  • 1. Data: 2016-10-11 09:43:14
    Temat: podłogówka odległosć rozdzielacza od PC
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    zabieram się za rozrysowanie pętli podłogówki.
    Problem w tym, że pomieszczeni kotłowni jest w samym rogu domu a samo dom jest długi
    i wąski - od kotłowni w linie prostej do sypialni jest 13m.
    .
    Jaka maksymalnie może być odległość rozdzielacza od żródła ciepła (w moim przypadku
    pompy PW)??

    Gdzie najlepiej dać rozdzielacz:
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIaUdIZl
    VQNmkzTWc
    (może być w spiżarce - pomieszczenie 1,06??)

    Planuje pętle po 66m (rozstaw 10cm w łazience, 15cm w reszcie). Chce dać gęściej by
    grzać niższą temperaturą a pętle nie za długie by się mocno woda nie wychładzała.

    uciu

  • 2. Data: 2016-10-11 15:08:46
    Temat: Re: podłogówka odległosć rozdzielacza od PC
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 października 2016 09:43:20 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Gdzie najlepiej dać rozdzielacz:
    > https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIaUdIZl
    VQNmkzTWc

    Długość tych rur nie jest krytyczna - woda płynie dosyć wolno, a rury można ocieplić.
    Rozdzielacz dałbym na ścianie w korytarzu za TV - w centrum domu (łatwiej dać pętle
    równej długości). No i korytarz można łatwo wykorzystać na "dojścia".

  • 3. Data: 2016-10-11 16:44:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-11 15:08, Krzysztof Garus wrote:
    > Rozdzielacz dałbym na ścianie w korytarzu za TV

    Ten "rozdzielacz" zapewne zawiera w sobie mieszacz i pompe. W tej
    sytuacji tylko sygnalizuje tylko że pompa paracuje co prawda cicho, ale
    w nocy nic ciche nie jest.

  • 4. Data: 2016-10-12 02:43:13
    Od: KS <b...@b...pl>

    > Ten "rozdzielacz" zapewne zawiera w sobie mieszacz i pompe. W tej
    > sytuacji tylko sygnalizuje tylko że pompa paracuje co prawda cicho, ale
    > w nocy nic ciche nie jest.

    Przy PC mieszacz nie ma sensu a nawet jest szkodliwy.
    To co da pompa da trzeba wpuszczać w podłogę.
    Oczywiście przy założeniu że PC prawidłowo dobrana.

    K.S.

  • 5. Data: 2016-10-12 02:45:21
    Od: KS <b...@b...pl>

    W dniu 2016-10-12 o 02:43, KS pisze:

    > Przy PC mieszacz nie ma sensu a nawet jest szkodliwy.
    > To co da pompa da trzeba wpuszczać w podłogę.
    > Oczywiście przy założeniu że PC prawidłowo dobrana.
    >
    > K.S.

    Pompę obiegową można dać przy PC.
    K.S.

  • 6. Data: 2016-10-12 10:36:52
    Od: uciu <a...@g...com>

    tak to sobie rozkminiłem zakładając ze rozdzielnia bedzie w pomieszczeniu koło
    łazienki:

    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIdXdBVW
    RfcDMycnM

    Martwi mnie tylko kotłownia i garaz. NIe che tam mocno grzać - tak do 8stopni
    wystarczy i nie wiem czy pętka 66m tam wystarczy.
    W kotłowni, przy założeniu rozstaw co 20cm wychodzi mi około 16m rur a do garazu (tam
    ma być ściana grzejna) pójdzie reszta czyli ok 50m Tylko czy te 50m wystarczy na
    garaz 36m2. Trzeba to poprzeliczać:-/

    uciu

  • 7. Data: 2016-10-12 11:15:23
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 12 października 2016 10:36:53 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    (tam ma być ściana grzejna) pójdzie reszta czyli ok 50m Tylko czy te 50m wystarczy na

    W kotłowni masz "ciepłe" ściany od domu. Ja bym tam puścił kilka mb rury tylko, która
    by dalej szła na garaż.

  • 8. Data: 2016-10-12 19:07:48
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    (tam ma być ściana grzejna) pójdzie reszta czyli ok 50m Tylko czy te 50m wystarczy na

    A po kiego garaż grzać chcesz?

  • 9. Data: 2016-10-12 21:21:49
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 12 października 2016 19:07:53 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > A po kiego garaż grzać chcesz?

    Ja nie chce. To 'uciu' chce :D

  • 10. Data: 2016-10-12 21:43:47
    Od: Kris <k...@g...com>