  • 1. Data: 2014-07-18 23:33:44
    Temat: walka z wełnowcami
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Wełnowce dopadły moją jabłonkę i być może dopadną następne.
    Doczytałam się, że można je zwalczać roztworem 1:1 woda :denaturat.
    Ale te wskazówki dotyczyły kwiatów.
    Czy ktoś z Was stosował taką mieszaninę do drzew owocowych, z owocami na
    gałęziach?

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-07-18 23:50:08
    Temat: Re: walka z wełnowcami
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > Ale te wskazówki dotyczyły kwiatów.
    > Czy ktoś z Was stosował taką mieszaninę do drzew owocowych,

    "Kwiat jabłoni" plus denaturat -- taka mieszanka bywa stosowana,
    ale wątpię, by fachowcy w tych sprawach tutaj zaglądali.

    Jarek

    --
    Sprawa wymaga wypicia dwóch browców.
    Nie ma? Nie! Co to dla fachowców.

  • 3. Data: 2014-07-19 00:28:17
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > "Kwiat jabłoni" plus denaturat -- taka mieszanka bywa stosowana,
    > ale wątpię, by fachowcy w tych sprawach tutaj zaglądali.
    >
    > Jarek

    "Kwiat jabłoni" - czyli co?

    Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 4. Data: 2014-07-19 00:46:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > "Kwiat jabłoni" - czyli co?

    http://www.winka.net/wino/tagi/kwiat-jabloni.html

    Jarek

    --
    Pijmy tanie wino, zatrzymajmy czas
    zaśpiewajmy stare pieśni

  • 5. Data: 2014-07-19 08:26:51
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    > http://www.winka.net/wino/tagi/kwiat-jabloni.html

    Jest jeszcze kilka osób, dla których czasem zaglądam w mroki zdurniałego
    usenetu. Np. Ty.
    I wciąż dowiaduję się całkiem nowych rzeczy.
    Kwiat jabłoni.
    Pięknie.

    Ps. Wełnowce zbierałam ręcznie, ile zdołałam, a później jakiś środek
    chemiczny, nie pamiętam nazwy, w sklepach jest tego trochę. Ale nie
    dotyczyło drzew owocowych, więc sposób alkoholowy pewnie jest bardziej
    bezpieczny dla przyszłych jabłek.
    --
    B.

  • 6. Data: 2014-07-19 09:36:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-07-18 23:33, Krycha pisze:
> [...]
    > Ale te wskazówki dotyczyły kwiatów.
    > Czy ktoś z Was stosował taką mieszaninę do drzew owocowych, z owocami na

    Zaraz kolega collie napisze, że jesteś barbarzyńca ze wsi. Trzeba polubić :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2014-07-19 14:14:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Basia napisała:

    > Jest jeszcze kilka osób, dla których czasem zaglądam w mroki
    > zdurniałego usenetu. Np. Ty.

    Czasem coś napiszę. Póki jest jeszcze choć kilka osób, dla których
    warto, to warto.

    > I wciąż dowiaduję się całkiem nowych rzeczy.
    > Kwiat jabłoni.
    > Pięknie.

    "Kwiat jabłoni" znam od dawna. Widywałem. Ale strona ta opisuje
    w sumie 2923 marki, z których ogromna większość była mi całkiem
    nieznana. Z przyglądania się tej dziedzinie twórczości płynie wiele
    pożytku. To tak jak zaglądanie do useneteu, też daje wiedzę o...
    chyba najlepiej będzie powiedzieć, że o nas. Po prostu o nas.

    Ale wróćmy do chłodnej piwniczki. Tu jest wszystko dla każdego,
    nikt nie powinien wyjść stąd nieukontentowany. Dla jednych jest
    "Alpaga bramowa", dla innych znajdzie się "Gabinetowe". A ci o
    gustach specyficznych mają do wyboru całą serię XXL -- Cytrynowe,
    Malinowe, Wiśniowe (a także O Smaku Wiśni) i kilka innych.

> [...]
    > chemiczny, nie pamiętam nazwy, w sklepach jest tego trochę. Ale nie
    > dotyczyło drzew owocowych, więc sposób alkoholowy pewnie jest bardziej

    Tylko ta proporcja "pół na pół" jakaś taka prostacka. Dymitri Mendelejew,
    zanim opisał okresowy układ pierwiastków, obronił rozprawę doktorską.
    Na temat bliższy życiu, niż to, z czym go dzisiaj kojarzy cały świat.
    Dymitri Iwanowicz dowiódł metodami naukowymi, że optymalnym stężeniem
    jest 38% objętościowo w temperaturze 15°C.

    Jarek

    PS
    A gdyby tak kolejność odwrócić? Najpierw ugościć, a gdy wełnowce będą
    pijane jak koty, wyłapać je co do jednego.

    --
    gdy nie możesz usnąć wyobraź sobie śnieg
    białe mgły nad rzeką, kwiat wiśni

  • 8. Data: 2014-07-19 15:28:05
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2014-07-19 14:14, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
    > A gdyby tak kolejność odwrócić? Najpierw ugościć, a gdy wełnowce będą
    > pijane jak koty, wyłapać je co do jednego.

    Lepiej dać do spróbowania, a na resztę zaprosić do wnętrza... butelki.

  • 9. Data: 2014-07-19 16:50:19
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    > "Kwiat jabłoni" znam od dawna. Widywałem.

    "Kwiat jabłoni" kojarzy mi się z jakimś szamponem, czy też pachnidłem do
    wanny obecnym w handlu w latach przełomu ustrojowego, a produkowanym
    przez firmę polonijną, nie pomnę, jaką. Było też Zielone jabłuszko,
    trącące zajzajerem, zamiast jabłuszkiem.

> [...]
    > pożytku. To tak jak zaglądanie do useneteu, też daje wiedzę o...
    > chyba najlepiej będzie powiedzieć, że o nas. Po prostu o nas.

    Zastanawiam się, czy zbyt pilne zgłębianie tych nauk jest warte naszego
    czasu. Tym bardziej, że wnioski z nich nie płyną nazbyt optymistyczne, w
    jednym i drugim aspekcie zresztą.

    > A gdyby tak kolejność odwrócić? Najpierw ugościć, a gdy wełnowce będą
    > pijane jak koty, wyłapać je co do jednego.

    Pijane jak koty?
    To też coś nowego.
    Koty w sensie: młódź?
    Koty futrzaste widziałam jak pijane po narkozie, ale chyba nie o tym
    piszesz.
    --
    B.

  • 10. Data: 2014-07-19 16:51:37
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    W dniu 2014-07-19 15:28, Qrczak pisze:

    > Lepiej dać do spróbowania, a na resztę zaprosić do wnętrza... butelki.

    JAk spowodować, by przyjęły zaproszenie?
    --
    B.