  • 1. Data: 2011-08-26 10:37:13
    Temat: tynk mineralny a na to farba silikonowa?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Sam tynk mineralny kolorowy + na to docelowy kolor farby silikonowej
    wyjdzie znacznie taniej, niz tynk silikonowy, tak proponuje mi ekipa

    czy mozle lepiej zaplacic odrazu za tynk silikonowy?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-08-26 10:40:18
    Temat: Re: tynk mineralny a na to farba silikonowa?
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sam tynk mineralny kolorowy + na to docelowy kolor farby silikonowej
    > wyjdzie znacznie taniej, niz tynk silikonowy, tak proponuje mi ekipa
    >
    > czy mozle lepiej zaplacic odrazu za tynk silikonowy?

    każde najmniejsze rysnięcie i bedzie białe wystawało - silikonowy jest
    barwiony w masie i nawet ziarno w środku jest zabarwione - nie widać tak
    rys.
    mineralny nie jest tak elastyczny i kazde wgniecenie = pęknięcia.

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 3. Data: 2011-08-26 11:36:45
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > rys.
    > mineralny nie jest tak elastyczny i kazde wgniecenie = pęknięcia.

    zaproponowal podklad mineralnym zrobić w podobnym kolorze

  • 4. Data: 2011-08-26 11:46:45
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > zaproponowal podklad mineralnym zrobić w podobnym kolorze

    A pęknięcia powierzchni pod naciskiem ??

    Coś zaproponował ;) ??

    Ogólnie to mineralny nadaje się do malowania po około miesiącu od
    położenia - do niedawna Atlas miał farbę co teoretycznie można malowac po
    2 - 3 dniach, ale powinno byc około miesiąca od położenia do malowania
    mineralnego tynku

  • 5. Data: 2011-08-26 12:35:15
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > położenia - do niedawna Atlas miał farbę co teoretycznie można malowac po
    > 2 - 3 dniach, ale powinno byc około miesiąca od położenia do malowania

    chyba nie ma co kombinowac
    a po prostu kupic silikonowy albo akrylowy, albo silikonowo silikatowy,
    ten ostatni od silikonowego czym się rózni?

    zastanawiam się czy warto dokladac
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-08-26 12:40:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >co teoretycznie można malowac po 2 - 3 dniach, ale powinno byc około
    >miesiąca od położenia do malowania mineralnego tynku

    Ja mam właśnie tynk mineralny atlasa SNmal- + na to farba silikonowa Atlasa.
    Stosunkowo tania opcja, ja jestem zadowolony, nie widzę żadnych wad.
    Ten SNmal to twarde diabelstwo. Mam tez to wewnątrz domu na korytarzu i
    klatce schodowej, jest naprawdę twarde.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 7. Data: 2011-08-26 13:29:53
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > chyba nie ma co kombinowac
    > a po prostu kupic silikonowy albo akrylowy, albo silikonowo silikatowy,
    > ten ostatni od silikonowego czym się rózni?
    >
    > zastanawiam się czy warto dokladac

    Jak na styropian to osobiście polecam Akryl - najtańszy z gotowych - a
    najmocniejszy.

    inne mają hiper właściwości samo-czyszczaco oddychające ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

    P.S.Ostatnio dużo robimy na silikonowo-silikatowym Ceresita - wiadro do
    zdobycia bez większego problemu za 140 zł.

  • 8. Data: 2011-08-26 14:15:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j3874j$jml$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > P.S.Ostatnio dużo robimy na silikonowo-silikatowym Ceresita - wiadro do
    > zdobycia bez większego problemu za 140 zł.

    scian elewacyjnych mam 230m2

    akryl z ceresita wycenili mi na 3000zł

    a ceresit silikatowo silikonowy - 3500zł
    a jeszcze jakis nowy super extra silikowno costam nie pamiętam co 3700zł

    wykonawca chce mi wcisnac webera
    bo mu sie dobrze go obrabia i mowi ze jest najlepszy, ale ponoc znacznie
    droższy
    ceny mi jeszcze nie podał.

    z akrylu tez splywa dobrze woda? dom jest w takim miejscu, ze strasznie
    zawiewa na boki przy deszczach, nawet pod podbitkę wchodzi i słabo
    nasłoneczniona jedna ściana,
    dlatego wole dolozyc, byle zielony sie nie zrobił, pytanie czy nie wystarczy
    akryl?

    Moja ekipa zawsze robi mineralny na to silikonowa farba z webera ciekawe czy
    faktycznie wyjdzie taniej

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-08-26 14:57:01
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > scian elewacyjnych mam 230m2
    >
    > akryl z ceresita wycenili mi na 3000zł
    >
    > a ceresit silikatowo silikonowy - 3500zł
    > a jeszcze jakis nowy super extra silikowno costam nie pamiętam co 3700zł

    Ziarno 2 mm ??

    większość robimy teraz z 1,5 mm - ludzie odchodza od grubego ziarna - no i z
    wiadra wyjdzie 10 m2 :)

    > wykonawca chce mi wcisnac webera
    > bo mu sie dobrze go obrabia i mowi ze jest najlepszy, ale ponoc znacznie
    > droższy
    > ceny mi jeszcze nie podał.

    > z akrylu tez splywa dobrze woda?

    Akryl nie przepuszcza wody - ładnie spływa

> [...]
    > nawet pod podbitkę wchodzi i słabo nasłoneczniona jedna ściana,
    > dlatego wole dolozyc, byle zielony sie nie zrobił, pytanie czy nie

    nie pamiętam ale jeśli nie ma w standardzie, to do kazdego tynku mozna
    domówić dodatek zeby mech nie rósł....

  • 10. Data: 2011-08-26 20:35:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sam tynk mineralny kolorowy + na to docelowy kolor farby silikonowej
    > wyjdzie znacznie taniej, niz tynk silikonowy, tak proponuje mi ekipa

    Znaczy się, że za położenie tynku mineralnego + pomalowanie ekipa weźmie
    tyle samo co za położenie samego tynku silikonwego? :-)