  • 1. Data: 2014-07-07 14:07:13
    Temat: Deszcz po oprysku
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Pytam o Wasze doświadczenia "Gugiel" niewiele znajduje na temat...
    czy deszcz ok. 3 godz. po oprysku Ridomilem (przeciwgrzybowy)
    na pomidory to zniweczył spodziewany efekt czy preparat
    powinien był się zdążyć wchłonąć?

    A "insektycyd" przeciw mszycom (czepiły mi się fasolki szparagowej)
    zdążył czy nie?

    W obu przypadkach instrukcje dołączone milczą na ten temat.

    Kiedyś ktoś mówił mi o bezpiecznym odstępie od deszczu ok. 6 godz.
    ale wydaje się, że przy drobnokropelkowym zroszeniu to już po pół godzinie
    preparat wysycha i większość jeśli nie wszystko powinno było się
    wchłonąć.

    Ma ktoś swoje doświadczenie w takiej dziedzinie, że np. nie powtórzył
    oprysku a mimo to było dobrze albo właśnie wprost przeciwnie
    nie powtórzenie zniweczyło spodziewaną ochronę.

    ZZ

  • 2. Data: 2014-07-07 14:36:08
    Temat: Re: Deszcz po oprysku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ZZZ napisało:

> [...]
    > czy deszcz ok. 3 godz. po oprysku Ridomilem (przeciwgrzybowy)
    > na pomidory to zniweczył spodziewany efekt czy preparat powinien

    Ja tam nie wiem, ale chyba nie bez przyczyny mówi się, że coś rośnie
    jak grzyby po deszczu.

    Jarek

    --
    spośród wielu bzdur
    które niosą stada chmur

  • 3. Data: 2014-07-07 16:02:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 7 Jul 2014 14:07:13 +0200, ZZZ napisał(a):

    > Ma ktoś swoje doświadczenie w takiej dziedzinie, że np. nie powtórzył
    > oprysku a mimo to było dobrze albo właśnie wprost przeciwnie
    > nie powtórzenie zniweczyło spodziewaną ochronę.

    Ma.

  • 4. Data: 2014-07-07 21:53:59
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ZZZ" <n...@n...spam.com> napisał w wiadomości

    > Ma ktoś swoje doświadczenie w takiej dziedzinie, że np. nie powtórzył
    > oprysku a mimo to było dobrze albo właśnie wprost przeciwnie
    > nie powtórzenie zniweczyło spodziewaną ochronę.

    Hejka. Ancia by nie powtarzała. ;-)
    Pozdrawiam rodzinnie Ja...cki
    PS Co do insektycydu na mszyce to na drugi dzień po oprysku powinieneś
    dostrzec czy mszyce się ruszają czy są martwe a może nawet spadły. Ale jak
    nie możesz tego dostrzec gołym okiem to zaopatrz się w "lupkie" 4x . Na
    pewno się przyda przy takiej przędziorkowej pogodzie.

  • 5. Data: 2014-07-08 08:22:39
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie możesz tego dostrzec gołym okiem to zaopatrz się w "lupkie" 4x . Na
    > pewno się przyda przy takiej przędziorkowej pogodzie.

    Dziękuję za odpowiedź. Tak się przychylałem do myśli żeby zaryzykować
    nie powtarzanie oprysku. A po Twojej sugestii myślę, że ryzyko jest
    tu minimalne :)

    ZZ