwazyłem że ta farba normalnie mu schodzi. Tym samym pomalował
    plot z sosny i nie ma problemu. Ja wszystko malowałem lazurą V33 i narazie
    jest OK. Może to problem ze złym dobiorem rodzaju ferby do podłoza (drewno
    dębowe) i przeznaczenia. Nie ukrywam, że faworytem jest Tikkurila. tylko
    która?

  • 7. Data: 2011-02-22 16:55:08
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-22 10:23, Marek P. pisze:

    > Podepnę się do tematu. Czym radzicie pomalować taras z desek dębowych. Taras

    Czym byś nie malował to trzeba pomalować PRZED położeniem z obu stron.

    M.