  • 1. Data: 2015-03-09 14:55:17
    Temat: pc powietrze i solary...
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Pytam pod kątem kolegi który kupuje domek z kotłownią z płaszczem wodnym
    w salonie. Instalacji co/cwu jeszcze nie ma wykonanej, ale na parterze
    ma mieć podłogówkę, na piętrze kalafiory bo niby się nie da podłogówki -
    bo strop drewniany (?). Zaproponowałem mu żeby:
    1) wstawił solary które dogrzeją cwu latem
    2) wyprowadził podejście do PC powietrze-powietrze - jak chce w zimie
    grzać kominkiem, to w cieplejsze dni może się posiłkować PC
    3) przeczytał tą grupę i zrobił wszystko sam ;)

    Jaki może być szacunkowy koszt takiej pompy (domek niewielki, chyba
    niedużo powyżej 100m2) i ile może kosztować montaż (okolice Wrocławia) -
    bo jego nastraszyli że montaż to kilkanaście tysięcy zł...

    Łukasz

  • 2. Data: 2015-03-09 15:17:48
    Temat: Re: pc powietrze i solary...
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-09 o 14:55, dddddddd pisze:
> [...]
    > niedużo powyżej 100m2) i ile może kosztować montaż (okolice Wrocławia) -
    > bo jego nastraszyli że montaż to kilkanaście tysięcy zł...

    Komplet z montażem pierwszy link z brzegu 23.000 netto :
    http://www.nts-energy.pl/pompy-ciepla-informacje-szc
    zegoly-30.html

    --
    Pete

  • 3. Data: 2015-03-09 15:49:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    > niedużo powyżej 100m2) i ile może kosztować montaż (okolice Wrocławia) -
    > bo jego nastraszyli że montaż to kilkanaście tysięcy zł...

    Z tym, ze te solary nie bardzo moga sie oplacac w zestawieniu z PC.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2015-03-09 16:20:44
    Od: w...@g...com

    > Komplet z montażem pierwszy link z brzegu 23.000 netto :
    > http://www.nts-energy.pl/pompy-ciepla-informacje-szc
    zegoly-30.html

    Bardzo dobra oferta - za pompę 12kw 23 netto (Adam - 'do tablicy') ja bym brał w
    ciemno :)

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2015-03-10 07:05:51
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-09 o 15:17, Pete pisze:

    > Komplet z montażem pierwszy link z brzegu 23.000 netto :
    > http://www.nts-energy.pl/pompy-ciepla-informacje-szc
    zegoly-30.html

    no właśnie nie szukam pierwszego z brzegu linka - bo za >20.000zł to
    wiem że można to kupić, ale skoro sprzęt można kupić za 6.000zł, to nie
    wiem dlaczego montaż jest tak drogi - mi to wygląda w montażu tylko
    nieznacznie drożej niż montaż klimatyzatora splita - ale może się mylę?
    Chyba że to cena z materiałami i wykonaniem instalacji co

    Łukasz

  • 6. Data: 2015-03-10 11:04:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-10 o 07:05, dddddddd pisze:

> [...]
    > nieznacznie drożej niż montaż klimatyzatora splita - ale może się mylę?
    > Chyba że to cena z materiałami i wykonaniem instalacji co

    No to znalazłeś niszę w rynku.
    Możesz zakładać takie zestawy za połowę ceny z linka wyżej.

    Uwierz mi, że będziesz miał robotę pewną do emerytury.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2015-03-10 11:28:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > niedużo powyżej 100m2) i ile może kosztować montaż (okolice Wrocławia) -
    > bo jego nastraszyli że montaż to kilkanaście tysięcy zł...

    Powiedz koledze, że w domu drewnianym MOŻNA stosować podłogówkę na
    piętrze, a nawet jest to zalecane - bo bardzo poprawia akustykę.

    6 cm szlichty betonowej to około 150 kg na m2. To nie jest taki ciężar,
    żeby odpowiednio zwymiarowany strop nad parterem nie poradził sobie.

    Podłogówka w całym domu - aż prosi się o pompę ciepła.
    A zamiast budowania wielkiego kominka z płaszczem, który będzie
    kosztował ze 25 tys zł (licząc w tym też komin) to niech sobie kupi
    biokominek do celów rekreacyjnych za 300 zł a resztę wyda na nowoczesną
    pompę ciepła i tą podłogówkę. Wystarczy jeszcze na wentylację
    mechaniczną. Przynajmniej nie będzie miał kłopotów z zaciekami, jakie
    lubią powstawać na przepustach w dachu w okolicach komina.

    Solary to tylko niepotrzebny wydatek. Latem powietrzna pompa ciepła ma
    tak duży COP, że w życiu żaden solar nie zwróci się przy dogrzewaniu
    wody w kranach.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-03-10 12:02:11
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-10 o 11:04, Pete pisze:

    > No to znalazłeś niszę w rynku.
    > Możesz zakładać takie zestawy za połowę ceny z linka wyżej.

    nie potrafię zaprojektować takiej instalacji. Ale projekt ile może
    kosztować? 1000zł? jeśli koszt pompy to 6000zł, to zostaje jakieś
    15000zł na robociznę. To miesiąc pracy dwóch osób z dobrym zarobkiem.
    Naprawdę tyle to zajmuje?

    > Uwierz mi, że będziesz miał robotę pewną do emerytury.

    nie upieram się że tak jest- chętnie posłucham odpowiedzi w stylu "to
    jest dużo bardziej skomplikowane niż ci się wydaje, założenie takiej
    pompy przy gotowej instalacji to miesiąc roboty"
    Na razie jednak wydaje mi się że to połączenie instalatora klimatyzacji
    z instalatorem co. Wyobrażenie mam takie: skoro układ wewnątrz jest
    wykonany - bo wspólny z innymi instalacjami - czyli podejście do
    podłączenia się do co i baniaka cwu - to montaż pompy to chyba tylko
    powieszenie jednostki, doprowadzenie przewodów do podejść, napełnienie i
    sprawdzenie. Najważniejsze wydaje się dobre zaprojektowanie instalacji
    wewnętrznej, ale jej koszty powinny być podobne jak instalacji
    korzystających z innych źródeł ciepła.

    Co byście w takim razie proponowali zrobić w takim domku?
    bo ja bym tak czy inaczej zrobił podejście na PC, na razie bym jej nie
    montował, ale solary na pewno (bo przy kominku ma to sens)

    Łukasz

  • 9. Data: 2015-03-10 12:03:51
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-10 o 11:28, Marcin N pisze:

> [...]
    > mechaniczną. Przynajmniej nie będzie miał kłopotów z zaciekami, jakie
    > lubią powstawać na przepustach w dachu w okolicach komina.

    problem w tym że dom już stoi - stan surowy zamknięty, więc komin pewnie
    już jest.

    Łukasz

  • 10. Data: 2015-03-10 12:11:35
    Od: w...@g...com

    > problem w tym że dom już stoi - stan surowy zamknięty, więc komin pewnie
    > już jest.

    No to czym prędzej niech go wyburzy, bo cytuję: " Przynajmniej nie będzie miał
    kłopotów z zaciekami, jakie
    lubią powstawać na przepustach w dachu w okolicach komina
    "

    pzdr
    Bogdan