  • 1. Data: 2016-10-08 21:52:36
    Temat: Domek letniskowy. Ocieplanie podłogi?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Buduje sobie domek letniskowy 35m2.
    Konstrukcja szkieletowa na bloczkach betonowych.
    Zastanawiam się, czy na grunt, pod podłogę z OSB nie wrzucić granulatu
    styropianu.
    Ma to sens, czy też sobie odpuścić?
    Domek wykorzystywany będzie od późnej wiosny, do wczesnej jesieni.
    Ogrzewania nie planuję.

  • 2. Data: 2016-10-08 22:00:37
    Temat: Re: Domek letniskowy. Ocieplanie podłogi?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Baczek Buduje sobie domek letniskowy 35m2:

> [...]
    > granulatu styropianu.
    > Ma to sens, czy też sobie odpuścić?
    > Domek wykorzystywany będzie od późnej wiosny, do wczesnej jesieni.

    W praktyce ten styropian niewiele zmieni, a w teorii pogorszy
    warunki przy wykorzystaniu w opisany sposób. Pod koniec sezonu
    odetnie dom od ciepła zakumulowanego w ziemi. A na wiosnę nie
    da oszczędności w ogrzewaniu, którego nie będzie.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-10-09 09:56:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 października 2016 21:52:45 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    > styropianu.
    > Ma to sens, czy też sobie odpuścić?
    > Domek wykorzystywany będzie od późnej wiosny, do wczesnej jesieni.

    podoga nad gruntem? to nie wolno utrudniać wentylacji pod konstrukcją podłogi. Jesli
    izolacja to jako warstwa samej podłogi.

    b.

  • 4. Data: 2016-10-09 10:54:11
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    >A na wiosnę nie da oszczędności w ogrzewaniu, którego nie będzie.

    Skąd wiesz, że w tym domku ma nie być okien?

  • 5. Data: 2016-10-09 14:15:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost tak sobie napisał:

    > Skąd wiesz, że w tym domku ma nie być okien?

    Na temat okien w planach budynku rzecz jasna nie wiem wiele, choć
    mam jakies swoje podejrzenia co do ich istnienia. Nie wiem też nic
    na temat powrotu do dwnych pomysłów podatku od okien (choć dobra
    zmiana zawsze może zaskoczyć) -- zatem oszczędności tak czy inaczej
    nie będzie. Wiem natomiast, że każde odizolowanie domu od "wiecznej
    zmarzliny" pod nim, przeszkadza pierwszym wiosennym promykom słońca
    w przywróceniu budce letniej kondycji. Owszem, zajść tam za dnia
    jest miło, ale śpi się tam wciąż marnie.

    Jarek

    --
    A poza tym, nic na działkach się nie dzieje,
    Co niedziela działkowiczów barwny tłum

  • 6. Data: 2016-10-09 20:17:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-08 o 21:52, Baczek pisze:
> [...]
    > styropianu.
    > Ma to sens, czy też sobie odpuścić?
    > Domek wykorzystywany będzie od późnej wiosny, do wczesnej jesieni.
    Jeśli podłoga z OSB to pod spodem chyba powinna być jakaś przestrzeń do
    wentylacji? Zastanów się, czy za jakiś czas nie będziesz chciał domku
    jednak docieplić, wstawić jakieś ogrzewanie i wykorzystywać także późną
    jesienią, wczesną wiosną, a może nawet zimą. Niby OSB zawsze można
    zerwać i jakieś lepsze ocieplenie dać, ale to zawsze mniej upierdliwa
    sprawa na etapie budowy.

    Maciek

  • 7. Data: 2016-10-09 22:01:12
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    Ghost tak sobie napisał:

    >Na temat okien w planach budynku rzecz jasna nie wiem wiele

    Czytaj więc powoli: okna stanowią źródło ogrzewania, zwłaszcza w słoneczny
    dzień. Jest tego ogrzewania na tyle dużo, że każda sensowna kalkulacja
    energetyczna musi je uwzględniać.

  • 8. Data: 2016-10-09 22:20:25
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-09 o 20:17, Maciek pisze:
> [...]
    > jesienią, wczesną wiosną, a może nawet zimą. Niby OSB zawsze można
    > zerwać i jakieś lepsze ocieplenie dać, ale to zawsze mniej upierdliwa

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    Ten domek ma być typowo na wakacyjne wyjazdy. Działka na tyle duża, że
    docelowo powstanie drugi, większy i cieplejszy, a ten pod wynajem pójdzie.

  • 9. Data: 2016-10-09 23:38:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost bardzo powoli pisze:

    > Czytaj więc powoli: okna stanowią źródło ogrzewania, zwłaszcza
    > w słoneczny dzień. Jest tego ogrzewania na tyle dużo, że każda
    > sensowna kalkulacja energetyczna musi je uwzględniać.

    Rzadko kto robi "kalkulacje energetyczne", by na ich podstawie podjąć
    decyzję: robimy w chacie okna, czy nie. Mało to sensowne. Niektórzy
    jednak mogą się zastanawiać: sypnąć styropian pod podłogę, czy sobie
    darować. Ja wiem, że nie wszyscy swobodnie poruszają się pośród
    kelwinów, dżuli i watów. A jeśli nawet znają szkolne wzory, to nie
    zawsze wyobraźni im staje, by je do praktyczneych sytuacji przyłożyć.
    Ci mogą sobie zapamiętać zasadę, od której rzadko są wyjątki. W naszych
    warunkach geograficznych, dom bez ogrzewania tym lepiej będzie spełniał
    swoje zadanie, im większą będzie miał pojemność cieplną. Albo ściślej
    przytuli się to czegoś, co taką pojemnością dysponuje, na przykład do
    Matki Ziemi. Sorry, taki mamy klimat.

    Jarek

    --
    Wolno bardzo do mnie mów, kochana,
    Słodko bardzo do mnie mów, kochana,

  • 10. Data: 2016-10-10 00:48:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja bym nasypal ale nie granulatu. Wypatrzyl bym jakis blok co go ocieplaja. Oni
    odpady musza utylizowac i za to placa. Jak uslyszeli ze chce im dac 5 dych za pelnego
    mastera odpadow to niezadowoleni nie byli. Wrzucisz w dziure wieksze kawalki i dasz
    dzieciom po nich poskakac. Za dwie godziny bedzie granulat jak sie patrzy. Mialkiego
    granulatu nie potrzeba duzo jak beda wieksze kawalki. Tyle go potrzeba zeby szpary
    pomiedzy wiekszymi kawalkami wypelnil.