  • 1. Data: 2014-07-13 07:25:41
    Temat: Nasiona truskawek...
    Od: SJS <s...@p...pl>

    ... może sadzonki?
    A nie - własnie nasiona i to już kiełkują
    https://lh6.googleusercontent.com/-4XzaQq_iIYw/U8IXe
    PUgZvI/AAAAAAAAf_Q/BWKrP4-CTUg/w1219-h685-no/IMG_532
    5.JPG

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-07-13 16:45:37
    Temat: Re: Nasiona truskawek...
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 07:25:41 +0200, SJS napisał(a):

> [...]
    > https://lh6.googleusercontent.com/-4XzaQq_iIYw/U8IXe
    PUgZvI/AAAAAAAAf_Q/BWKrP4-CTUg/w1219-h685-no/IMG_532

    Spoko - w pomidorach i truskawkach, cytrusach, jak również innych owockach,
    zdarza się, że nasiona kiełkują wewnątrz owocu i nie jest to żadne
    kosmiczne zjawisko :-)

    "Pomidor hybryda

    Bezpieczeństwo żywności
    Żywność modyfikowana genetycznie
    Opublikowano: piątek, 11, styczeń 2013 17:47

    To coś sprzedaje się w sklepach...

    [5.01.2013] Autentyczne: POMIDOR-HYBRYDA (sic?)
    Czy to polskie TOMATO-GATE?

    Zdjęcia poniżej są autentyczne - zrobiłam je osobiście w piątek, w dniu 4
    stycznia 2013 roku.
    Hanna Kotwicka, Wydawnictwo PULSAR

    Trzy pomidory zostały zakupione w niedzielę, 30 grudnia 2012 roku, w
    markecie w Piasecznie. Dwa z nich zostały zjedzone następnego dnia, ostatni
    był przechowywany w lodówce, w całości, w chłodnym miejscu, bez dostępu
    światła.
    W piątek rano, 4.01.2013, przy śniadaniu został rozkrojony i... SZOK! Myśl
    - żywe kłębiące się robaki (sic!)
    Ale nie były to robaki, lecz kiełkujące pędy z blado zielonkawymi listkami!
    Jak to możliwe? - Wewnątrz całego, zdrowego, nierozkrojonego i
    nieuszkodzonego pomidora?
    Bez dostępu światła?...

    Wygląda to KOSZMARNIEeee!

    __

    __

    W dniu 5 stycznia br. zdjęcia pomidora rozesłałam mailem m.in. do:
    ? Fundacji ICPPC ? PRO-ECO
    ? Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi ? Ministerstwa Zdrowia ? Posłów i
    europosłów ze wszystkich formacji
    ? Telewizji, redakcji ,,Fakt" i ,,GW" ? Agencji PAP
    ? oraz za Waszą radą, w dn. 7.01. do Wojewódzkiego Inspektora Jakości
    Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych
    z apelem o wyjaśnienie. O wszystkim będziecie informowani na bieżąco.

    ? Sprawa wymaga NAGŁOŚNIENIA, dlatego rozsyłajcie zdjęcia dalej przez Internet.

    Co to właściwie jest: pomidor jadalny czy niejadalny?

    Nie wiadomo, może jest to produkt GMO, może dzieło inżynierii genetycznej
    (gorsza od GMO) - efekt hodowli hormonalnej, a może rzeczywiście bardzo
    inwazyjna chemia. Tak czy inaczej wieje zgrozą. Nasuwa się pytanie: w jakim
    kierunku to zmierza?

    Już dziś można współczuć małym dziewczynkom, które kiedyś będą chciały być
    matkami.
    Czy w przyszłości kobiety będą rodzić normalne ludzkie dzieci. Oby nie
    kogoś na podobieństwo ludzi, tylko że z wyrastającymi z uszu gałęziami albo
    pędami zamiast włosów lub bananem w miejscu nosa.

    Zwracam się też do Was, Internauci!

