  • 11. Data: 2011-09-06 04:29:27
    Temat: Re: otwieranie drzwi na zewnatrz a nie do wewnatrz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Źle. Na korytarz drzwi mogą się otwierać na zewnątrz (i jest to w
    > sumie rozwiązanie zalecane) pod warunkiem ze po postawieniu wszystkich
    > drzwi prostopadle do ścian miedzy nimi pozostanie określona wolna
    > przestrzeń, tak mi sie plącze po głowie że nie może to być mniej niż
    > 1.25m - czyli
    > korytarz powinien mieć z grubsza 3.5 m szerokości...
    >
    > Kasa, panie, Kasa...

    nie kasa tylko przepisy p.poż

  • 12. Data: 2011-09-06 09:49:44
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To zaczne od podstawowego pytania. Co to jest droga ewakuacyjna w
    takim razie.
    jesli jest to pietro i nasze mieszkania sa na koncu tego korytarza i
    za mna jest tylko dwoje sasiadow to nadal nalezy przyjmowac jakby
    tamtedy biego 100 osob. nikt nie bedzie sie ewakuowal do mieszkania
    sasiada tylko w strone klatki

  • 13. Data: 2011-09-06 10:22:23
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 11-09-06 11:49, slawek7 pisze:
> [...]
    > za mna jest tylko dwoje sasiadow to nadal nalezy przyjmowac jakby
    > tamtedy biego 100 osob. nikt nie bedzie sie ewakuowal do mieszkania

    To po odbiorze technicznym i uzyskaniu zgody na użytkowanie wstaw sobie
    te drzwi na zewnątrz i już. Ja bym tego nie zrobił, bo jeśli coś się
    stanie to ubezpieczyciel (bo np. budynek wspólnoty powinien być
    ubezpieczony) będzie szukał każdego sposobu, żeby nie wypłacić, tak jak
    to jest z samochodami. Zły rozmiar opon (bez homologacji producenta
    auta) możę skutecznie zablokować wypłatę odszkodowania ;)

  • 14. Data: 2011-09-06 10:24:46
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Monday, September 5, 2011 11:47:40 PM UTC+2, Dariusz K. Ładziak wrote:
> [...]
    > tak mi sie plącze po głowie że nie może to być mniej niż 1.25m - czyli
    > korytarz powinien mieć z grubsza 3.5 m szerokości...

    3,5-1,25 = 2,25

    > Kasa, panie, Kasa...

    Za drzwi 2,25 szerokości to jeszcze parę razy Kasa, Kasa

    --
    ZZ@private

  • 15. Data: 2011-09-06 20:56:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > nie kasa tylko przepisy p.poż

    Przepisy p.poż. mówią ile miejsca ma pozostać między drzwiami otwartymi
    na korytarz.
    Kasa decyduje że drzwi na korytarz nie będą się otwierały - bo przepisy
    p.poż dopuszczają otwieranie drzwi na korytarz (łatwiejsza ucieczka) jak
    i do mieszkania (łatwiejsze wtargnięcie przez strażaków). A kasa mówi że
    drzwi otwierane na korytarz psują zysk developera...

    --
    Darek