  • 1. Data: 2011-12-28 20:21:09
    Temat: osuszacze adsorpcyjne vs kondensacyjne
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Jakie osuszacze polecacie do pomieszczeń o temperaturze ~20stC? Które
    będzie tańsze w eksploatacji? Adsorpcyjne czy kondensacyjne?

  • 2. Data: 2011-12-28 20:41:03
    Temat: Re: osuszacze adsorpcyjne vs kondensacyjne
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    rmrmg wrote:
    > Jakie osuszacze polecacie do pomieszczeń o temperaturze ~20stC?
    > Które
    > będzie tańsze w eksploatacji? Adsorpcyjne czy kondensacyjne?

    ze względu na budowę kondensacyjny będzie znacznie tańszy w zakupie
    (nie sprawdzałem cen ale mi tak wychodzi)

  • 3. Data: 2011-12-29 07:49:08
    Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com>

    rmrmg <i...@s...atu.re> napisał(a):

    >Jakie osuszacze polecacie do pomieszczeń o temperaturze ~20stC? Które
    >będzie tańsze w eksploatacji? Adsorpcyjne czy kondensacyjne?

    Ja polecam taki:
    http://www.xaltuton.com/inne/testy/master.dh711/inde
    x.html

    --
    "Jeśli wiesz wszystko, to znaczy,
    że zostałeś źle poinformowany".

  • 4. Data: 2011-12-29 17:15:35
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 21:41:03 +0100, Jeffrey napisał(a):

    > ze względu na budowę kondensacyjny będzie znacznie tańszy w zakupie (nie
    > sprawdzałem cen ale mi tak wychodzi)

    Tak. Kondensacyjne od ~500zł a adsorpcyjne od ~1kzł. Ale istotniejsze
    jest ile kosztować będzie osuszanie.

  • 5. Data: 2011-12-29 17:19:23
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 08:49:08 +0100, Xaltuton napisał(a):

    > Ja polecam taki:
    > http://www.xaltuton.com/inne/testy/master.dh711/inde
    x.html

    A dlaczego? Rozumiem, że jesteś posiadaczem takowego? Jakie są koszty
    eksploatacji w przeliczeniu na ilość wykroplonej wody? W jakich warunkach
    (temp, wilgotność)?

  • 6. Data: 2011-12-29 17:54:50
    Od: "tygryseek" <t...@t...pl>

    > Ja polecam taki:
    > http://www.xaltuton.com/inne/testy/master.dh711/inde
    x.html

    . wydajność osuszania: 10 l/24h
    . pojemność zbiornika na wodę: 2,5 l

    Czy to oznacza że w sprzyjających warunkach musze 4 razy dziennie opróżniać
    pojemnik ?
    Czy urzadzenie się wyłączy po zapełnieniu pojemnika?

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2011-12-29 19:31:40
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 18:54:50 +0100, tygryseek napisał(a):

    > Czy to oznacza ?e w sprzyjaj?cych warunkach musze 4 razy dziennie
    > opró?niaae pojemnik ?
    > Czy urzadzenie sie wy??czy po zape?nieniu pojemnika?

    Na zdjęciu jest dioda "water full" więc pewnie ma jakiś czujnik
    napełnienia i się wyłącza. Natomiast wydajność jest podana zapewne dla
    Singapuru (temp 30 st C, wilgotność 90%). Wraz ze spadkiem temperatury (i
    rzecz jasna wilgotności) wydajność kondensacyjnych spada. Dlatego tak mi
    zależy na danych z jakichś realniejszy warunków.

  • 8. Data: 2011-12-30 10:24:16
    Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com>

    "tygryseek" <t...@t...pl> napisał(a):

    >Czy urzadzenie się wyłączy po zapełnieniu pojemnika?

    Przeciez jest napisane. Po co wrzucac linki
    jak ktos nie czyta?

    --
    hominis est errare, insipientis in errore perseverare

  • 9. Data: 2011-12-30 10:30:03
    Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com>

    rmrmg <i...@s...atu.re> napisał(a):

    >A dlaczego?
    >Rozumiem, że jesteś posiadaczem takowego? Jakie są koszty
    >eksploatacji w przeliczeniu na ilość wykroplonej wody? W jakich warunkach
    >(temp, wilgotność)?

    Opis dotyczy startu w temp. 23 stopni i wilgotnosci 75%.
    Koniec nastapil w drugim tescie przy temp. ok 25 st. oraz wilgotnosci 43%.
    Koszt pracy to niecale 60 gr.

    --
    qui nonest mecum, contra me est

  • 10. Data: 2011-12-30 10:36:57
    Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com>

    rmrmg <i...@s...atu.re> napisał(a):

    >Na zdjęciu jest dioda "water full" więc pewnie ma jakiś czujnik
    >napełnienia i się wyłącza.

    Pewnie ma :) Ale to trzeba by przeczytac opis zeby wiedziec.

> [...]
    >rzecz jasna wilgotności) wydajność kondensacyjnych spada. Dlatego tak mi
    >zależy na danych z jakichś realniejszy warunków.

    Realnie efekty jakie masz w praktyce a nie teorii znajdziesz w opisie.
    Opisalem produkt, ktory wybieralem pare miesiecy po przewertowaniu
    dzisiatek stron, a poniewaz ciezko jest w sieci znalezc opisy praktycznego dzialania
    i w ogole
    skutecznosci dzialania, to postanowilem opisac jak dziala urzadzenie.
    Ale jesli Ci to nie pasuje, to sorry w ogole, ze sie narzucilem z pomoca.

    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać."