  • 1. Data: 2013-04-02 23:18:48
    Temat: prośba o pomoc w wyborze repertuaru do nasadzeń
    Od: "unwoman" <u...@o...pl>

    Witam
    Czy szanowne koleżeństwo byłoby tak hojne i podzielio się wiedzą i
    doświadczeniem' potrzebuję senspownych pomysów na nasadzenia na osiedlowy
    'jard' - chcemy przeznaczyć na to do 4 tyś zł, a potrzeba nam:

    -> czegoś, co w przyszości będzie szpalerem drzew (ew. krzewów) - nie
    konieniecznie litym, koniecznie takim co nie trzeba po tym grabić,
    koniecznie w miarę możliwości bezobsługowym (wymagnia gleby/nawożenia,
    pielęgnacja (takie co nie trzeba ich regulować), i odpornych na słońce wiatr
    zimę,
    W jakim wieku drzewka brać, aby za razem zminimalizowac koszty by uzyskać z
    budżetu możliwie wiele metrów szpalera, a z arazem żeby się kiedyś doczekać
    jako tako efektu przesłony (przy płocie). Pewnie najbardziej podstawowa
    opcja to żywotniki? Jakieś alternatywy, z nie-drożyzny? Jak się zachowują
    cyprysy?

    -> czegoś kwitnącego (bezwlędnie wieloletnie) - najlepiej jakieś trzy opcje:
    wczesno kwitnącą, letnią i późno kwitnącą - albo jakiś ciekawy wypas na
    sztuki (magnolia?), albo coś co się prezentuje w grupie (i najlepiej pleni i
    zagęszcza bez zbędnych zabiegów. Lawenda jest trochę obsługowa, ale raczej
    potrzeba czegoś trwałego.
    -> czegoś po prostu prezentującego się przyjemnie możliwie długo - takiego
    no co z trawnika zrobi coś 'na oko'.

    Wiem że opcji jest nieprzeliczenie wiele, ale może macie jakieś faworyty
    które i my chętnie byśmy kultywowali na naszym 'akrze'.
    Najlepiej napiękniejsze i najwięcej ; ))).
    Dziękuję / pozdrawiam

    ps:
    A może ktoś zaoferuje konkretną ofertę u kogo byśmy zaproponowane opcje
    kupili - lokalizacja: sama północ. Usługę nasadzeń posiadamy.

  • 2. Data: 2013-04-06 10:49:54
    Od: "unwoman" <u...@o...pl>

    ogrody śpią zimowym snem razem z właścicielami i grupą : )

  • 3. Data: 2013-04-06 21:26:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2013 10:49:54 +0200, unwoman napisał(a):

    > ogrody śpią zimowym snem razem z właścicielami i grupą : )

    Ja tam pędzę pomidory i papryki - niedługo wyjdą same z domu 333-)

  • 4. Data: 2013-04-07 02:02:25
    Od: "unwoman" <u...@o...pl>

    > Ja tam pędzę pomidory i papryki - niedługo wyjdą same z domu 333-)

    fantastycznie
    a może znasz jakieś ciekawe propozycje ogrodowe do ogródka który nie ma
    takich pasjonatów ..
    - krzewy, drzewka, byliny ....

  • 5. Data: 2013-04-07 10:34:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2013 02:02:25 +0200, unwoman napisał(a):

    > fantastycznie
    > a może znasz jakieś ciekawe propozycje ogrodowe do ogródka który nie ma
    > takich pasjonatów ..
    > - krzewy, drzewka, byliny ....

    Tzn chcesz, żeby Ci projekt ogrodu zrobić? - a robiło się, robiło, ale
    wiesz, to jest spora praca, sorry.

  • 6. Data: 2013-04-07 19:29:16
    Od: "unwoman" <u...@o...pl>

    nikt nie pomoże? sądziłam że z rękawa będziecie mogli wiele fajnych opcji
    podpowiedzieć ..
    wsystkich wyniosło do sesnacyjnego wątku gmo ...

  • 7. Data: 2013-04-07 20:07:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2013 19:29:16 +0200, unwoman napisał(a):

    > nikt nie pomoże? sądziłam że z rękawa będziecie mogli wiele fajnych opcji
    > podpowiedzieć ..
    > wsystkich wyniosło do sesnacyjnego wątku gmo ...

    Jak już napisałam - zaplanowanie nasadzen do ogrodu to spora praca.
    Przecież nie oczekujesz, ze ktoś Ci opracuje całość i to nawet nie znając
    warunków. Jest to cokolwiek nieprzemyślana prośba z Twojej strony.

  • 8. Data: 2013-04-07 20:20:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2013 20:07:12 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Jak już napisałam - zaplanowanie nasadzen do ogrodu to spora praca.
    > Przecież nie oczekujesz, ze ktoś Ci opracuje całość i to nawet nie znając
    > warunków. Jest to cokolwiek nieprzemyślana prośba z Twojej strony.

    ...ale luźne propozycje podam:

    - na szpaler bezobsługowy - świerki wszelkie
    - kwitnące i odporne (drzewa) - głogi, śliwy ozdobne, jabłonie ozdobne
    (magnolia raczej padnie od mrozów)
    - kwitnące i wieloletnie (byliny) - tawuły wszelkie, róże krzaczaste i
    rabatowe, tylko trzeba odporne odmiany dobrać
    - coś na oko na trawnik - jak wyżej oraz rośliny cebulowe np. krokusy,
    żonkile ( same rosną i się rozprzestrzeniają, u mnie z własnej inicjatywy
    zajęły sporą część nieużytków)
    -

  • 9. Data: 2013-04-07 20:51:50
    Od: "unwoman" <u...@o...pl>

    > - na szpaler bezobsługowy - świerki wszelkie
    > żonkile ( same rosną i się rozprzestrzeniają, u mnie z własnej inicjatywy

    Dziękuję.
    Właśnie tego rodzaju przykładów mi potrzeba.

  • 10. Data: 2013-04-07 22:38:53
    Od: "unwoman" <u...@o...pl>

    a prócz tego - jak zachowywałby się:
    - różanecznik
    - barwinek większy - czy to się samo wychowa/rozpleni, między trawami
    (niepielone)?
    - irysy
    - wawrzynek główkowy
    - jak się nazywa takie drzewo co jest calutkie w kwiatach na komunie?
    ?