  • 1. Data: 2009-08-22 13:50:21
    Temat: nasyp na drodze gminnej - czy legalny?
    Od: "E" <W...@p...onet.pl>

    Witam
    Mieszkam na wsi, jestem właścicielem łąki która graniczy z drogą gminna
    (gruntową, nie utwardzoną). W ostatnim czasie człowiek który zakupił łąkę
    tuż obok mojej wykonał na drodze gminnej nasyp. Nasyp jest wysokości około
    70cm od pierwotnego poziomu drogi (gruntu). Droga (teraz już nasyp) znajduje
    się pomiędzy moją łąką a rowem melioracyjnym. Uważam że taka zmiana w
    poziomie gruntu, tj podwyższenie poziomu drogi polnej jest dla mnie
    niekorzystna z uwagi na zmianę rozpływu wód. Na tym terenie często "wylewa
    woda" Sprawę zgłosiłem do Urzędu Gminy. Przyjechał pracownik Urzędu Gminy
    odpowiedzialny za drogi, zobaczył jak to wygląda. Powiedziałem mu że jedyne
    satysfakcjonujące mnie wyjście to likwidacja nasypu. Odpowiedział że
    porozmawia na ten temat z Wójtem i odezwie się. Dodatkowo napisałem pismo do
    Wójta Gminy z prośbą o interwencję w sprawie usunięcia nasypu.

    Proszę o podpowiedz. Jakie są wymagane prawem zgody czy pozwolenia na
    podwyższanie poziomu gminnej drogi gruntowej jak i na podwyższanie poziomu
    gruntu działki (w tym przypadku łąki sąsiada przyległej do drogi).
    Czy są jakieś inne urzędy niż Urząd Gminy które są powołane do tego by
    kontrolować takie poczynania jak podwyższanie poziomu drogi gminnej poprzez
    wykonanie nasypu, o ile mi wiadomo bez żadnych projektów, zgód, uzgodnień.

    Będę zobowiązany za pomoc.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-22 13:53:41
    Temat: Re: nasyp na drodze gminnej - czy legalny?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "E" <W...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poprzez
    > wykonanie nasypu, o ile mi wiadomo bez żadnych projektów, zgód, uzgodnień.

    Moim zdaniem to jest samowola budowlana i podlega Powiatowemu Inspektorowi
    Nadzoru Budowlanego.

  • 3. Data: 2009-08-22 16:44:07
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "E" <W...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > niekorzystna z uwagi na zmiane rozp?ywu wód. Na tym terenie czesto "wylewa
    > woda" Sprawe zg?osi?em do Urzedu Gminy. Przyjecha? pracownik Urzedu Gminy

    Blad. Gmina nie ma za bardzo mozliwosci interweniowania w takich sprawach.

    > odpowiedzialny za drogi, zobaczy? jak to wygl?da. Powiedzia?em mu ?e jedyne
    > satysfakcjonuj?ce mnie wyj?cie to likwidacja nasypu. Odpowiedzia? ?e
    > porozmawia na ten temat z Wójtem i odezwie sie. Dodatkowo napisa?em pismo do
    > Wójta Gminy z pro?b? o interwencje w sprawie usuniecia nasypu.

    Wójt moze ci w sumie co najwyzej wspólczuc.

    > Prosze o podpowiedz. Jakie s? wymagane prawem zgody czy pozwolenia na
    > podwy?szanie poziomu gminnej drogi gruntowej jak i na podwy?szanie poziomu
    > gruntu dzia?ki (w tym przypadku ??ki s?siada przyleg?ej do drogi).

    Standardowe jak to w prawie budowlanym

    > Czy s? jakie? inne urzedy ni? Urz?d Gminy które s? powo?ane do tego by
    > kontrolowaae takie poczynania jak podwy?szanie poziomu drogi gminnej poprzez
    > wykonanie nasypu, o ile mi wiadomo bez ?adnych projektów, zgód, uzgodnien.

    Tak. PINB (policja budowlana). Idziesz z dowodem osobistym i skladasz zeznania a oni
    wszczynaja sprawe.