  • 1. Data: 2011-09-05 13:37:26
    Temat: otwieranie drzwi na zewnatrz a nie do wewnatrz
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Taka sprawa. Jest budynek wielorodzinny w trakcie budowy. W projekcie
    wszystkie drzwi do mieszkań otwierane są do srodka. Czy (i jak) mozna
    albo wstawic drugie albo zamienic otwieranie na zewnatrz? Spotkaliscie
    sie z taka zmiana? Chodzi o to, aby zrobic to na etapie budowy przed
    wykonczeniem klatki, aby potem nie niszczycfragmentu korytarza? Czy
    takie zmany w ogole sa mozliwe?

  • 2. Data: 2011-09-05 13:43:20
    Temat: Re: otwieranie drzwi na zewnatrz a nie do wewnatrz
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "slawek7" napisał w wiadomości grup
    b5g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]
    >sie z taka zmiana? Chodzi o to, aby zrobic to na etapie budowy przed
    >wykonczeniem klatki, aby potem nie niszczycfragmentu korytarza? Czy

    A wyobraź sobie idące klatką schodową dziecko. Ty masz drzwi otwierane na
    zewnątrz, otwierasz je i dzieciak obrywa drzwiami. Właśnie m. in. dlatego
    drzwi na klatkach otwierają się do środka.

  • 3. Data: 2011-09-05 13:54:43
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To akurat skrajnosc bo np ja zawsze patrze przez wizjer. Poza tym w
    moim obecnym bloku prawie 90% ma podojne drzwi i wszystkie otwieraja
    sie na zewnatrz.

  • 4. Data: 2011-09-05 14:05:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
    > To akurat skrajnosc bo np ja zawsze patrze przez wizjer. Poza tym w
    > moim obecnym bloku prawie 90% ma podojne drzwi i wszystkie otwieraja
    > sie na zewnatrz.

    a czy osoby montujace te drzwi uzyskaly wymagana zgode od
    administratora/wlasciciela itp.?

  • 5. Data: 2011-09-05 14:37:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "slawek7" napisał w wiadomości grup
    20g2000vbz.googlegroups.com...

    >To akurat skrajnosc bo np ja zawsze patrze przez wizjer.

    A żona, dzieciaki, goście itp tez jak wychodza patrzą?
    >Poza tym w
    >moim obecnym bloku prawie 90% ma podojne drzwi i wszystkie otwieraja
    >sie na zewnatrz.

    A mają zgodę zarządcy?
    Zamontować sobie mogli, ale jak się zdarzy wypadek to ubezpieczyciel poprosi
    o dokumenty;)

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 6. Data: 2011-09-05 14:46:17
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Czy (i jak) mozna
    > albo wstawic drugie albo zamienic otwieranie na zewnatrz?

    Kiedyś przerabiałem ten temat i zdaje się, że coś na ten temat mówią
    przepisy p.pożarowe. Jak wszyscy pootwierają swoje drzwi - na zewnątrz -
    to czy będzie drożna droga ewakuacyjna? :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-09-05 15:41:18
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ale drzwi beda sie otwierac tak ze jak ktos mialby biec to predzej
    mnie wepchnie do srodka niz sobie krzywde zrobi.
    Wiec nie ma szans?

  • 8. Data: 2011-09-05 17:35:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Wiec nie ma szans?

    A strażacy na górę...??? :-)
    Nie wiem co dokładnie mówią o tym przepisy, ale z nimi nie wygrasz...

    pozdr
    Robert G

  • 9. Data: 2011-09-05 21:47:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > na zewnątrz, otwierasz je i dzieciak obrywa drzwiami. Właśnie m. in.
    > dlatego drzwi na klatkach otwierają się do środka.

    Źle. Na korytarz drzwi mogą się otwierać na zewnątrz (i jest to w sumie
    rozwiązanie zalecane) pod warunkiem ze po postawieniu wszystkich drzwi
    prostopadle do ścian miedzy nimi pozostanie określona wolna przestrzeń,
    tak mi sie plącze po głowie że nie może to być mniej niż 1.25m - czyli
    korytarz powinien mieć z grubsza 3.5 m szerokości...

    Kasa, panie, Kasa...

    --
    Darek

  • 10. Data: 2011-09-06 01:07:49
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >sie z taka zmiana? Chodzi o to, aby zrobic to na etapie budowy przed
    >wykonczeniem klatki, aby potem nie niszczycfragmentu korytarza? Czy

    Cześć,

    dopasuj do swojej sytuacji:
    http://www.ciop.pl/5544.html
    $242 .
    IMHO jeżeli spełnisz ten warunek, chyba powinno być ok.

    Piszecie, że nie można mieć drzwi na
    zewnątrz, ponieważ kogoś możesz zepchnąć na klatce schodowej
    itd. A zna ktoś podstawę prawną takiego stwierdzenia? Nie mówię
    o logice, ponieważ to prawda, że takie drzwi stwarzają dodatkowe
    niebezpieczeństwo, ale kto pytającemu zabroni jeżeli spełni
    par, 242 wymienionej ustawy?

    Jeszcze jedno, Sławek7, to że w Twoim obecnym bloku 90% ludzi ma
    drzwi otwierane na zewnątrz, znaczy dokładnie nic. Może sąsiedzi mają
    zgodnie z prawem a może i nie - może mieli szczęście, że nikt się nie
    przyczepił.

    Pozdrawiam
    Darek