  • 1. Data: 2013-07-30 14:39:05
    Temat: podwójny włacznik dzwonkowy (zdjęcie + dzwonek)
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Może ktoś z was coś zaradzi,

    mianowicie mam podłączony pod najzwyklejszy dzwonek 230V
    przewód od rejestratora kamery, w momencie jak ktoś zadzwoni przychodzi na
    telefon fotka wysokiej jakości,
    dzięki temu wiem kto się dobija jak mnie nie ma.

    Obecnie rozwiązaniem tymczasowej jest prowizoryczne, pod zwykly dzwonek
    przewodu od rejestratora,
    który po zwarciu robi fotkę nie podłącze, to proworycznie nawinąłem go pod
    włącznik,
    czyli jak ktoś zadzwoni to w domu dzwięk dzwonka jest i fotka, ale ten
    patent nie sprawdsza się bo z czasem
    jak się wygnie drucik za bardzo to nie ma fotek :)

    więc szukam rozwiązania coś w stylu podwójnego włącznika dzwonkowego
    (zwarciowego), na któr mogę
    założyć klapę od zwykłego włącznika dzwonkowego z tej samej serii, a może
    jakiś inny włacznik można do tego
    zastosować.

    (mógłbym to na przekaźnikach zrobić ale nie chcę komplikować już i tak
    skomplikowanej instalacji)

  • 2. Data: 2013-07-30 14:49:02
    Temat: Re: podwójny włacznik dzwonkowy (zdjęcie + dzwonek)
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 14:39:05 UTC+2 użytkownik AT napisał:
> [...]
    >
    > jakiś inny włacznik można do tego
    >
    > zastosować.
    >

    > (mógłbym to na przekaźnikach zrobić ale nie chcę komplikować już i tak

    A jeden przekaźnik nie skomplikuje za bardzo?
    Zupełnie nie widzę powodu do czego miałby by być potrzebny drugi, a jeden
    najzwyklejszy przekaźnik elektromagnetyczny na pewno bardziej nie skomplikuje układu
    niż podwójny włącznik.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2013-07-30 15:24:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.07.2013 14:49, ZbyszekZ pisze:

    > A jeden przekaźnik nie skomplikuje za bardzo?

    Dodatkowo przekaźnik miałby o tyle miłą cechę, że izolowałby aparat od
    ewentualnych prądów indukowanych podczas burzy w przewodach od domu do
    bramy.

    Swoją drogą ja poszedłem na jeszcze większą łatwiznę: dzwonek jest
    radiowy a nagrywanie scen przed bramą jest realizowane kamerą podłączoną
    do komputera - i w programie działa wykrywanie ruchu.

    > Zupełnie nie widzę powodu do czego miałby by być potrzebny drugi,

    Jeden włącza dzwonek a drugi aparat?

    PS: Zbyszku, ograniczaj cytaty i zawijaj wiersze...

  • 4. Data: 2013-07-30 15:30:39
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    najzwyklejszy przekaźnik elektromagnetyczny na pewno bardziej nie
    skomplikuje układu niż podwójny włącznik.

    ----------------------

    A możesz podesłać linka do przykładowego przekaźnika jaki masz na myśli i
    mniej więcej opisac schemat podłaczenia,
    przekaźnik wyzwalany napięciem np 12V a z niego do 2 przekaźników jeden na
    dzwonek drugi na aparat?
    ale to już są dwa przekaźniki schowane w ciasnej puszce dzwonkowej to
    problem trochę,

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2013-07-30 15:35:24
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Swoją drogą ja poszedłem na jeszcze większą łatwiznę: dzwonek jest radiowy
    > a nagrywanie scen przed bramą jest realizowane kamerą podłączoną do
    > komputera - i w programie działa wykrywanie ruchu.

    mam kamerę ip jedną od2025HD, ale wykrywanie ruchu powodowało dużo
    fałszywych alarmów,
    np.: wieczorem przejechał ulicą sąsiad, i kamera wysyłała filmik w HD 30s
    który aż zajmuje 5Mb,
    albo mucha podleciała do kamery kolejne 5Mb, czy też wyładowania
    atmosferyczne, czyli nagle jasno to też ruch,
    i w końcu wyłączyłem to w cholerę, wyjście alarmowe pod dzwonek mi
    najbardziej pasuje.

    muszę jeszcze podłączyć głośniki, abym mogł rozmawiać zdalnie i będe w
    pełni usytasfakcjonowany coś ala domofon zdalny:)

    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2013-07-30 15:41:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 15:35:24 UTC+2 użytkownik AT napisał:
    > muszę jeszcze podłączyć głośniki, abym mogł rozmawiać zdalnie i będe w
    >
    > pełni usytasfakcjonowany coś ala domofon zdalny:)
    Ciekawa będzie rozmowa z kurierem czy chociażby teściową:
    -nie ma mnie w domu prosze przyjść później.
    -Jak nie ma jak w domofonie słychać.
    ;))

  • 7. Data: 2013-07-30 15:46:23
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 15:30:39 UTC+2 użytkownik AT napisał:

> [...]
    >
    > dzwonek drugi na aparat?
    >
    > ale to już są dwa przekaźniki schowane w ciasnej puszce dzwonkowej to

    Można tak, można jednym. Dzwonek (czy co tam masz) uruchamia się tak jak teraz, a
    dodatkowo przekaźnik uruchamia drugi obwód. Nie musi być w tej samej puszce, może być
    już w domu (czy gdzie tam przewody Ci się ciągną).
    Wystarczy nawet taki:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%BAnik

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2013-07-30 15:46:43
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    ps.com...
> [...]
    Ciekawa będzie rozmowa z kurierem czy chociażby teściową:
    -nie ma mnie w domu prosze przyjść później.

    hehe no to fakt, ale to samo mam jak ktoś dzwoni na telefon stacjonarny,
    który mam
    w telefonie gsm chociaż znajomi już rozumieją
    (chodzi o t-mobile 2 w jednym, na jednej karcie i gsm numer i stacjonarny,
    poprostu taniej niż mieć go w tpsa)

  • 9. Data: 2013-07-30 15:56:48
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

[...]
    -----

    to mi się nie uda, bo przewody z włącznika od dzwonka idą do domu 3x15mm2
    a do włącznika idzie UTP do skrzynki z rejestratorem, tak więc cięzko byłoby
    mi zrobić aby po wcisnięciu włącznika dzwonku wyzwolił się przekaźnik
    bo napięcie przekaźnikowi trzeba jakies podać, chyba ze napięciem 230V mogę
    uruchomić przekaźnik i sa jakieś takie miniaturowe, który dałbym do puszki
    ale to coś takiego małego musiałbym mieć

    http://allegro.pl/pulsar-awz-510-pu1-przekaznik-i339
    4883366.html
    ten niestety sterowany jest 12V, a dzwonek mam 230V

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-07-30 16:30:32
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 15:56:48 UTC+2 użytkownik AT napisał:
> [...]
    >

    > http://allegro.pl/pulsar-awz-510-pu1-przekaznik-i339
    4883366.html

    > ten niestety sterowany jest 12V, a dzwonek mam 230V

    Nie całkiem rozrysowałem sobie schemat rozmieszczenia urządzeń, ale na raczej nie
    musisz przekaźnika ładować pod włącznik.
    Przekaźnik 230V podpinasz na przewodzie dzwonka w dogodnym miejscu i od niego
    prowadzisz przewody do włącznika urządzenia jakie chcesz uruchamiać.

    --
    ZZ@private