  • 1. Data: 2011-03-03 14:59:00
    Temat: ścianka kolankowa czy wyższy wieniec
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam.

    Proszę o radę. Oryginalnie w projekcie nie mam ścianki kolanowej, a
    chciałbym nieco zwiększyć powierzchnię pokoi na poddaszu, więc
    wskazane byłoby zrobienie ścianki kolankowej. Jednak czy nie prościej
    i taniej byłoby po prostu zwiększyć wysokość wieńca?

    Sam wieniec wychodzi ok. 18cm do góry ponad poziom stropu, do tego
    jeszcze jest murłata ok. 15cm, więc podwyższenie wieńca o ok. 20cm w
    zasadzie wyczerpałoby postulat zwiększenia powierzchni użytkowej,
    szczególnie, że strop będzie miał 14cm grubości zamiast 24cm (teriva),
    czyli faktycznie zyskujemy 30cm na wysokości.

    Na podwyższenie wieńca zużyję dodatkowo ok. 1m3 betonu, więc koszt
    pomijalny. Czy nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań aby wykonać takie
    rozwiązanie? Czy ktoś tak robił?

    Rysunek poglądowy:
    http://img696.imageshack.us/img696/6442/wieniec.jpg

  • 2. Data: 2011-03-04 05:59:12
    Temat: Re: ścianka kolankowa czy wyższy wieniec
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
> [...]
    >
    > Na podwyższenie wieńca zużyję dodatkowo ok. 1m3 betonu, więc koszt
    > pomijalny. Czy nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań aby wykonać takie

    nie ma tylko musisz go imho dozbroić górą