  • 1. Data: 2009-08-22 12:17:01
    Temat: rdzawe plamy na gipsie
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Gipsowałem kolumne betonową i wyszło kilka rdzawych plam z betonu.
    Czy to jakoś zabezpieczyć trzeba? nie wyjdzie na farbe czyli stiuk?

  • 2. Data: 2009-08-23 19:50:05
    Temat: Re: rdzawe plamy na gipsie
    Od: jacek_placek_01 <k...@p...pl>

    przed emulsyjna, czy akrylową pomaluj jakąś ftalową lub folią w płynie
    :) żeby nie było połączenia pomiędzy rdzą a farbą wodną

  • 3. Data: 2009-08-24 08:37:45
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    > Gipsowałem kolumne betonową i wyszło kilka rdzawych plam z betonu.
    > Czy to jakoś zabezpieczyć trzeba? nie wyjdzie na farbe czyli stiuk?

    Problem nie jest błachy:
    Prawdopodobnie miałeć w kolumnie odsłonięte zbrojenie i przykryłeś je
    gipsem.
    Niestety gips wchodzi w reakcję chemiczną ze stalą. Dlatego np. płyty
    gipsowe montuje się na kształtownikach ocynkowanych a do skręcanai stosuje
    się wkręty korundowane.
    Proponuję ażebyś w miejscu rdzawych plam rozkuł gips i doszukał się drutu
    stalowego. Może to być nawet wystający drut wiązałkowy.
    Jeśli to sie potwierdzi to drut wiązałkowy wytnij a jesli jest to zbrojenie
    stalowe to zabezpiecz je zaprawa cementową i dopiero na to połóż gips.
    Nie wykluczam także że może to być ślad po zacieku wody. Potraktuj go wtedy
    farba olejną która uniemożliwi na dalsze przenoszenie sie plamy na malowanie
    nastepne
    pozdrawiam
    Adam