  • 1. Data: 2010-05-04 09:36:18
    Temat: roleta zewnętrzna integro/intermo
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Zastanawiam się nad roletami zewnętrznymi w kontekście mostków termicznych
    powstających w skrzynkach nadstawnych.
    Najchętniej, w przypadku mojego nowo budowanego domu, zrezygnowałbym z tego
    rozwiązania a zastosował rolety tzw. intermo lub integro, które to eliminują
    w jakimś stopniu problem mostków term.

    Narysowałem schemat dla ściany dwuwarstwowej, tak to sobie wyobrażam :
    http://www.elipsa.info/_test/roleta_intermo.png

    Czy dobrze to narysowałem?
    Ramę okna trzeba będzie montować głębiej czyli cofnąć od brzegu porothermu -
    czy to nie będzie generować jakichś problemów?
    Czy takie rozwiązanie jest lepsze od skrzynek nadstawnych?
    Jak sądzicie?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-05-04 12:03:40
    Temat: Re: roleta zewnętrzna integro/intermo
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Narysowałem schemat dla ściany dwuwarstwowej, tak to sobie wyobrażam :
    > http://www.elipsa.info/_test/roleta_intermo.png
    >
    > Czy dobrze to narysowałem?

    Tak sie robi (tak, albo gorzej, bo te nadstawne to termicznie juz zupełna
    porazka). Mostek termiczny bedzie na pewno.
    Ja bede chciał je dac na styropianie, u ciebie jest 2cm, a u mnie min 5 albo
    lepiej ale i tak cała schowana w ociepleniu.. Sie zobaczy w praniu jak to
    wyjdzie :-)))

    b.

  • 3. Data: 2010-05-04 12:12:37
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > Ja bede chciał je dac na styropianie, u ciebie jest 2cm, a u mnie min 5
    > albo lepiej ale i tak cała schowana w ociepleniu.. Sie zobaczy w praniu

    Można dać grubiej ocieplenia między kasetą a nadprożem ale:
    - cofnie się mocniej rama okna
    - nadproże musi być mocniej wycięte.
    Na ile można tym "regulować" aby nie przedobrzyć?

    No chyba, że ocieplenie budynku większe niż 15cm.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2010-05-04 12:28:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No chyba, że ocieplenie budynku większe niż 15cm.

    I ta droga zamierzam iść ;-)

    b.

  • 5. Data: 2010-05-04 12:56:15
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    >
    > I ta droga zamierzam iść ;-)

    Narysowałem te 2 przypadki:
    http://www.elipsa.info/_test/roleta_intermo.png

    Przy ociepleniu budynku 20cm styro zostaje jednak przerwa pomiędzy kasetą
    rolety a ramą okienną :-/

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2010-05-04 13:21:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Narysowałem te 2 przypadki:
    > http://www.elipsa.info/_test/roleta_intermo.png

    nic nowego nie widać , link poprawny?

    > Przy ociepleniu budynku 20cm styro zostaje jednak przerwa pomiędzy kasetą
    > rolety a ramą okienną :-/

    "przerwa" w sensie styropian? to tak własnie zamierzam zrobić. Kaseta rolety
    ma sie całkowicie zmiescic w styropianie, w styropianie maja byc prowadnice.
    Ale jak mówiłem, jeszcze tego nie rozrysowałem, tylko w ta strone kombinuje.

    b.

  • 7. Data: 2010-05-04 13:48:50
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Tue, 4 May 2010 11:36:18 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > czy to nie będzie generować jakichś problemów?
    > Czy takie rozwiązanie jest lepsze od skrzynek nadstawnych?

    Montaż okien w licu ściany jest już pewnym kompromisem a Ty to pogarszasz.
    Im dalej przesuniesz okno od zewnętrznego lica ściany tym większy tworzysz
    mostek po obwodzie okna.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 8. Data: 2010-05-04 13:51:44
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > rolety ma sie całkowicie zmiescic w styropianie, w styropianie maja byc
    > prowadnice. Ale jak mówiłem, jeszcze tego nie rozrysowałem, tylko w ta

    Plik nie zmienił nazwy - są teraz 2 rysunki, jeden pod drugim. Możliwe, że
    wyskakuje Ci stary png z pamięci casch przeglądarki.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2010-05-04 13:53:11
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "trud" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Montaż okien w licu ściany jest już pewnym kompromisem a Ty to pogarszasz.
    > Im dalej przesuniesz okno od zewnętrznego lica ściany tym większy tworzysz
    > mostek po obwodzie okna.

    No tego się obawiam.
    Co w takim razie lepsze - roelty nadstawne czy intermo z cofnietym oknem?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2010-05-04 20:17:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > porothermu - czy to nie będzie generować jakichś problemów?
    > Czy takie rozwiązanie jest lepsze od skrzynek nadstawnych?

    Jesteś pewny, że takiej wielkości są te skrzynki? Ja mam rolety ze
    skrzynkami nadstawnymi i o ile pamiętam, na zwykłych oknach skrzynki mam
    16cm. Na balkonowych 20cm.

    --
    Bartek