    Weźcie ster w swoje ręce, przejmijcie współodpowiedzialność za Naturę i
    wszystko, co w nas jeszcze naturalne i ludzkie.

    źródło: http://www.maya.net.pl/opinie.php?LANG=pl&sub=listy&
    id=594

    Zespół IGYA dotarł do wytłumaczenia tego zjawiska:

    - Kiełkowanie nasion wewnątrz owoców wynika z nieprawidłowego
    przechowywania - mówi Jacek Dyśko z Instytutu Warzywnictwa w
    Skierniewicach. - Sugeruje to, że pomidor długo leżał w cieple i wilgoci
    lub zbyt długo wisiał na roślinie.(...)
    http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpiecze
    nstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/681-
    pomidor-hybryda

    Pani Kotwicka na tropie Yeti...
    :-D
    :-D
    :-D
    :-D
    :-D

  • 3. Data: 2014-07-13 21:39:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 16:45:37 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > lub zbyt długo wisiał na roślinie.(...)
    > http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpiecze
    nstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/681-

    U mnie takie "gie-em-o" co rusz w pomidorach kiełkuje, a to z powodu, że
    notorycznie nie nadążam ze zbiorem w miarę dojrzewania owoców, więc w tych
    przejrzałych, wiszących długo na krzakach, nasionka mają czas dojrzeć - no
    to w wilgoci i ciepełku sobie kiełkują, nic innego do roboty przecież nie
    mają :-)
    W Twoich truskaweczkach podobnie :-)

  • 4. Data: 2014-07-13 22:03:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.14 21:39, Ikselka pisze:

    > Dnia Sun, 13 Jul 2014 16:45:37 +0200, Ikselka napisał(a):

    Jak już musisz sama z sobą rozmawiać, to przynajmniej nie śmieć.
    Przytaczasz po raz wtóry swoje kilkudziesięciowierszowe wynalazki
    netowe, by dopisać do tego jedno własne zdanie. Kłania się Twoja
    ulubiona Wikipedia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

    --
    collie

  • 5. Data: 2014-07-13 22:51:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 22:03:58 +0200, collie napisał(a):

    > Jak już musisz sama z sobą rozmawiać,

    Dokończenie/uzupełnienie to nie rozmowa z samym sobą.

> [...]
    > Przytaczasz po raz wtóry swoje kilkudziesięciowierszowe wynalazki
    > netowe, by dopisać do tego jedno własne zdanie. Kłania się Twoja

    Chyba Twoja? - bo niby po co mnie do niej odsyłasz?

  • 6. Data: 2014-07-13 23:16:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.14 22:51, Ikselka pisze:

    > Dokończenie/uzupełnienie to nie rozmowa z samym sobą.

    Dokończenie nie oznacza cytowania własnego tasiemca. Wystarczy poprzedzić
    to uzupełnienie dwoma słowami "Dodam jeszcze", czy dwiema literami: "cd".

    > Chyba Twoja? - bo niby po co mnie do niej odsyłasz?

    "Zakaz pisania kilka razy z rzędu (szczególnie restrykcyjnie używany na forach
    posiadających funkcję edycji postu)"

    --
    collie

  • 7. Data: 2014-07-14 00:15:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 23:16:58 +0200, collie napisał(a):

> [...]
    >
    > "Zakaz pisania kilka razy z rzędu (szczególnie restrykcyjnie używany na forach

    Posta.

  • 8. Data: 2014-07-14 21:38:30
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    > Posta.

    Pusta.

  • 9. Data: 2014-07-14 21:49:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 21:38:30 +0200, Fazi napisał(a):

    > UÂżytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisaÂł w wiadomoÂści

    > Pusta.

    Współczuję. Sklep chyba masz blisko.

  • 10. Data: 2014-07-17 22:24:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.07.14 0:15, Ikselka pisze:

    > Posta.

    Zgłoś się do Wikipedii na domorosłą korektorkę. Tylko się nie przyznawaj,
    że nie masz w domu słownika ortograficznego.

    --
    collie