  • 1. Data: 2016-10-10 16:16:22
    Temat: styropian do ocieplenia starego domu
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    podczas wczorajszej rozmowy przy piwie temat zszedl na domy, ogrzewanie,
    ogrody , stodoly itp.
    No i towarzysz picia powiedzial, ze ma stary dom z lat 60 i ten dom nie jest
    ocieplony.
    Jakis fachman powiedzial mu, ze takich starych domow , murowanych nie
    powinno ocieplac sie styropianem bo bedzie termos.
    Nalezy ocieplic poddasze, wymienic okna i tak zostawic.
    Faktycznie, kiedys bylem w takim domu owczesnej kolezanki i ona miala stary
    dom murowany ocieplony styropianem. Pamietam, ze w tym domu bylo parno,
    zapach byl stechlizny. Byl porządek w tym domu a nie jakis syf na kolkach
    wiec ten efekt powodowal styropian.

    Co o tym sadzicie? Jesli faktycznie tak jest to czym ocieplic sciany starego
    , murowanego domu? Czy faktycznie ocieplic dobrze poddasze i po prostu
    uzywac?
    Towarzysz picia, z poczatku tego posta, mowi, ze wrzuca do pieca 3 lopaty
    wegla dwa razy dziennie i obecnie mu to wystarczy na 100 metrach.

  • 2. Data: 2016-10-10 16:18:23
    Temat: Re: styropian do ocieplenia starego domu
    Od: masti <g...@t...hell>

    doktorek wrote:

> [...]
    > dom murowany ocieplony styropianem. Pamietam, ze w tym domu bylo parno,
    > zapach byl stechlizny. Byl porządek w tym domu a nie jakis syf na kolkach

    zapach stęchlizny to raczej z braku wentylacji. Może izolując
    pozasłaniali kratki wentylacyjne?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2016-10-10 16:23:39
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2016-10-10 o 16:18, masti pisze:

    > zapach stęchlizny to raczej z braku wentylacji. Może izolując
    > pozasłaniali kratki wentylacyjne?

    Do tego wymiana okien na szczelne i bez nawiewników (bo po co? żeby
    zimnym wiało?) wiec wentylacja grawitacyjna zupełnie przestaje działać
    i mamy przypis na grzyba.

    --
    Gregorius

  • 4. Data: 2016-10-10 16:26:05
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    wtedy nie zwrocilem uwagi na kratki, bo kompletnie nie mialem pojecia o
    takich rzeczach. Teraz juz do kolezanki nie mam dostepu ... :)

  • 5. Data: 2016-10-10 19:06:21
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 października 2016 16:16:24 UTC+2 użytkownik doktorek napisał:
> [...]
    > Towarzysz picia, z poczatku tego posta, mowi, ze wrzuca do pieca 3 lopaty
    > wegla dwa razy dziennie i obecnie mu to wystarczy na 100 metrach.

    Nie wietrzy to ma parno.
    Ale to niekoniecznie wina wentylacji.
    Może być tak że jak gotuja to nie wietrzą I tak sie wilgoc utrzymuje.

    Jak ocieplony dobrze to dokładac do pieca nie trzeba.

    Stare domy bez problemu można ocieplać.

  • 6. Data: 2016-10-10 20:40:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > Jakis fachman powiedzial mu, ze takich starych domow , murowanych nie
    > powinno ocieplac sie styropianem bo bedzie termos.

    brednie

> [...]
    > dom murowany ocieplony styropianem. Pamietam, ze w tym domu bylo parno,
    > zapach byl stechlizny. Byl porządek w tym domu a nie jakis syf na kolkach

    nie styropian a brak wentylacji, byc moze wygenerowany poprzez wymiane okien na
    szczelne.

    b.

  • 7. Data: 2016-10-11 10:03:31
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > wtedy nie zwrocilem uwagi na kratki, bo kompletnie nie mialem pojecia o
    > takich rzeczach. Teraz juz do kolezanki nie mam dostepu ... :)
    Nie musisz szukać koleżanki...
    Najczęściej w starych (no, do lat 90 tych)domach wentylacja była tylko w kuchni-
    na wsiach nie zawsze. .Nawet tam, gdzie były piece, wentylacja też nie zawsze
    była.Wymiana powietrza odbywała się głównie przez nieszczelne okna. Dlatego, gdy
    zaczęto wymieniać je na plastyki, nagle okazywało się, że wchodzi na nie para, a
    w kuchni/piecu gorzej się pali.Znam wypadki, że (tam wentylacja była)przy
    włączonym piecu dym wchodził do kuchni. Własnie wentylację, nad dachem.
    Po prostu- cegła była droga, było jej mało.I świadomość- tej nie ma do
    dziś.Nawet różniste magistry w swoich domkach na wsi -też wentylację nie zawsze
    mają.
    pozdro.abomito

  • 8. Data: 2016-10-11 10:41:28
    Od: abomito <a...@w...pl>

    A wracając do magistrów:
    Byłam niedawno u jednego (tu był akurat profesor).Kupił sobie stary, murowany
    dom na wsi.Nawet ładnie go wyremontował,łazienkę zrobił,różne takie
    bajery..Kuchnia węglona robi za dekorację, gazu cię boi.Więc kuchenka na
    prąd,zresztą indukcyjna, bo teką ma w mieście.A tu instalacja -wszystko na
    jednym odwodzie, zresztą 1,5 w szmacie.Trza pruć, kafelki tyż...
    Zwróciłem uwagę na wentylację,bo budynek był długo nieużywany i trochę było czuć
    stęchliznę - po remoncie.(to w/g właściciela.Moim: tam nie szło spać-a
    musiałem.)
    Więc: pod podłogą była wentylacja,na deskach panele.Dalej nic, nawet w
    kuchni.Zaproponowałem -bo instalacje trzeba zmienić-wentylacje mechaniczną.Strop
    betonowy, ocieplany sianem.
    Właściciel zrobił inaczej: się obraził. Można? Można!
    Pozdro

  • 9. Data: 2016-10-11 14:35:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.10.2016 o 16:16, doktorek pisze:
> [...]
    > Jakis fachman powiedzial mu, ze takich starych domow , murowanych nie
    > powinno ocieplac sie styropianem bo bedzie termos.
    Za dużo wypił.
    Jak najbardziej należy chałupę ocieplić, a styropian jest tu
    najprostszym rozwiązaniem. No i sprawdzić wentylację, o czym już Koledzy
    pisali.
    Jacek

  • 10. Data: 2016-10-11 15:23:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-10-11 o 14:35, Jacek pisze:
    > Za dużo wypił.
    > Jak najbardziej należy chałupę ocieplić, a styropian jest tu
    > najprostszym rozwiązaniem. No i sprawdzić wentylację, o czym już Koledzy
    > pisali.

    Ja znam jeden przypadek, gdzie z badań kamerą termowizyjną wyszło, że
    ocieplanie nie ma totalnie sensu ekonomicznego. Willa przedwojenna,
    ściany zewnętrzne budowane metodą ściana-pustka powietrzna-ściana.
    Kolega pierwotnie nawet planował, żeby w tą pustkę wdmuchać np.
    styropian czy celulozę, bo nie wtedy by elewacji nowej nie musiał robić,
    jak przy ocieplaniu styro na zewnątrz. Ale w międzyczasie przyszli z
    kamerą i wyszło, że on wcale nie ma jakichś szczególnie dużych strat na
    tych murach i po przeliczeniu wyszło, że mu się ocieplenie przez
    najbliższe 30 lat nie zwróci...

    Pzdr
    --
    /__/_* /