  • 1. Data: 2011-12-27 10:13:03
    Temat: Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    Witam
    Żona ma chęć zakupić Frytownicę TEFAL FZ 7000 Actifry. Mam pytanko do
    użytkowników jak to jest z tą zaledwie jedną łyżką oleju do
    przygotowania frytek? Mam dosyć tradycyjnych frytownic, gdzie trzeba lać
    dużo oleju i po pewnym czasie padają rączki w koszykach, nie mówiąc już
    o zapachach jakie powstają w kuchni.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-27 13:00:39
    Temat: Re: Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jest bardzo OK, przy większości gatunków frytek nie trzeba lać oleju/oliwy w
    ogóle (!!).
    Drobna wada, że szumi przy pracy (a to średnio 20-25 minut) no i dłużej trwa,
    niż "zanurzeniowo".
    Ale za to olej się nie starzeje i oczywiście w kuchni znacznie czyściej.
    Co do smaku zdania mamy podzielone, ja wolę tradycyjnie z oleju, kobiety wolą
    te "dietetyczne bez tłuszczu".

  • 3. Data: 2011-12-27 13:09:50
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2011-12-27 14:00, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
    > Co do smaku zdania mamy podzielone, ja wolę tradycyjnie z oleju, kobiety wolą

    A jak ma się sprawa przy zwykłych ziemniakach co dopiero pokrojonych,
    czy się nadają?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-12-27 17:48:23
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak.
    I w ogóle wiele rzeczy zaczniesz wrzucać, jak skrzydełka, kawałki karkówki,
    kawałki boczku, gulasz, mrożone warzywa itp. :-)
    To taki turbo-fan, tyle że z mieszadłem.
    Czasem coś wysusza.
    Nauczysz się.

    -----

  • 5. Data: 2011-12-28 05:41:55
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2011-12-27 18:48, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
    > kawałki boczku, gulasz, mrożone warzywa itp. :-)
    > To taki turbo-fan, tyle że z mieszadłem.

    Dziękuję zatem wszystkim za wyczerpujące i konkretne odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-01-18 23:54:18
    Od: Karol Piotrowski <k...@g...com>

    On Dec 27 2011, 2:09 pm, Einstein <e...@g...pl> wrote:

    > A jak ma się sprawa przy zwykłych ziemniakach co dopiero pokrojonych,
    > czy się nadają?
    >
    > Pozdrawiam

    Na pewno nie stworzysz w ten sposób frytek (bez głębokiego oleju to
    będzie coś jak 'karkówka z grilla duszona') , co nie zmienia faktu,
    że da to efekt czegoś smacznego. To urządzenie to takie połączenie
    kombiwaru z frytownicą. Myślę, że krakowskim targiem można od czasu do
    czasu tradycyjnie obsmażyć wstępnie świeże ziemniaki, po czym je
    zamrozić (tak, jak przygotowuje się frytki tradycyjnie, do procesu ze
    smażeniem dwa razy, te kupne frytki są już po pierwszym etapie -
    wstępnym obsmażeniu), a takie 'domowe kupne frytki' wrzucać potem już
    do tego małotłuszczowego programu - wyjdzie coś pomiędzy frytkami z
    piekarnika a prawdziwymi;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Jan Piotrowski