    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: walka z wełnowcami
    Date: Sat, 19 Jul 2014 14:14:21 +0200

    Pani Basia napisała:

    > Jest jeszcze kilka osób, dla których czasem zaglądam w mroki
    > zdurniałego usenetu. Np. Ty.

    Czasem coś napiszę. Póki jest jeszcze choć kilka osób, dla których
    warto, to warto.

    > I wciąż dowiaduję się całkiem nowych rzeczy.
    > Kwiat jabłoni.
    > Pięknie.

    "Kwiat jabłoni" znam od dawna. Widywałem. Ale strona ta opisuje
    w sumie 2923 marki, z których ogromna większość była mi całkiem
    nieznana. Z przyglądania się tej dziedzinie twórczości płynie wiele
    pożytku. To tak jak zaglądanie do useneteu, też daje wiedzę o...
    chyba najlepiej będzie powiedzieć, że o nas. Po prostu o nas.

    Ale wróćmy do chłodnej piwniczki. Tu jest wszystko dla każdego,
    nikt nie powinien wyjść stąd nieukontentowany. Dla jednych jest
    "Alpaga bramowa", dla innych znajdzie się "Gabinetowe". A ci o
    gustach specyficznych mają do wyboru całą serię XXL -- Cytrynowe,
    Malinowe, Wiśniowe (a także O Smaku Wiśni) i kilka innych.

    > Ps. Wełnowce zbierałam ręcznie, ile zdołałam, a później jakiś środek
    > chemiczny, nie pamiętam nazwy, w sklepach jest tego trochę. Ale nie
    > dotyczyło drzew owocowych, więc sposób alkoholowy pewnie jest bardziej
    > bezpieczny dla przyszłych jabłek.

    Tylko ta proporcja "pół na pół" jakaś taka prostacka. Dymitri Mendelejew,
    zanim opisał okresowy układ pierwiastków, obronił rozprawę doktorską.
    Na temat bliższy życiu, niż to, z czym go dzisiaj kojarzy cały świat.
    Dymitri Iwanowicz dowiódł metodami naukowymi, że optymalnym stężeniem
    jest 38% objętościowo w temperaturze 15°C.

    Jarek

    PS
    A gdyby tak kolejność odwrócić? Najpierw ugościć, a gdy wełnowce będą
    pijane jak koty, wyłapać je co do jednego.

    --
    gdy nie możesz usnąć wyobraź sobie śnieg
    białe mgły nad rzeką, kwiat wiśni