  • 1. Data: 2016-11-07 16:12:37
    Temat: plyta gazowa - montaz a gwarancja?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    witam
    chce kupic plyte gazowa, zwykla, pod butle 11 l.
    pani sprzedajaca w zacnym sklepie poinformowala mnie ze gwarancja na taka
    kuchnie
    jest zalezna od tego czy zamontuje ja 'gazownik' czy nie....
    yyyy?
    wymiana 4 dysz i podlaczenie weza to jest takie hallo ze wymaga uprawnien
    gazowniczych czy jak to sie tam zwie...?
    no nawet jesli tak - to czy producent, sklep, moga sie wysrac na gwarancje
    jesli podlacze to sam?
    thx....

  • 2. Data: 2016-11-07 17:37:12
    Temat: Re: plyta gazowa - montaz a gwarancja?
    Od: "Uzytkownik" <a...@s...pl>

    abn140 wrote:
> [...]
    > uprawnien gazowniczych czy jak to sie tam zwie...?
    > no nawet jesli tak - to czy producent, sklep, moga sie wysrac na

    Sama wymiana dysz z g.ziemnego na g.płynny nie stanowi wielkiej filozofi.
    Natomiast po wymianie tych dysz należy wyregulowac/ustawić prawidlowe
    spalanie, a tu już musi sie na tym ktoś znać, w tym przypadku "gazownik" z
    uprawnieniami. Przy okazji sprawdzi prawidłowóśc podłaczenia redukora i
    szczelnośc instalacji.

    Pzdr.

  • 3. Data: 2016-11-07 17:41:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-11-07 16:12, abn140 wrote:
    > no nawet jesli tak - to czy producent, sklep, moga sie wysrac na gwarancje
    > jesli podlacze to sam?

    Gwarancja to jest *dobrowolna* umowa na zasadach ustalonych przez
    *gwaranta*.

    Może być na przykład obowiązek deklamacji wierszyka pod groźbą
    nieuwzględnienia gwarancji ;-)

    Ale oczywiście nie masz obowiązku korzystania z gwarancji - możesz użyć
    niezgodności z umową jeśli to zakup konsumencki.

    Piotrek

  • 4. Data: 2016-11-07 19:49:04
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2016-11-07 o 17:41, Piotrek pisze:

    > Ale oczywiście nie masz obowiązku korzystania z gwarancji - możesz użyć
    > niezgodności z umową jeśli to zakup konsumencki.
    >
    > Piotrek

    Tylko wtedy żaden serwisant nie przyjedzie na naprawę do domu i trzeba
    zatargać sprzęt do sklepu i czekać.
    Takie małe utrudnienie.