  • 21. Data: 2011-01-13 20:08:22
    Temat: Re: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Ja mam kosiarke z silnikiem czterosuwowym i mam dwa oddzielne
    > karnisterki - z mieszanka do pily i zwykla ;)

    Wlasnie u mnie tak samo. Gdyby w pile zabraklo paliwa, zawsze moge wziac troche
    z kosiarkowego i zamieszac.
    Tyle, ze zawsze jest odwrotnie, bo w sezonie kosiarka zzera mi z 30 litrów
    benzyny. A na 28mp drewna pila wypila 8 litrów :)

    --
    Bartek

  • 22. Data: 2011-01-13 20:30:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Paliwo zwykle mam na podorędziu. :)
    >
    > kabel zawsze trzeba rozwinąć i zwinąć :)

    Kabel zwykle mam na podorędziu, paliwo zawsze trzeba skombinować.
    A zwijanie i rozwijanie - myslę, że czas tankowania i czas rozwijania
    przedłużacza jest porównywalny. I nie, nie mówię tu o przedłużaczu zwiniętym
    w węzeł gordyjski.

    J.

  • 23. Data: 2011-01-13 20:38:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 20:56:46 +0100, Bartek napisał(a):

    >Ja dolewam jakiś dodatek zapobiegający rozwarstwianiu benzyny,
    > ale nie wiem czy to coś daje...

    Ja nie dolewam, tylko mieszam :) Stoi czaem po pol roku w zbiorniczku pily
    i nic sie nie dzieje. Zapas w 15-litrowym kanistrze tez stoi...

    --
    Maciek

  • 24. Data: 2011-01-13 20:40:16
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > przedłużacza jest porównywalny. I nie, nie mówię tu o przedłużaczu zwiniętym w

    Po 3 latach budowy mam awersję do przedłużaczy. Ostatnio nawet otwory w
    porothermie pod karnisze wierciłem wkrętarką parkside z lidla (bardzo, bardzo
    polecam).
    Przedłużacz rozwijam tylko do podkaszarki (florabest z lidla - bardzo, bardzo
    polecam) i szlag mnie trafia gdy muszę to robić.

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-01-13 20:43:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Problem u mnie występuje inny: po zrobieniu mieszanki do piły, jeśli jej
    >nie wykorzystam, paliwo zostaje w kanistrze na wiele miesięcy - do
    >następnej dostawy drzewa. Po tym czasie właściwie nadaje się do wyrzucenia.
    >Ja dolewam jakiś dodatek zapobiegający rozwarstwianiu benzyny, ale nie wiem
    >czy to coś daje...

    jako posiadacz napędu do latania, który jest silnikiem dwusuwowym -
    oswiadczam ze kilkumiesięczne przechowywanie mieszanki w niczym jej nie
    psuje.

    b.

  • 26. Data: 2011-01-13 20:45:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 20:36:33 +0100, Budyń napisał(a):

    > ale kabel kosztuje tylko raz :)

    Zwlaszcza jak podejdzie pod pile :)

    --
    Maciek

  • 27. Data: 2011-01-13 20:47:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > ale kabel kosztuje tylko raz :)

    Spróbuję wyjaśnić to mojemu teściowi, który załatwia 1-2 przedłużacze na sezon.
    Co prawda kosiarką :)

    --
    Bartek

  • 28. Data: 2011-01-14 07:55:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Z paliwem zywkle problemu nie ma, bo jeśli ktoś ma pilarkę spalinową, to
    > pewnie i kosiarkę spalinową posiada. Problem u mnie występuje inny: po
    > zrobieniu mieszanki do piły, jeśli jej nie wykorzystam, paliwo zostaje w
    > kanistrze na wiele miesięcy - do następnej dostawy drzewa.

    Dlatgo ja jednorazowo robię mieszanki 2 litry(butelka po coli)

    >Po tym czasie właściwie nadaje się do wyrzucenia.

    E tam. W zeszłym roku znalazłem u rodziców w garażu paliwo jeszcze z czasów
    gdy miałem "komarka".
    Wlałem do kosiarki i chodziła idealnie. Ale fakt lepiej zapasów nie robic(bo
    i po co)

    Krzysiek

  • 29. Data: 2011-01-14 08:01:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisal w wiadomosci
    > Wlasnie u mnie tak samo. Gdyby w pile zabraklo paliwa, zawsze moge wziac
    > troche z kosiarkowego i zamieszac.
    Ja wiosna kupuje karnister 5 litrów czystego paliwa. Do kosiarki. Jak uzywam
    pile to biore 2 litry dolewam olej(olej firmowany przez Makite w
    pojemniczkach 100ml chyba) i robie mieszanke
    > Tyle, ze zawsze jest odwrotnie, bo w sezonie kosiarka zzera mi z 30 litrów
    > benzyny.

    To jaka Ty masz kosiarke i ile kosisz? Bo ja kosze ok 400m^2, do kosiarki
    wchodzi 1,3 litra i w zeszlym sezonie zuzylem chyba 2 zbiorniki.

    Krzysiek

  • 30. Data: 2011-01-14 09:35:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.01.2011 12:10, Jarek P. pisze:

    > Ale czym się właściwie różni?
    > Tak, wiem, że spalinowy silnik ma większy moment obrotowy, ale: mam

    Spalinowy? Większy moment? Przy tej samej mocy?

    Od kiedy?