  • 1. Data: 2011-03-05 09:53:46
    Temat: rosną pulsacje ciśnienia w czasie prcy kotła
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Od jakiegoś czasu widzę, jak na Junkersie 2F
    podczas pracy na CO rosną wahania ciśnienia.
    Coś jakby za mało było powietrza w naczynku
    przeponowym.
    Czy to naczunko można "dopompować"? Czy
    jeśli ciśnienie rośnie o pojad 1,5 atm (obieg zimny
    i grzanie) to naczynko do wymiany??
    Jest tylko jedno naczynko, to przy kotle.
    T.

  • 2. Data: 2011-03-05 10:26:28
    Temat: Re: rosną pulsacje ciśnienia w czasie prcy kotła
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli ciśnienie rośnie o pojad 1,5 atm (obieg zimny
    > i grzanie) to naczynko do wymiany??
    > Jest tylko jedno naczynko, to przy kotle.

    Ja juz musialem dopompowywac, po jakichs 5 latach. Na naczyniu powinienes
    miec napisane jakie ma byc cisnienie. Uzyl pompki z manometrem.

  • 3. Data: 2011-03-05 14:35:11
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    Dopompowanie.
    Ewentualnie wentyl do wymiany.

  • 4. Data: 2011-03-05 19:22:01
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "zapinio" <i...@z...pl> wrote in message
    > Dopompowanie.
    > Ewentualnie wentyl do wymiany.

    Panowie, panowie. Dopompować tak po prostu się nie da. Trzeba z naczynia
    najpierw wypuścić wodę i dopiero napełnić powietrzem do ciśnienia około
    1.5bar o ile nie jest inaczej ale po opukaniu go bedzie słychac czy jest
    puste.

  • 5. Data: 2011-03-05 19:59:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > naczynia najpierw wypuścić wodę i dopiero napełnić powietrzem do
    > ciśnienia około 1.5bar o ile nie jest inaczej ale po opukaniu go bedzie

    i wtedy też sie dowiemy czy przypadkiem nie pekła membrama, bo to też sie
    czasem zdarza :)

  • 6. Data: 2011-03-05 23:48:09
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > i wtedy też sie dowiemy czy przypadkiem nie pekła membrama, bo to też sie
    > czasem zdarza :)
    To się zwykle dzieje. Wymieniałem już 2 naczynia i oba sikały wodą przez
    wentyl. Po wykręceniu wentyla i odwróceniu do góry nogami leciała woda.

  • 7. Data: 2011-03-06 09:30:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > To się zwykle dzieje. Wymieniałem już 2 naczynia i oba sikały wodą
    > przez wentyl. Po wykręceniu wentyla i odwróceniu do góry nogami
    > leciała woda.

    biedaku...