  • 1. Data: 2010-11-28 14:56:13
    Temat: oszczędzanie wody w umywalce
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Czy zastosowanie takich kóncowek do kranu daje takie oszczednosci o jakich
    pisze autor aukcji
    http://allegro.pl/oszczednosc-wody-70-perlator-hanag
    er-bateria-i1303808977.html
    ?
    Czy takie napowietrzanie wody nie wpływa na to że ręce myjemy dłużej przez
    co oszczędność wody jest tylko pozorna?
    Prosze o odpowiedź kogoś kto to przetestował.

    Pozdrawia BearBag...

  • 2. Data: 2010-11-28 17:25:11
    Temat: Re: oszczędzanie wody w umywalce
    Od: Dla Kieszeni <d...@g...com>

    On Nov 28, 3:56 pm, BearBag <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > co oszczędność wody jest tylko pozorna?
    > Prosze o odpowiedź kogoś kto to przetestował.

    tak to prawda, dzięki perlatorom ograniczamy zużycie wody nie
    ograniczając komfortu mycia. Dzięki ich używaniu możemy zaoszczędzić
    do 300 zł na jednym kranie (zależy od użytego perlatora). Zachęcam do
    odwiedzenia mojego sklepu, w którym przedstawiam produkty
    oszczędzające http://dlakieszeni.pl/tnij-rachunki/za-wode.html

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-28 18:58:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    I wanna trzy razy szybciej się napełnia.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-11-28 18:58:39
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    BearBag pisze:
> [...]
    > co oszczędność wody jest tylko pozorna?
    > Prosze o odpowiedź kogoś kto to przetestował.

    Spam powyżej mozesz olać :D

    IMHO oszczędność zależy tylko i wyłącznie od sposobu używania. Jeśli
    przyzwyczajony jesteś do odkręcenia kurków i "niech sobie leci" (w
    czasie zmywania lub mycia zębów) - to ograniczenie ilości wody jest
    przydatne - ale ten sam efekt możesz uzyskać przez mniejsze odkręcenie
    kurków. Ja wykorzystuje wodę w miarę racjonalnie - tj. zakręcam gdy nie
    potrzebuje - i u mnie oszczędność byłaby znikoma. Dodatkowo okazywało
    się, że nie mogłem umyć największych garnków - gdyż brakowało właśnie
    tych 3-4 cm miejsca (perlegator obniża kran), a wymiana końcówki
    nieopłacalna (za duży koszt przy oryginale lub utrata stylu).
    A spienienie wody powoduje to, że do spłukiwania piany i tak
    potrzebujesz lać wodę dłużej - więc oszczędność praktycznie zerowa w tej
    kwestii. Lepiej więc zakręcać kran niż używać ww. wynalazków (chociaż w
    pewnych przypadkach dają one efekty - u mnie nie ...)

    BTW - Tak, zmywarka już jest zamówiona, więc oszczędność wody będzie
    jeszcze większa :)
    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 5. Data: 2010-11-28 19:43:15
    Od: Dla Kieszeni <d...@g...com>

    On Nov 28, 7:58 pm, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > I wanna trzy razy szybciej si nape nia.
    >
    > --
    > Jan Werbi ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatnahttp://www.janwer.com/
    > Nasza siechttp://www.fredry.net/

    ale tu chodzi przede wszystkim o mycie rąk, faktycznie możemy
    zmniejszyć stan płynącej wody (mniej odkręcając kurek) i ograniczyć w
    ten sposób ilość wody, tylko kto to robi? a poza tym z perlatorem też
    możemy to robić i jeszcze bardziej zwiększyć oszczędność.

    są różne perlatory które mają grubość zaledwie 1 cm i one nie utrudnią
    myć garów

    a kąpiel w wannie nie jest oszczędna więc nie ma sensu o tym pisać....

    a ja nie spamuje tylko oszczędzanie promuję ;)

    pozdrawiam
    g / www.dlakieszeni.pl

  • 6. Data: 2010-11-28 19:53:28
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 28-11-10 20:43, Dla Kieszeni wrote:
    > są różne perlatory które mają grubość zaledwie 1 cm i one nie utrudnią
    > myć garów

    Dobre baterie mają wbudowane perlatory i nie trzeba potem niczego
    dokupywać Jeszcze lepsze baterie mają regulację pozwalającą na włączenie
    czy wyłączenie perlatora.

    > a ja nie spamuje tylko oszczędzanie promuję ;)

    Spamujesz i to bezczelnie.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 7. Data: 2010-11-28 20:23:04
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Maverick <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >kwestii. Lepiej więc zakręcać kran niż używać ww. wynalazków (chociaż w
    >pewnych przypadkach dają one efekty - u mnie nie ...)

    Czy woda jest taka droga, ze metr szescienny w te czy we wte robi roznice?

    >BTW - Tak, zmywarka już jest zamówiona, więc oszczędność wody będzie
    >jeszcze większa :)

    Wody tak, ale czy calosciowo taniej wyjdzie?

  • 8. Data: 2010-11-28 20:55:00
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    Przesmiewca pisze:

    > Czy woda jest taka droga, ze metr szescienny w te czy we wte robi roznice?

    W kwestii zakrecania wody - tak. W kwestii stosowania napowietrzaczy - nie.

    > Wody tak, ale czy calosciowo taniej wyjdzie?

    Moj czas jest bardzo drogi :) wolę go marnować na inne sposoby niż zmywanie.

  • 9. Data: 2010-11-28 22:00:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Dla Kieszeni" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    tak to prawda, dzięki perlatorom ograniczamy zużycie wody nie
    ograniczając komfortu mycia. Dzięki ich używaniu możemy zaoszczędzić
    do 300 zł na jednym kranie (zależy od użytego perlatora).\

    No cudnie po prostu! Biorąc pod uwagę cenę metra sześciennego wody i fakt,
    że ów perlator, jak bardzo cudownie by nie działał, wody z przestrzeni
    międzywymiarowej nie dokłada, owe 300zł oszczędności na jednym kranie jest
    liczone za jaki okres używania owego kranu? 100 lat? Czy krócej, ale za to
    otwarty nonstop?

    J.

  • 10. Data: 2010-11-28 22:13:21
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    BearBag napisał(a):
    > Czy zastosowanie takich kóncowek do kranu daje takie oszczednosci o jakich
    > pisze autor aukcji

    Kto to mierzy. Ja nie. Ale fakt faktem, że nawet mała ilość
    wypływającej wody z perlatora ma większą średnicę niż bez niego. Więc
    tu może być ta oszczędność.
    I druga istotna komfortowa rzecz to taka, że bez względu na moc
    lejącej sie wody z perlatora, nie ma efektu rozpryskiwania jej przy
    myciu, czy to rąk czy garów.
    --
    Krzysiek