  • 1. Data: 2023-09-23 22:16:30
    Temat: remont drzwi anty
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jakby wam przyszedł do głowy pomysł nasmarować zamek bo ciężko chodzi
    to nie próbujcie tego w domu (popołudniu ani wieczorem). Startujcie
    rano. Przy dziennym świetle.

    Trzeba sobie przygotować milion śrubokrętów, sztywnych kabelków,
    haczyków, trytytek, latarkę, lusterko, długie szczypce.

    żeby nie wpadły do środka drzwi, rygle mają gwinty w które wkręca się
    blokady ze śrubki i drutu. Gdyby nie to mozna pomyśleć ze dizajner był
    skończonym kretynem.

    śrub łączących cięgna nie należy wykręcać do końca. Nie mają blokad i
    też wpadną do środka drzwi. Cięgno jest tak chytrze zrobione że nie ma
    gwintu, ma większe ucho, za to gwint jest w obu łapkach zamka.

    smarowanie zamka i montaż 20 minut
    wydobycie cięgien z drzwi 2 godziny

    enjoy :)

    --
    Piter

    jebać fliperów pasożytów
    hieny cmentarne

  • 2. Data: 2023-09-24 10:44:18
    Temat: Re: remont drzwi anty
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 23.09.2023 o 22:16, PiteR pisze:
> [...]
    > też wpadną do środka drzwi. Cięgno jest tak chytrze zrobione że nie ma
    > gwintu, ma większe ucho, za to gwint jest w obu łapkach zamka.

    Ale dałeś radę i poskładałeś z powrotem?

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-09-24 13:53:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ueoskp$hu8$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Ale dałeś radę i poskładałeś z powrotem?

    Dałem ale o mało zawału nie dostałem.
    Walczyłem jak desperado bo chciało się spać
    a zamknąć domu nie można na noc.

    Jeśli jest osoba do pomocy to lepiej od razu zdjąć drzwi z zawiasów
    i złożyć mechanizm na leżacych drzwiach. Wtedy sufit nie przeszkadza w
    złożeniu ciegien.

    a na przyszłość przeczytać manual jakiś
    że trzeba pozakładać blokady na rygle.

    --
    Piter

    jebać fliperów pasożytów
    hieny cmentarne

  • 4. Data: 2023-09-24 20:05:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.09.2023 o 13:53, PiteR pisze:
    > in <news:ueoskp$hu8$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > Dałem ale o mało zawału nie dostałem.
    No to gratulacje :)

    > Walczyłem jak desperado bo chciało się spać
    > a zamknąć domu nie można na noc.
    Pamiętam jak zamykałem stan surowy i mi przyszli zakładać okna, ale
    garaż to stwierdziłem że bramę sam zamontuję, i zrobiłem ale zajeło mi
    to cały dzień :(
    A robiłem to po raz pierwszy w życiu, segmentowa hortman :)
    Ale mi dała popalić.

    > Jeśli jest osoba do pomocy to lepiej od razu zdjąć drzwi z zawiasów
    > i złożyć mechanizm na leżacych drzwiach. Wtedy sufit nie przeszkadza w
    > złożeniu ciegien.
    Dzięki za info, też mnie to kiedyś czeka.

    > a na przyszłość przeczytać manual jakiś
    > że trzeba pozakładać blokady na rygle.
    Jak jest, ja to szybciej pewnie zrobię niż znajdę, nawet nie wiem czy
    producent moich jeszcze istnieje.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2023-09-24 20:07:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.09.2023 13:53, PiteR wrote:
    > Jeśli jest osoba do pomocy to lepiej od razu zdjąć drzwi z zawiasów

    Ja ze 3 lata temu chciałem przesmarować zawiasy. Zdjąłem drzwi sam (póki
    wisiały i pod spodem była szpara) - szybka akcja. Ale gdy już chciałem
    założyć, to się zorientowałem że nie uniosę i nie naceluje ich
    samodzielnie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2023-09-24 20:41:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ueptga$4t2$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Dzięki za info, też mnie to kiedyś czeka.

    jeszcze wam na koniec podpowiem, że to trzeba samemu ocenić ryzyko bo
    jak się położy drzwi to nieprzyklejone styropiany w środku mogą opaść
    na stronę od ziemi a cięgna mają chodzić pomiędzy styropianem.

    Lepiej przemyśleć strategię niż szturchać na oslep i naskrobać
    styropianu który zablokuje mechanizm.

    Wsadzałem kabel okrągły drut 3 x 2.5mm2 i wiazałem miedzią do ucha
    i miałem pilotowanie.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2023-09-24 21:27:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wisiały i pod spodem była szpara) - szybka akcja. Ale gdy już chciałem
    > założyć, to się zorientowałem że nie uniosę i nie naceluje ich

    Dlatego przydaje sie klocek drewniany i łyżka samochodowa, ja to nawet
    do zwykłych drzwi wewnętrznych używam, szkoda zdrowia na szarpanie się z
    drzwiami, a tak dzięki dźwigni naciskam nogą i lekko podnoszę drzwi jak
    chcę.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-09-25 00:39:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ueq2ak$944$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    > nawet do zwykłych drzwi wewnętrznych używam, szkoda zdrowia na
    > szarpanie się z drzwiami, a tak dzięki dźwigni naciskam nogą i

    albo siekiera na sznurku

    --
    Piter

    jebać fliperów pasożytów