  • 11. Data: 2016-10-10 06:31:44
    Temat: Re: Domek letniskowy. Ocieplanie podłogi?
    Od: cef <c...@i...pl>

    >W naszych
    > warunkach geograficznych, dom bez ogrzewania tym lepiej będzie spełniał
    > swoje zadanie, im większą będzie miał pojemność cieplną. Albo ściślej
    > przytuli się to czegoś, co taką pojemnością dysponuje, na przykład do
    > Matki Ziemi. Sorry, taki mamy klimat.

    Dlaczego zatem w naszych warunkach geograficznych
    większość domków kempingowych jest izolowana od
    Matki Ziemi? Stoją one na nóżkach czy betonowych
    podporach po bokach a izolatorem jest powietrze.

  • 12. Data: 2016-10-10 08:43:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    cef pyta:

    > Dlaczego zatem w naszych warunkach geograficznych
    > większość domków kempingowych jest izolowana od
    > Matki Ziemi? Stoją one na nóżkach czy betonowych
    > podporach po bokach a izolatorem jest powietrze.

    Bo tak jest łatwiej, przywożone są w całości, stawiane na jakichś
    betonowych klockach, i nikt się nad tym nie zastanwaia. Bo nie ma
    też potrzeby wydłużania sezonu, skoro poza letnimi wakacjami i tak
    niewielu jest chętnych, by w nich mieszkać. Ale poza większością
    jest jeszcze mniejszość.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-10-10 09:29:26
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    Ghost bardzo powoli pisze:

    >Rzadko kto robi "kalkulacje energetyczne"

    To jest znaczenia dla faktu, że ogrzewanie jest.

  • 14. Data: 2016-10-10 09:30:50
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    pl...

    l...

    Ghost bardzo powoli pisze:

    >To jest znaczenia dla faktu, że ogrzewanie jest.

    *bez znaczenia

  • 15. Data: 2016-10-10 11:29:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost napisał:

    > *bez znaczenia

    A, teraz do mie dotarło, że mam przed sobą Wyznawcę Bytów Idealnych.
    Takiego, dla którego "dom bez ogrzewania", to tylko taki idealnie
    sferyczny, zawieszony w próżni o promieniowaniu tła na poziomie 0K.
    Pozdrowienia dla pana Korwina.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-10-10 13:13:47
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    Ghost napisał:

    >A, teraz do mie dotarło, że mam przed sobą Wyznawcę Bytów Idealnych.

    Też bez znaczenia, kto przed tobą aktualnie stoi/siedzi/leży/kuca*

  • 17. Data: 2016-10-10 14:03:02
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > też potrzeby wydłużania sezonu, skoro poza letnimi wakacjami i tak
    > niewielu jest chętnych, by w nich mieszkać. Ale poza większością

    Rozumiem, ale nie przekonuje mnie takie tłumaczenie.

  • 18. Data: 2016-10-10 14:45:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    cef napisał:

    > Rozumiem, ale nie przekonuje mnie takie tłumaczenie.

    Czyli wszystko w jak najlepszym porządku! Rozumienie, to rzecz
    obiektywna -- potrzeba do tego rozumu, a gdy go komuś nie staje,
    to nie ma na to rady. Przekonania są subiektywne, każdy ma do nich
    prawo, wszystkie są równouprawnine.

    Przykładem nieogrzewanego domu o wydłużonym sezonie użyteczności jest
    ziemianka. W niej można nawet cały rok. Całkowitym przeciwieństwem
    ziemianki jest namiot, w dodatku taki, co stoi na pomoście z desek.
    Między jednym a drugim jest ogromne pole adaptacyjne, z którego
    warto skorzystać, nawet jeśl ktoś nie jest przekonany do ziemianek
    (ziemian, czy ziemiaństwa w ogóle).

    Jarek

    --
    Nie liczymy, trudna rada też z kolegą,
    by na Marsa via sputnik się ten tego.

  • 19. Data: 2016-10-10 17:11:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Przykładem nieogrzewanego domu o wydłużonym sezonie użyteczności jest
    > ziemianka. W niej można nawet cały rok.

    I kiedy korzysta się w niej z ciepłoty Matki Ziemi?

    Całkowitym przeciwieństwem
    > ziemianki jest namiot, w dodatku taki, co stoi na pomoście z desek.

    A używasz jakiejś karimaty tudzież materaca w namiocie czy kładziesz
    się w śpiworze bezpośrednio na podłodze (powiedzmy, że latem)

    > Między jednym a drugim jest ogromne pole adaptacyjne, z którego
    > warto skorzystać, nawet jeśl ktoś nie jest przekonany do ziemianek

    Nie żebym miał jakąś całkiem odmienną koncepcję wytłumaczenia tej
    być może chwilowej niechęci do braku izolacji, ale jednak moje
    doświadczenia
    są sprzeczne z tym co proponujesz.

  • 20. Data: 2016-10-10 18:00:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    cef napisał:

    > I kiedy korzysta się w niej z ciepłoty Matki Ziemi?

    W zimie przede wszystkiem. Jest w niej dodatnia temperatura, nawet
    w czasie mrozów. W lecie za to chłód daje, można choćby kwaśne mleko
    trzymać.

    > A używasz jakiejś karimaty tudzież materaca w namiocie czy kładziesz
    > się w śpiworze bezpośrednio na podłodze (powiedzmy, że latem)

    No więc ja mam taką idee (może z gruntu niesłuszną), że w domu
    dobrze jest kłaść się do łóżka bez puchowego śpiwora i puchowej
    kurtki. To, że w ogóle chcę mieć tam łóźko, a nie zalegać na
    karimacie, też proszę traktować jako moja fanaberyę. Jak będę
    chciał nocować w namiocie, to sobie rozbiję namiot. I karimatę
    nawet do niego przytargam.

    > Nie żebym miał jakąś całkiem odmienną koncepcję wytłumaczenia tej
    > być może chwilowej niechęci do braku izolacji, ale jednak moje
    > doświadczenia są sprzeczne z tym co proponujesz.

    O, znów musze powiedzieć: to mi się podoba! Czekam więc na opis
    tych doświadczeń, jak ta izolacja od gruntu pomaga w nieogrzewanym
    domu, w których okresach roku jest lepiej niż bez izolacji.

    --
    Jarek